Booking.com: zakenreizen in de lift

13 oktober 2015 |
Booking.com: zakenreizen in de lift<

Boekingsgigant Booking.com meldt vandaag dat steeds meer reizigers de website ook gebruiken voor zakelijke reserveringen; bijna
één op de vijf boekingen is voor zakelijke doeleinden.

Diensten voor zakenreizigers
Terwijl zakenreizen veranderen, verandert Booking.com naar eigen zeggen mee. Met aanvullende en op maat gemaakte diensten helpt Booking.com Business om professionele globetrotters een prettigere gebruikserservaring te bezorgen en hun werkgevers kosten te besparen.
Ander type locatie dan hotel
"De locatie is de belangrijkste factor voor klanten van Booking.com als een accommodatie voor een zakenreis wordt geselecteerd. Een derde van alle zakelijke boekingen die in de Verenigde Staten via Booking.com wordt gemaakt, is voor een ander type accommdatie dan een hotel. Er is dus duidelijk een groeiende behoefte aan iets anders", aldus Ripsy Bandourian, senior product owner bij Booking.com. "De traditionele slaapplek voor zakenreizigers heeft misschien zijn beste tijd gehad. Vandaag de dag zijn zakenreizigers heel divers en meer dan ooit tevoren hebben ze behoefte aan keuze, controle en flexibiliteit. Met deze trends en de specifieke behoeften van onze klanten in gedachten, hebben we een product ontwikkeld dat zakenreizigers wereldwijd helpt bij het gemakkelijk ontdekken en reserveren van een prettig verblijf voor een zakenreis."

Wifi en ontbijt belangrijk
Met de speciale functionaliteiten voor zakenreizigers op Booking.com kan een bezoeker volgens de boekingssite snel zien welke plekken veel voor zakenreizen geboekt worden. Met meer dan 60 miljoen geverifieerde reviews uit 25 verschillende accommodatietypen, van appartementen tot vakantiehuizen en van B&B’s tot aan hotels, kan Booking.com naar eigen zeggen met behulp van alle data de meest geschikte accommodaties voor zakenreizigers aanbieden. Voorzieningen die bij deze doelgroep het hoogst scoren, zoals gratis wifi en een eersteklas ontbijt, worden extra onder de aandacht gebracht. Met meer dan 800.000 overnachtingsmogelijkheden op meer dan 83.000 unieke bestemmingen is er voor elke zakenreiziger wat wils.

Gratis tool
Om de gebruikerservaring nog beter te maken, biedt Booking.com Business een gratis tool voor travel agents en assistenten die het mogelijk maakt om namens anderen te boeken. Het platform heeft speciale functionaliteiten en rapportagemogelijkheden afgestemd op de specifieke behoeften voor zakenreizen en met hetzelfde gebruikersgemak van Booking.com. Reisorganisatoren kunnen bovendien een gratis account aanmaken om toegang te krijgen tot de laagste prijzen en speciale aanbiedingen. Aangezien de meerderheid van de zakenreizigers (65 procent) de reis zelf boekt en liever rechtstreeks online reserveert, zorgt Booking.com Business voor extra keuze, eenvoud, kortingen en controle.

Bredere selectie
"We zien dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om Booking.com te gebruiken in plaats van hun huidige werkwijze", aldus Bandourian. "Niet alleen hebben ze een veel bredere selectie aan overnachtingsmogelijkheden, maar ze krijgen ook een betere prijs en een betrouwbare gebruikservaring, zowel op het online platform als mobiel. Het is onze missie om werknemers te helpen meer uit hun zakenreis te halen en hun werkgevers helpen kosten te besparen. Al tienduizende bedrijven hebben zich aangemeld voor onze Booking.com Business-tool, en maken er actief gebruik van. We voorzien een sterke groei op dit gebied. Ooit hopen we op onze website net zoveel zakelijke reserveringen te zien als vakantiereserveringen."

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: