Haring happen bij Hilton Haringparty

19 juni 2015 |
Haring happen bij Hilton Haringparty<

Het ging anders dan gedacht. Door de harde wind helaas geen haring die van grote hoogte neerdaalde uit de lucht. In plaats daarvan brachten drie
parachutisten in een bootje de nieuwe haring aan wal. Gastheren Alessio Colavecchio (l), hotel manager Hilton Amsterdam en Eric van As (r), commercieel manager Versvishandel Jan van As, namen het symbolische eerste vaatje in ontvangst. Daarmee was het startsein gegeven voor de aanval op de 2.000 beschikbare nieuwe haringen. Eerder had Eric van As al aan de ruim 700 aanwezige genodigden uitgelegd dat de extra week die de haringen hadden gekregen om wat ‘vetter te worden’ het beoogde resultaat heeft gehad. “De nieuwe haring is nu prima op smaak”, aldus Van As.

Goed leren haringhappen
En dat beaamde Alessio Colavecchio die, naar eigen zeggen, een jaar en een week extra de tijd had gehad om te leren haringhappen volgens 'protocol' in zijn rol van hotelmanager.



Italië
Roberto Payer, gastheer van het eerste uur van de Hilton Haringparty, sprak de genodigden telefonisch toe vanuit Italië, waar op dit moment wordt gewerkt aan het jubileumboek over 20 Jaar Roberto’s Restaurant, dat binnenkort zal verschijnen. Hij liet in een reactie weten het te betreuren niet van de partij te kunnen zijn, maar stelde alle vertrouwen in zijn - eveneens Italiaanse – plaatsvervanger, Alessio Colavecchio, voor een smakelijk en plezierig festijn. De gretigheid waarmee de liefhebbers op de Hollandse Nieuwe doken en hun ervaringen deelden, liet wat dat betreft geen twijfel. Traditiegetrouw waren er voor de aanvullende trek stevige stamppotten en zoete desserts en konden de gasten dankzij verschillende sponsors kiezen uit een keur aan drankjes.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: