Dichtbij-trend goed voor attracties

Auteur: Redactie
31 oktober 2002
Dichtbij-trend goed voor attracties

Economische malaise, politieke instabiliteit rondom Irak. Deze ontwikkelingen doen veel toeristen afzien van verre reizen en besluiten dichter bij huis te blijven. De Nederlandse attractieparken, dierentuinen en musea profiteren van de huidige toeristische trend. Een aantal zegt na de Herfstvakantie terug te kunnen kijken op een succesvol jaar, enkele spreken zelfs van een record. Zowel grote als kleine attractie profiteren van deze trend. Vooral dierentuinen en natuuractiviteiten merken dat veel bezoekers grote interesse hebben voor spectaculaire uitjes, maar ook voor een dagje uit met een educatief tintje. Begin dit jaar waren de verwachtingen in de attractiewereld redelijk gematigd, omdat velen de concurrentie vreesden van 'nieuwelingen' zoals woonboulevards en tuincentra. De campagne Nederland Attractieland, die samen met TRN speciaal werd gehouden om de traditionele attractieparken en dierentuinen extra onder de aandacht te brengen, blijkt zeer succesvol te zijn geweest.

HM302002

Overig nieuws