Eric Bakermans wint IMEX Academy Award

22 april 2016
Eric Bakermans wint IMEX Academy Award

Eric Bakermans, manager Meetings & Conventions bij NBTC Holland Marketing, werd eergisteren onderscheiden met een IMEX Academy Award. Hij
ontving de prijs in de categorie ‘Europe’ voor zijn continue inspanningen om het zakelijke toerisme in Nederland te stimuleren. Al vele jaren lang doet hij dit met veel energie en enthousiasme.

*Passie voor het vak*
De IMEX is een van Europa’s meest toonaangevende vakbeurzen voor de internationale vergader- en incentive industrie. De beurs vond dit jaar plaats van 19 tot en met 21 april in Frankfurt. Bakermans ontving zijn onderscheiding tijdens het galadiner op woensdag 20 april. Zijn collega’s zijn trots en vinden het geheel terecht dat Bakermans op deze manier waardering krijgt voor zijn bijdrage aan de zakelijke markt: "Eric heeft een grote passie voor zijn vak en voor de branche. Dit bewees hij in de afgelopen zestien jaar bij NBTC. Daarnaast heeft hij ook een grote rol in initiatieven zoals de ICCA, HSMAI en de Strategic Alliance of the National Convention Bureaux of Europe."

*Nederland internationaal op de zakelijke kaart*
Eric Bakermans is Manager Meetings & Conventions bij NBTC. Binnen de afdeling Business Development is hij verantwoordelijk voor alle activiteiten en campagnes die gericht zijn op de internationale congres- en vergadermarkt. Hiervoor richt hij zich met name op meetingplanners en congresorganisatoren. Zijn doel? Nederland steeds beter op de kaart zetten als zakelijke bestemming. In 2014 bezochten bijna 1 miljoen buitenlandse bezoekers ons land met een MICE-motief en zij besteedden ruim 1,3 miljard euro.

*Economisch belang zakelijke markt*
De zakelijke reismarkt is van groot economisch belang, aangezien zakenreizigers relatief veel geld besteden aan en tijdens hun reis naar Nederland. Zakelijke bijeenkomsten leveren een substantiële bijdrage aan de Nederlandse economie in termen van bezoekers, bestedingen en banen. Daarnaast vormen ze een belangrijke katalysator voor de kenniseconomie en draagt de sector bij aan de profilering van een stad of regio. NBTC heeft het zakelijke segment in kaart gebracht in het "digitale magazine ‘Zakelijk ontmoeten in Nederland’.":http://zakelijkemarkt.nbtc.nl/nl/magazine/10266/793286/cover.html

~Christel Tuin~

Overig nieuws