Black Bikes zet een fiets lease product in de markt voor hotels.

1 februari 2018 | David Bakker

Voor hotels & hospitality professionals komt Black Bikes met een nieuw serviceproduct: de hotel lease fiets. Deze fietsen kunnen hotels verhuren aan hun gasten. Black Bikes doet al het onderhoud en de fietsen zijn bij diefstal verzekerd. Het verhuren van fietsen aan gasten is geen nieuw concept, maar op basis van lease & service wel. Hierbij betaalt een hotel een vast tarief waarbij de fiets en de service (reparatie) wordt geleverd. De hotelier bepaalt vervolgens zelf het tarief voor de gast. De kosten van de lease zijn al na een paar dagen per maand terugverdient en daarna is alle omzet voor de hotels.

Black Bikes

De fietsen die geleverd worden zijn Nederlandse kwaliteitsproducten, aangezien Black Bikes dealer is van de vooraanstaande merken in de markt. Hotels krijgen ieder jaar gloednieuwe modellen geleverd. Bijkomend voordeel van de leaseconstructie is dat administratie wat betreft bonnen (gasten) verrekening en dergelijke tot het verleden behoren. Black Bikes is het verhuuronderdeel van de Fietsenketen “Het Zwarte Fietsenplan” dat met 17 winkels in de randstad actief is sinds 2004.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: