Hollandse keuken een succes in Milaan

5 juni 2015 |
Hollandse keuken een succes in Milaan<

Het Nederlandse paviljoen op de World Expo 2015 in Milaan is een groot succes en trekt meer dan 10.000 bezoekers per dag. Het terrein is een levendige
wereld vol beleving en mogelijkheden om te genieten van gerechten uit de Hollandse keuken. Internationale bezoekers kunnen de Nederlandse kost proeven bij één van de restaurants of bij de foodtrucks die op het terrein staan.

Boven verwachting
Het foodtruckconcept komt tot leven doordat negen individuele ondernemers uit Nederland hun concepten en unieke producten met veel trots presenteren. Met zijn allen scoren de Foodtrucks, ondanks dat het nog geen hoogseizoen is, boven verwachting. Niet alleen de traditionele Nederlandse gerechten zijn in trek, maar ook de innovatieve gerechten worden goed gewaardeerd. Het festivalconcept valt goed in de smaak bij de Italianen, maar zeker ook bij de internationale bezoekers.

Innovatie en 'old-school'
Naast 'old-school' bites zoals poffertjes en handgemaakte worstenbroodjes (door gepensioneerde bakkers gerold!) zijn innovatieve zaken zoals een slow-juice bar op zonne-energie en The Dutch Weed Burger, die gemaakt is van zeewier, erg in trek. Per dag zijn er meer dan 10.000 bezoekers op het Nederlandse Paviljoen te vinden die een hapje komen eten. Naast de foodtrucks is ook het restaurant in het mini-reuzenrad ‘la Molina’ populair. "Lekker wegdromen met een drankje en een stukje Nederlandse kaas in La Molina! Ons mini reuzenrad restaurant is uniek!" Aldus Koen Vollaers van La Molina. In de middag en avonduren is het extra druk en ontstaat er vaak mede dankzij de live optredens van populaire Nederlandse bands en DJ’s een unieke sfeer.

Populaire poffertjes
Het eten op het Nederlandse paviljoen is erg gewild. Er zijn inmiddels al meer dan 6000 Worstenbroodjes van Houben en ruim 1200 Dutch Weed Burgers verkocht. "Het is leuk om op de Alternative Burger Collective Facebook de reacties te lezen van mensen die de weedburger fantastisch vinden", aldus Lucas Bok van foodtruck ABC. Ook de vegetarische bezoeker komt aan zijn trekken. De poffertjes, de Dutch Mini Pancakes, gaan als zoete broodjes over de toonbank; per dag worden er tussen de 600-850 porties gemaakt. "Een groep food bloggers kwam meerdere dagen achtereen hier eten - vanwege de vele vegetarische opties", zegt een medewerker van Just Say Cheese. De broodjes Stoofvlees van De Filostoof zijn ook erg in trek.

Foodtrucks met een verhaal
De Nederlandse bijdrage aan de wereldtentoonstelling in Milaan is uniek, omdat dit het enige open landenpaviljoen is en daarmee van alle kanten benaderbaar. De opzet is geïnspireerd door zomerfestivals en het paviljoen heeft hierdoor een festivalachtige uitstraling. Geheel in deze stijl staan negen verschillende foodtrucks op het terrein, waar bezoekers typisch Nederlands streetfoodgerechten kunnen proeven. Denk aan stoofvlees, poffertjes, worstenbroodjes, biologische frietjes, kaas en bitterballen.


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: