Goede voornemens...

5 januari 2015 |
Goede voornemens...<

Een nieuw jaar, nieuwe overpeinzingen. Met de opkomst van 'branding' verdwijnen veel individuele hotels. Vaak terecht, maar soms ook jammer van
de charme die een dergelijk hotel met zich meebrengt. Branded hotels hebben vaak een branded manier van het ontvangen van gasten. Vaak niets mis mee, maar er zijn valkuilen. In 2015 willen we alles goed doen, maar welke benadering wenst de gast nu eigenlijk?

Hip doen
De gast wil efficiëntie en de juiste manier van benadering. Een Australiër constant 'mate' noemen wordt door deze gast niet gewaardeerd. Net zomin als het verplicht bestellen van het ontbijt via een app, enkel en alleen omdat dat hip is. Een goed woord over de grens spreken wordt zeer gewaardeerd: het hebben van personeel dat in ieder geval de Engelse taal goed beheerst is een minimumvereiste. Het welkom: 'heeft u een goede reis gehad?' is cliché. Wees creatief en verzin een andere begroeting.

HOUSEKEEPING!
De housekeeping hoeft echt niet drie keer 'HOUSEKEEPING!' te roepen wanneer de gast in bad zit. Daar voelt hij zich namelijk ongemakkelijk bij, dat kun je je wel voorstellen. Open deuren, dat weten wij, maar goed om in gedachten te houden zo aan het prille begin van het nieuwe jaar. Wat je wel moet doen? Bied aan om de koffers en tassen naar de kamer te brengen, ongeacht hoeveel het er zijn. Draag ze met een glimlach. Daar wordt men vrolijk van.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Ondernemen
Creatief ondernemerschap hielp deze hoteliers de zomer door

In mei van dit jaar, in het hart van de crisis, voorspelde het NBTC-NIPO dat 1,8 miljoen Nederlanders de vakantie in eigen land zouden vieren. Terwijl veel hotels de deuren dicht hadden, werd achter die gesloten deuren een plan gesmeed om het hotel vol te krijgen na de lockdown. Want het moest vo...

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: