De Ruijter presenteert eerste trendboek hotelontbijt

21 januari 2010 |
De Ruijter presenteert eerste trendboek hotelontbijt<

Broodversierder De Ruijter helpt F&B Managers binnen de hotellerie met nieuwe inspiratie voor het ontbijt. Ter gelegenheid van het 150-jarig jubileum van De Ruijter heeft de specialist in zoet broodbeleg ‘Het Ontbijtboek – Inspiratie voor de foodservicemarkt’ samengesteld. Het 76 pagina’s tellende boek met hardcover is gemaakt in samenwerking met trendbureau Shoot My Food uit Wageningen.

‘Het Ontbijtboek’ vertelt in beelden over de trends: met inspirerende foto’s en korte teksten worden de klassiekers, toonaangevende buffetten in binnen- en buitenland en tal van opmerkelijke ontbijten gepresenteerd. Van het goedkoopste ontbijt van € 1,- tot het duurste ter wereld: € 2.095,- in het Ritz Carlton in Moskou. De nieuwe ontwikkelingen worden belicht door enkele markante F&B Managers die zijn geïnterviewd.

Ontbijt verdient meer aandacht
Het ontbijt verdient volgens de samenstellers meer aandacht omdat veel culinaire ontwikkelingen en innovaties aan het hotelontbijt voorbijgaan; dit terwijl het ontbijt een belangrijk deel van de F&B-omzet van een hotel vormt; meer dan 90 procent van de hotelgasten maakt er gebruik van. Een goed en verrassend ontbijt biedt een laatste kans om de verwachtingen van de gast te overtreffen. In reviewsites schrijven hotelgasten immers vaak over de kwaliteit van het hotelontbijt.

Vernieuwing
De opstelling van het ontbijtbuffet zal meer aan de emotie en verleiding moeten appelleren in plaats van aan de functionele inrichting die nu gangbaar is. In de luxe hotels zal frontcooking een belangrijkere rol gaan spelen met een à la carte ontbijt als onderscheidende factor. Daarnaast wordt in het boek de opkomst gesignaleerd van het signature breakfast van beroemde chefs.

Meer weten?
Hospitality Management, Bed & Breakfast, Sanny Visser

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20horecabericht&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20een%20van%20de%20websites%20van%20Uitgeverij%20PS%3Abv.%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/de-ruijter-presenteert-eerste-trendboek-hotelontbijt/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: