Hotel Carlton President in Utrecht in finale Nationale Meeting Awards

6 maart 2020 | Thijs Jacobs

Hotel Carlton President in Utrecht, onderdeel van Carlton Hotel Collection, heeft onlangs een plek in de finale bemachtigd in categorie L van de Nationale Meeting Awards. Alleen de beste meeting- en eventlocaties van Nederland die uitblinken in kwaliteit, gastervaring en ondernemerschap staan in de finale. De winnaars worden op 16 maart tijdens een feestelijk kennisevent bekend gemaakt.

Urban Nature

Bij Carlton President worden gasten continu verrast en geïnspireerd. Invloeden uit de stad (urban) en de natuur (nature) komen samen en creëren een perfecte omgeving voor meetings, events en brainstormsessies. De meeting- en vergaderzalen van Carlton President zijn allen voorzien van de laatste, innovatieve en technologische elementen die aanzetten tot ontmoetingen en het uitwisselen van creatieve ideeën.

“Ultieme team effort”

Het team van Carlton President is ontzettend trots op de finaleplek. “Finalist zijn van de Nationale Meeting Award is voor ons de kers op de taart na een lange periode van vernieuwing en metamorfose van Carlton President. Dit is niet alleen voor mij, maar voor het hele team. Dit is de meest ultieme vorm van team effort die ik in mijn carrière van 30 jaar heb mogen ervaren”, aldus Bart Blikman, General Manager Carlton President. Het hotel heeft momenteel op MeetingReview een score van 9.3.

Over de Nationale Meeting Awards

De Nationale Meetings Awards is een initiatief van Meeting Magazine, MeetingReview, Vergaderhamers en CLC-Vecta en bestaat uit vijf verschillende categorieën die zijn onderverdeeld in de maximale capaciteit in theateropstelling van de grootse zaal van een locatie: categorie S (max. 25 personen), categorie M (max. 100 personen), categorie L(max. 250 personen), categorie XL (max. 500 personen) en categorie XXL (max. 500 mensen).  

De winnaar per categorie wordt bepaald aan de hand van de hoogste totaalscore en wordt behaald in drie rondes: nominatie op basis van voordracht door geselecteerde experts uit de branche of op basis van gastervaring, kwaliteitsmeting website en mysterycall, en een locatiebezoek door een vakjury. De awards worden dit jaar voor de 5e keer uitgereikt.

Over Carlton Hotel Collection

Carlton President maakt onderdeel uit van de Carlton Hotel Collection. Carlton Hotel Collection bestaat momenteel uit twaalf viersterrenhotels, waarvan zeven in Nederland, vier in Groot-Brittannië en één in België. De hotels zijn zowel qua exploitatie als qua onroerend goed in het bezit van Carlton Hotel Collection.  Elk hotel wordt gerund door een gedreven team onder leiding van de General Manager die het hotel beheert als ondernemer. Carlton onderscheidt zich daardoor niet alleen in diversiteit, maar ook in sfeer: persoonlijk, warm en gastvrij. Met een totaal aan 825 medewerkers is Carlton Hotel Collection een hotelbedrijf van formaat. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: