CitizenM Rotterdam geopend

10 december 2013 |
CitizenM Rotterdam geopend<

CitizenM heeft het nieuwste hotel uit de portefeuille, in Rotterdam, geopend. Het is het vijfde hotel voor de ‘award winning’ hotelketen. Het hotel is gelegen in De Oude Haven, een van de
laatst overgebleven historische plekken van de Maasstad.

Faciliteiten
Het hotel telt 151 kamers (van 16 vierkante meter), heeft digital check-in, 'living rooms' voor een 'home away from home' gevoel, en canteenM waar men 24 uur per dag iets te eten of drinken kan halen.

Onmisbaar worden
“We zijn zeer verheugd om ons nieuwste hotel in Rotterdam te mogen openen: de stad in Nederland op het gebied van design en architectuur. We zijn ervan overtuigd dat wij straks onmisbaar zullen zijn voor Rotterdam en verheugen ons erop onze gasten te verwelkomen”, aldus bedenker en medeoprichter Rattan Chadha.

Mood pad
De kamers zijn uitgerust met een king size bed, flatscreen televisie, regendouche en een mood pad van tabletformaat. Hiermee kan men vrijwel alle functies in de kamer bedienen. Van de sfeerverlichting en de gordijnen, tot de verwarming, de televisie en de muziek. De mood pad geeft de keuze uit een aantal voorgeprogrammeerde sferen, waaronder ‘romance’, ‘business’ en ‘relax’.

Oud ontmoet nieuw
CitizenM werkte voor het nieuwe hotel in Rotterdam samen met vastgoedontwikkelaar Maasstede om zo het gebied een nieuwe ontmoetingsplek te maken voor zowel de oude als de nieuwe generatie; een samensmelting van een historische plek met een vooruitstrevend hotelconcept. Net als bij de overige vier citizenM hotels (in Amsterdam, Londen en Glasgow) biedt dit hotel ‘affordable luxury for the people’.

Expansiedrift
citizenM heeft de komende jaren grootse plannen om uit te breiden. Begin 2014 zal citizenM Times Square New York open gaan, gevolgd door citizenM Charles de Gaulle Paris. Op dit moment wordt er gebouwd aan nog drie hotels in Londen. Onlangs ging citizenM een samenwerking aan met de in Hongkong gevestigde Artyzen Hospitality Group met wie citizenM van plan is uit te breiden naar Zuidoost-Azië.

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: