Garden Hotel maakt beste Bilderburger

8 november 2012 |
Garden Hotel maakt beste Bilderburger<

Zoals het Waldorf Astoria in New York de Waldorf Salad heeft, en het Raffles hotel in Singapore de Singapore Sling, heeft Bilderberg nu dé Bilderburger.

Michel van Dijk
Tien finalisten gingen tijdens een ‘live cooking-finale’ de strijd aan om dé perfecte Bilderburger te bereiden en te presenteren aan de vakjury. Chef-Kok Michel van Dijk van het Bilderberg Garden Hotel in Amsterdam maakte de winnende Bilderburger, die binnenkort op de menukaart staat van alle Bilderberg hotels.

Nummer twee en drie
De tweede plaats was voor Vincent van Keulen, Chef de parti bij Michelin sterrenrestaurant De Kromme Dissel. Plaats drie werd toegekend aan Rob van Giessen, Sous Chef bij het Bilderberg Europa Hotel.

Plezier proeven
SVH Meesterkok Angélique Schmeinck namens de vakjury: "De tien finalisten hebben zich zeer origineel geuit. De burgers varieerden van bourgondisch tot sterrenburgers. Je proefde echt het plezier van de medewerkers om de beste burger van Bilderberg te maken."

Mix van smaken en structuren
Schmeinck: "Michel presenteerde een gegrilde runderhamburger op een getoaste sandwichbol, met een crème van truffel, little gem sla, een compote van rode ui, gebrande groene asperges en gebakken spek dat oversmolten was met Old Amsterdam kaas. Daarbij serveerde hij huisgemaakte aardappel wedges met tijm en mayonaise. Zijn burger kenmerkt zich door een uitstekende mix van smaken en structuren; een perfecte balans tussen hard, zacht, romig, zuur, zoet en bitter. Daarnaast heeft Michel geen ingewikkelde ingrediënten gebruikt en is de burger goed te bereiden in alle hotels, een van de criteria van de verkiezing. Zijn Bilderburger belooft een icoon te worden op het menu van elk Bilderberg hotel."



Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: