Hotel 't Kruisselt is verkocht

10 november 2015 |
Hotel 't Kruisselt is verkocht<

Naast Landgoedhotel de Wilmersberg wordt Agfra Holding van de familie Fransen (oprichters Arke) vanaf 1 januari 2016 ook eigenaar van hotel ’t Kruisselt
in De Lutte. De huidige eigenaren, François & Leanne Westenberg, hebben besloten om meer tijd te gaan besteden
aan hun privéleven en een punt te zetten achter het hectische leven in de horeca.

Waardige koper
"Wij zijn ervan overtuigd in Agfra een waardige koper te hebben gevonden om het hotel voort te zetten. Om de
toekomst van ons personeel veilig te stellen vonden wij het heel belangrijk een goede, betrouwbare werkgever te vinden en door het hotel aan de familie Fransen te verkopen zijn wij in deze missie geslaagd."

Over Hotel 't Kruisselt
Zowel hotel ’t Kruisselt als Landgoedhotel de Wilmersberg liggen aan dezelfde weg in De Lutte. Ook ’t Kruisselt, een 3 sterren superior hotel, heeft historische waarde en was oorspronkelijk als villa in 1920 gebouwd door de textielfamilie Van Wulfften Palthe. Voordat het een hotel werd van de familie Westenberg is het ook nog in gebruik geweest als seminarie. Barbara Fransen van Agfra Holding: "Hotel ‘t Kruisselt is een prachtige aanvulling op ons 4 sterren Landgoedhotel de Wilmersberg en past, naast onze Spaanse hotels op Gran Canaria en in Andalusië,
uitstekend in onze hotelportfolio. Net als bij deze hotels gaat het bij ’t Kruisselt om onderscheidend,
persoonlijk gastheerschap, goede reputatie, kwaliteit en veel trouwe klanten. Gezien het succes van het hotel dat de huidige eigenaren samen met de medewerkers hebben
gerealiseerd, zal Agfra Holding alle medewerkers overnemen. Agfra gaat wél op zoek naar nieuw
management voor het hotel. ’t Kruisselt beschikt over 42 kamers, een restaurant, 4 vergaderzalen, een overdekt zwembad, bar, lounge en een overdekt terras met uitzicht op de eigen golfbaan.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: