DoubleTree by Hilton is beste horecaleerbedrijf van 2016

11 januari 2017 | Roy Spijker

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station mag zich het Beste Leerbedrijf Horeca van het Jaar 2016 noemen. Het bedrijf kreeg deze titel tijdens de Horecava uitgereikt.

De Jury was enorm te spreken over de hoge kwaliteit van de top 3. Toch was de commissie unaniem over de keuze van de winnaar. “Verrassend om te zien hoe een groot bedrijf als dit toch zo’n persoonlijk management voert. Elke medewerker telt en ontvangt ruimte om zichzelf te ontwikkelen in deze internationale onderneming. Bijzonder ook om te zien dat elke arbeidspositie een dubbele dekking heeft, leerlingen en medewerkers worden hierdoor gestimuleerd meerdere vaardigheden te ontwikkelen”, aldus Voorzitter van de commissie Ricardo Eshuis.

“De sterke visie van DoubleTree was van het management tot aan de leerling voelbaar! Het systeem van opleiden en leren zit zo ingebakken in de organisatie, dat dit niet afhankelijk meer is van een paar leermeesters, maar structureel is ingebed.”

Trots

SVH Meesterkok Marcel de Leeuw, leermeester bij DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station nam de titel vol trots in ontvangst: “Als SVH Meester vind ik het vak doorgeven aan de volgende generatie het belangrijkste en hoe komt dit beter tot z'n recht dan met deze titel. Ik ben heel erg trots!”

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station ontving naast de award, een opleidingsbudget van € 1000,- en mag een dag meelopen met een SVH Meester. Bovendien mag het leerbedrijf een persoon afvaardigen in de nieuwe branchevaststellingcommissie en zo samen met andere grote branchepartijen een belangrijke stempel drukken op het vaststellen van de kwaliteitsstandaarden in de horecabranche.

Sfeer

Leerling van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station, Naomi Hofman, niveau 4 gespecialiseerd kok, eerstejaars, roemt het hotel om de goede sfeer. "Je bent er geen leerling, maar onderdeel van het hele team. Ze halen je omhoog en er is altijd tijd en aandacht."

Verkiezing

De verkiezing 'Beste Leerbedrijf Horeca' is in het leven geroepen om leren in de praktijk te stimuleren en de waarde die leerbedrijven voor de horecasector hebben onder de aandacht te brengen. Dit is goed voor de individuele leerbedrijven en de sector als geheel. Besteedt een leerbedrijf voldoende tijd en aandacht aan leerlingen? Biedt het bedrijf een veilige leeromgeving, met voldoende balans tussen werk en leren? Deze factoren worden meegenomen in de verkiezing 'Beste Leerbedrijf Horeca'.

In totaal zijn er dit jaar 111 bedrijven genomineerd, 84 van hen deden mee aan de wedstrijd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: