MEININGER Group gaat tweede hotel in Brussel openen

20 december 2016 | Thijs Jacobs

MEININGER Hotels en Nelson Canal hebben een contract getekend voor een hotel in Brussel. Het hotel met 150 kamers en 668 bedden zal gelegen zijn aan de Barastraat 101, dichtbij het belangrijkste treinstation van Brussel. Het hotel zal naar verwachting openen in het vierde kwartaal van 2018 en het zal het tweede hotel in Brussel zijn van de MEININGER Group.

Dankzij de locatie naast het grootste treinstation van België, het Zuidstation’, zal de verbinding van het hotel met het openbaar vervoer uitstekend zijn. 

Hogesnelheidstreinen uit de belangrijkste Europese steden als Parijs, Londen en Amsterdam stoppen in dit station. Het treinstation, de tramhalte en het metrostation liggen allen op loopafstand. Daarnaast ligt het centrum van Brussel heel dichtbij. De Grote Markt ligt bijvoorbeeld op een kleine 20 minuten wandelen van het hotel.

Het nieuwe gebouw met een bruto vloeroppervlak van 6700 vierkante meter bovengronds zal 150 moderne en goed uitgeruste kamers tellen, met in totaal 668 bedden. De kamertypes zullen variëren van standaard tweepersoonskamers, privékamers met meerdere bedden, tot een bed in een slaapzaal. 

Alle openbare ruimtes zoals de receptie, de lobby, de lounge, ontbijtruimte en bar, alsook de gastenkeuken en recreatieruimte, allen typische kenmerken van een MEININGER hotel, zullen zich op het gelijkvloers bevinden. In de kelderruimte wordt plaats gemaakt voor 30 parkeerplaatsen voor gasten, naast de openbare parking die ook wordt voorzien.

Hannes Spanring, CEO van MEININGER Hotels, zegt hierover: “Ik ben echt blij dat MEININGER over twee jaar twee hotels in Brussel zal hebben. De locatie van het nieuwe hotel aan het Zuidstation is uitstekend! We kijken er nu al naar uit om de typische MEININGER gastenmix van stadstoeristen, groepen, families en zakenreizigers te mogen verwelkomen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
80% Nederlanders wil in toekomst meer schoonmaak van openbare ruimtes

Schoonmakers doen belangrijk werk, juist nu meer dan ooit. Premier Mark Rutte noemde schoonmakers in zijn speeches de afgelopen weken in één adem met verpleegkundigen en artsen als een cruciaal beroep in de coronacrisis. 91 procent van de Nederlanders deelt de mening van Rutte en noemt...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: