Michele Rosa Ziegler wint Thesis Award

13 april 2016 |
Michele Rosa Ziegler wint Thesis Award<

De winnaar van de Thesis Award is bekend. Michele Rosa Ziegler van Hogeschool Saxion heeft gewonnen met haar thesis over 'de superster' als target group voor een hotel.
Herbergen van een superster
"Het herbergen van een superster is goede reclame voor een hotel. Hoe kan deze target group aangetrokken worden tot het hotel? Hiermee wordt de positie van het hotel op de markt immers versterkt." Deze onderzoeksvraag stond centraal in de winnende thesis van Ziegler.

Andere genomineerden
De andere genomineerden en hun ingestuurde scripties waren:

Fei Long Jingjing Jin
Het reizen naar het buitenland is voor Chinese toeristen enorm in populariteit gestegen. Gitehoorn heeft een grote aantrekkingskracht op Chinese toeristen. Daarom heb ik onderzocht welke factoren de ervaring van Chinese toeristen in Giethoorn kunnen beïnvloeden.

Doriene Reinderink
Tijdens mijn afstudeerfase heb ik de huidige revenue management situatie in het Viceroy Bali hotel in Indonesië onderzocht. Hierbij heb ik zowel veldwerk als desk research gedaan. De uitkomst? Dat de nog niet alle individuele hoteleigenaren bewust zijn van het belang van revenue management. Het gebruik en de kennis van revenue management is daarom nog beperkt. Daarom heb ik een 10 stappen revenue management actieplan bedacht, dat de room revenue in onafhankelijke luxehotels en boetiekhotels, met een focus op leisure, kan opstuwen. Viceroy Bali heb ik als voorbeeldhotel gebruikt.

Jochem Teeuwissen
De doelstelling van mijn onderzoek was om te bepalen of kredietunies een geschikt financieringskanaal vormen voor de horeca-sector, in het bijzonder voor de startende ondernemer. Een kredietunie is kort samengevat: ‘een cooperatie van MKB-ondernemers die via een gemeenschappelijke kas financiering ter beschikking stelt aan haar leden’. Het blijkt dat horeca voor de klassieke financieringskanalen een lastig te financieren sector is. De sector heeft te kampen met een slecht imago veroorzaakt door dalende resultaten, veranderde regelgeving en misstanden in het verleden. Ik denk dat de horeca zich moet verenigen om een horeca kredietunie te ontwikkelen met deskundigen op het gebied van horeca en kredietverlening. Het zal aan een grote branchevereniging als Koninklijke Horeca Nederland zijn om daarin het voortouw te nemen!

Lieke Stover
Wat zijn de grote invloeden binnen de gastervaring in het CitizenM hotel Amsterdam City bij het oproepen van gastenemoties die loyalty bepalen? De service-economie is vervangen door de experience-economie. De interactie bij gasten wordt in dit hotel vergroot, wat de loyalty van de gasten doet toenemen.

Oliver Heinzmann
Toerisme in Europa groeit harder dan verwacht. Local cuisine wordt hierbij een steeds grotere tool om toeristen aan te trekken. Dutch cuisine mist een duidelijke identiteit. We hebben een campagne ontwikkeld die Dutch cuisine beter moet positioneren.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: