Fletcher neemt Golden Tulip hotel Cox over

25 oktober 2010 |
Fletcher neemt Golden Tulip hotel Cox over<

Het Roermondse begrip Golden Tulip Landhotel Cox wordt per 15 november 2010 overgenomen door Fletcher Hotels. Het viersterrenhotel omvat 53 luxe kamers, 3 multifunctionele zalen en is het 42ste hotel voor de Nederlandse hotelketen. Het hotel zal vanaf 15 november verder gaan onder de naam Fletcher Landhotel Cox.

Strategische keuze
Het Landhotel Cox is al meer dan 87 jaar in handen van de familie Cox. De familie exploiteert in Roermond meerdere horecazaken en het hotel paste niet meer in de gelijksoortige exploitaties, vandaar de keuze voor verkoop. Het vastgoed blijft vooralsnog in handen van de familie Cox. Fletcher Hotels is op haar beurt geïnteresseerd in unieke locaties. De schitterende ligging van het hotel aan de rand van Nationaal Park De Meinweg en vlakbij de populaire Maasplassen passen geheel in de strategie van Fletcher Hotels.

Groeistrategie
Fletcher Hotels wenst verder te groeien in het drie en viersterren segment in Nederland. De verwachting is dat eind 2011 inmiddels meer dan 50 hotels in eigendom zullen zijn. Fletcher stuurt de back office van de hotels centraal aan vanuit haar hoofdkantoor. Het merendeel van het vastgoed van de hotels is tevens in eigendom van de hotelketen zelf.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: