MEININGER Group gaat tweede hotel in Brussel openen

20 december 2016 | Thijs Jacobs

MEININGER Hotels en Nelson Canal hebben een contract getekend voor een hotel in Brussel. Het hotel met 150 kamers en 668 bedden zal gelegen zijn aan de Barastraat 101, dichtbij het belangrijkste treinstation van Brussel. Het hotel zal naar verwachting openen in het vierde kwartaal van 2018 en het zal het tweede hotel in Brussel zijn van de MEININGER Group.

Dankzij de locatie naast het grootste treinstation van België, het Zuidstation’, zal de verbinding van het hotel met het openbaar vervoer uitstekend zijn. 

Hogesnelheidstreinen uit de belangrijkste Europese steden als Parijs, Londen en Amsterdam stoppen in dit station. Het treinstation, de tramhalte en het metrostation liggen allen op loopafstand. Daarnaast ligt het centrum van Brussel heel dichtbij. De Grote Markt ligt bijvoorbeeld op een kleine 20 minuten wandelen van het hotel.

Het nieuwe gebouw met een bruto vloeroppervlak van 6700 vierkante meter bovengronds zal 150 moderne en goed uitgeruste kamers tellen, met in totaal 668 bedden. De kamertypes zullen variëren van standaard tweepersoonskamers, privékamers met meerdere bedden, tot een bed in een slaapzaal. 

Alle openbare ruimtes zoals de receptie, de lobby, de lounge, ontbijtruimte en bar, alsook de gastenkeuken en recreatieruimte, allen typische kenmerken van een MEININGER hotel, zullen zich op het gelijkvloers bevinden. In de kelderruimte wordt plaats gemaakt voor 30 parkeerplaatsen voor gasten, naast de openbare parking die ook wordt voorzien.

Hannes Spanring, CEO van MEININGER Hotels, zegt hierover: “Ik ben echt blij dat MEININGER over twee jaar twee hotels in Brussel zal hebben. De locatie van het nieuwe hotel aan het Zuidstation is uitstekend! We kijken er nu al naar uit om de typische MEININGER gastenmix van stadstoeristen, groepen, families en zakenreizigers te mogen verwelkomen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: