IJsfondue: nieuwste horecatrend?

12 juli 2011 |
IJsfondue: nieuwste horecatrend?<

Sinds kort bestaat er fondue 2.0. Ice fondue is een nieuw tafelritueel dat is bedacht door Koen 'Icewizard' Gillis. Door te 'fonduen' in vloeibare stikstof van -196 graden Celsius verdwijnt het oubollige imago in ieder geval als sneeuw voor de zon.

Gasten kunnen van fruit zelf ijs-tapas maken door het eten vijf tellen in de rokende stikstof te dopen, al of niet gecombineerd met warme chocolade en slagroom.

Veel publiek, enthousiaste reacties
Als eigenaar van het Leidse éénmansbedrijf Business Edge bedenkt Koen Gillis innovatieve marketingconcepten. Onder de naam 'Icewizard' maakte hij voor bedrijven op beurzen en evenementen met vloeibare stikstof ter plekke ijs-tapas om publiek te trekken. De enthousiaste reacties leidden tot de volgende stap: het ontwikkelen en aanbieden van ice fondue als totaalconcept voor de horeca.

Michelinzaken al fan
De Icewizard richt zich op de betere restaurants, omdat ice fondue daar volgens Gillis het beste past. De praktijk bewijst zijn gelijk. Onder de restaurants die het concept al hebben aangeschaft zijn er zelfs met een Michelinster, waaronder De Lindehof uit Nuenen. Gillis: “Dit kan weleens de nieuwste trend in de betere horeca worden.” Binnen het totaalconcept past dat Icewizard ook de stikstof levert aan restaurants, dat kan in de vorm van een abonnement.

Helpende handen
Gillis heeft de ice fondue ontwikkeld met ondersteuning en subsidie van het Zuid-Hollandse project KennisNetwerken van Syntens en de Kennisalliantie.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: