Jubileum Swissôtel Amsterdam gevierd

5 augustus 2011 |
Jubileum Swiss么tel Amsterdam gevierd<

Op maandag 1 augustus, de Nationale Feestdag van Zwitserland, vierde Swiss么tel Amsterdam haar 25-jarig bestaan met een openluchtevenement voor de ingang van het hotel aan het Damrak.

op en top Zwitserland in Amsterdam
Voorop stond dat zoveel mogelijk mensen het jubileum zouden kunnen meevieren. Voor de ingang van het hotel verrezen een partytent en een houten chalet. Vanaf het dak van het hotel werd een alpenhoornconcert uitgevoerd door twee hoornblazers. Een heuse Zwitserse koe kreeg een tijdelijke graasplek op het Damrak. Een aantal vrouwelijke hotelmedewerkers had zich voor de gelegenheid in Zwitserse dracht gehesen en deelde flyers uit, waarin werd aangemoedigd fan te worden van Swiss么tel Amsterdam op Facebook.

Met Heidi look-a-likes op de foto
Bovendien was er een speciale jubileumprijsvraag uitgeschreven op Facebook, waarbij een gratis overnachting te winnen viel. Mede door het mooie zomerweer bleven veel voorbijgangers staan om met de koe en de Heidi look-a-likes op de foto te gaan. De resultaten waren vrijwel meteen te downloaden op Facebook, met als gevolg een grote toeloop van nieuwe volgers. Het hotel streeft ernaar zich zo veel mogelijk te profileren op de verschillende sociale media platforms.

Serviceniveau als kers op taart
General manager Harold Kluit refereerde hieraan in zijn speech voor de offici毛le genodigden: 鈥淪wiss么tel Amsterdam was een van de eerste hotels die de sociale media omarmde en naar behoeven inzette voor haar marketingdoeleinden. Wij beschouwen onszelf niet als vernieuwers op dit gebied maar zeker wel als early adapters.鈥 Kluit benadrukte nog eens dat het succes van Swiss么tel Amsterdam voor een groot deel te danken is aan de unieke locatie, maar voegde hier meteen en niet zonder trots aan toe dat: "de kers op de taart wordt gevormd door het torenhoge serviceniveau dat jaar in jaar uit door het hotelpersoneel wordt gewaarborgd.鈥

De dag werd afgesloten met een drukbezochte cocktailreceptie voor relaties en leveranciers van het hotel.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: