'Hotel runnen wordt wetenschap'

29 juli 2015 |
'Hotel runnen wordt wetenschap'<

Bob Rauch, eigenaar van een hotelconsultancybedrijf in San Diego, meent dat de hotelier van de toekomst de titel 'wetenschapper' verdient. Immers,
de veranderende demografische ontwikkelingen en nieuwe technologieën zorgen volgens hem voor een ware metamorfose. Behalve revenue management, moeten hoteliers zich nu ook bezighouden met channelmanagment en social media marketing.

Foto: Veel gasten boeken via hun smartphone een hotelkamer op een boekingssite als Booking.com. Als hotelier is het volgens Rauch belangrijk om te weten welke distributiekanalen er zijn en welke het meeste voor je opleveren

Gastengedrag kennen
De hotelier van 2015 heeft toegang tot enorme hoeveelheden informatie over de demografische en psychografische achtergrond van de huidige reiziger. Analytische vaardigheden zijn vereist om al deze data te kunnen omzetten in specifieke marketing, aldus Rauch.

Millennials
De millennial traveler is dé reiziger waar de hotelier zich volgens Rauch op moet richten. Reputation management op social media kanalen als Twitter, Facebook, Tripadvisor en boekingssites als Booking.com en het gebruik van innovatieve technologie (apps voor smartphones, responsive websites, online inchecken/reserveren) zijn voor de hotelmanagers anno nu essentieel.

Gast is zelfvoorzienend
Bij 'costumer service' hoort ook dat gasten geheel zelfstandig een hotelkamer moeten kunnen boeken. Zorg dus voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke app waarbij de gast, zonder tussenkomst van een personeelslid, kan reserveren. Hoteliers moeten volgens Rauch ten slotte kennis hebben van alle verschillende mediums die hotelkamers aanbieden, de kosten van de diverse distributiekanalen en de verwachte inkomsten.

Bob Rauch is directeur en oprichter van R.A. Rauch & Associates, een hotelconsultancybedrijf in het Amerikaanse San Diego. Klik hier voor het volledige artikel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: