Booking.com: zakenreizen in de lift

13 oktober 2015 |
Booking.com: zakenreizen in de lift<

Boekingsgigant Booking.com meldt vandaag dat steeds meer reizigers de website ook gebruiken voor zakelijke reserveringen; bijna
één op de vijf boekingen is voor zakelijke doeleinden.

Diensten voor zakenreizigers
Terwijl zakenreizen veranderen, verandert Booking.com naar eigen zeggen mee. Met aanvullende en op maat gemaakte diensten helpt Booking.com Business om professionele globetrotters een prettigere gebruikserservaring te bezorgen en hun werkgevers kosten te besparen.
Ander type locatie dan hotel
"De locatie is de belangrijkste factor voor klanten van Booking.com als een accommodatie voor een zakenreis wordt geselecteerd. Een derde van alle zakelijke boekingen die in de Verenigde Staten via Booking.com wordt gemaakt, is voor een ander type accommdatie dan een hotel. Er is dus duidelijk een groeiende behoefte aan iets anders", aldus Ripsy Bandourian, senior product owner bij Booking.com. "De traditionele slaapplek voor zakenreizigers heeft misschien zijn beste tijd gehad. Vandaag de dag zijn zakenreizigers heel divers en meer dan ooit tevoren hebben ze behoefte aan keuze, controle en flexibiliteit. Met deze trends en de specifieke behoeften van onze klanten in gedachten, hebben we een product ontwikkeld dat zakenreizigers wereldwijd helpt bij het gemakkelijk ontdekken en reserveren van een prettig verblijf voor een zakenreis."

Wifi en ontbijt belangrijk
Met de speciale functionaliteiten voor zakenreizigers op Booking.com kan een bezoeker volgens de boekingssite snel zien welke plekken veel voor zakenreizen geboekt worden. Met meer dan 60 miljoen geverifieerde reviews uit 25 verschillende accommodatietypen, van appartementen tot vakantiehuizen en van B&B’s tot aan hotels, kan Booking.com naar eigen zeggen met behulp van alle data de meest geschikte accommodaties voor zakenreizigers aanbieden. Voorzieningen die bij deze doelgroep het hoogst scoren, zoals gratis wifi en een eersteklas ontbijt, worden extra onder de aandacht gebracht. Met meer dan 800.000 overnachtingsmogelijkheden op meer dan 83.000 unieke bestemmingen is er voor elke zakenreiziger wat wils.

Gratis tool
Om de gebruikerservaring nog beter te maken, biedt Booking.com Business een gratis tool voor travel agents en assistenten die het mogelijk maakt om namens anderen te boeken. Het platform heeft speciale functionaliteiten en rapportagemogelijkheden afgestemd op de specifieke behoeften voor zakenreizen en met hetzelfde gebruikersgemak van Booking.com. Reisorganisatoren kunnen bovendien een gratis account aanmaken om toegang te krijgen tot de laagste prijzen en speciale aanbiedingen. Aangezien de meerderheid van de zakenreizigers (65 procent) de reis zelf boekt en liever rechtstreeks online reserveert, zorgt Booking.com Business voor extra keuze, eenvoud, kortingen en controle.

Bredere selectie
"We zien dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om Booking.com te gebruiken in plaats van hun huidige werkwijze", aldus Bandourian. "Niet alleen hebben ze een veel bredere selectie aan overnachtingsmogelijkheden, maar ze krijgen ook een betere prijs en een betrouwbare gebruikservaring, zowel op het online platform als mobiel. Het is onze missie om werknemers te helpen meer uit hun zakenreis te halen en hun werkgevers helpen kosten te besparen. Al tienduizende bedrijven hebben zich aangemeld voor onze Booking.com Business-tool, en maken er actief gebruik van. We voorzien een sterke groei op dit gebied. Ooit hopen we op onze website net zoveel zakelijke reserveringen te zien als vakantiereserveringen."

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

NH Hotels Internationaal
NH Hotels opent haar eerste hotel in Noord-Amerika

Het NH Collection New York Madison Avenue gaat weldra open. In april opent het eerste hotel van NH in de VS, zo lezen we op zakenreis.nl. Het statige gebouw in het hart van Manhattan stamt uit 1920 en weerspiegelt het 'gouden tijdperk van de reclame', zo meldt NH in een verklaring. In Eur...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: