Frank Uphoff Executive Chef Hilton The Hague

11 april 2016 |
Frank Uphoff Executive Chef Hilton The Hague<

Frank Uphoff is de nieuwe Executive Chef van Hilton The Hague. Frank Uphoff is geen onbekende binnen Hilton. In het verleden was hij
werkzaam als Executive Sous Chef bij Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa in de Verenigde Arabische Emiraten en Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa. In totaal heeft Frank Uphoff meer dan 20 jaar ervaring in het vak en daarmee een rijke kennis op het gebied van gastronomie. Zo werkte hij in de periode van juni 2007 tot november 2008 bovendien als Chef de Partie bij Château Neercanne, destijds bekroond met een Michelinster. De afgelopen maanden heeft Frank Uphoff samen met de keukenbrigade van Hilton The Hague de laatste hand gelegd aan de nieuwe menukaart voor Restaurant Pearl. Gasten van Restaurant Pearl kunnen vanaf donderdag 14 april genieten van een gevarieerde nieuwe menukaart.

Toekomstvisie
Sjoerd Sybesma, Hotel Manager Hilton The Hague zegt hierover: “Na het vertrek van Edwin van den Heijkant hebben we bewust de tijd genomen om zorgvuldig en uitgebreid te zoeken naar een juiste en waardige opvolger. Met Frank hebben we een vakman naar Den Haag gehaald met een toekomstvisie die aansluit bij het Food & Beverage concept van Hilton The Hague en Restaurant Pearl na het winnen van de Gouden Pollepel afgelopen jaar.”

Streekproducten
Frank Uphoff, zegt over zijn aanstelling: “Ik zie het als een prachtige uitdaging om mijn kennis en ervaring in de praktijk te brengen bij Hilton The Hague. De afgelopen maanden heb ik al mogen ervaren dat de keukenbrigade zeer gepassioneerd te werk gaat met als eindresultaat een nieuwe veelzijdige menukaart, waarbij zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van streekproducten. Ik ben er dan ook trots op deel te kunnen uitmaken van dit professionele team en kijk er naar uit om op 14 april gezamenlijk de nieuwe menukaart te introduceren.”

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: