NH Hotel Group presenteert nieuw concept

21 november 2014 |
NH Hotel Group presenteert nieuw concept

NH Hotel Group heeft haar nieuwe service, High Tech Made Easy, gepresenteerd op de EIBTM-beurs in Barcelona. Het concept bevat
innovatieve en revolutionaire techniekoplossingen die zorgen voor nog effectievere en succesvolle meetings en events. De nieuwe lijn omvat oplossingen die interactieve congrestechnieken combineren met 3D holografische projectie. Het is voor het eerst dat deze technieken permanent beschikbaar worden gesteld in de hotelsector.

Foto: Rufino Pérez Fernández, Chief Commercial Officer bij NH Hotel Group.

250 genodigden in video call
Het High Tech Made Easy concept bevat het nieuwste SMART Room System™ for Microsoft® Lync® online videoconferencing systeem. NH Hotel Group is de eerste en vooralsnog de enige hotelketen die deze technologie aanbiedt. Door deze techniek kunnen tot 250 virtuele genodigden participeren in een video call. Deze genodigden-op-afstand kunnen actief deelnemen door gebruik te maken van hun eigen mobile device en daarmee invloed uitoefenen op zowel de gebruikte content als de vergadering zelf. Het systeem zal in de nabije toekomst operationeel zijn in de grotere, strategische MICE-hotels over de gehele wereld. NH Collection Eurobuilding in Madrid heeft de primeur, hier draait het systeem reeds sinds de heropening van het hotel in oktober 2014.

3D Holographic Telepresence
Een ander onderdeel van het High Tech Made Easy concept is de 3D Holographic Telepresence technologie, dat door NH Hotel Group als eerste permanent beschikbaar is gemaakt. Deze techniek maakt het mogelijk voor gasten en prominenten om echt aanwezig te zijn bij een evenement, ook al is fysieke aanwezigheid onmogelijk. Dankzij 3D-hologrammen laat de organisator afstand verdwijnen en krijgt het evenement bovendien een extra creatieve lading. NH Hotel Group draait momenteel pilots met de techniek in NH Collection Eurobuilding in Madrid en in nhow Berlijn.

Effectievere meetings organiseren
Rufino Pérez Fernández, Chief Commercial Officer bij NH Hotel Group, presenteerde het nieuwe concept: "De nieuwe High Tech Made Easy service brengt de nieuwste technologieën voor videoconferencing en congrestechnieken samen op een manier die onze gasten in staat stelt nog effectievere en productievere meetings en events te organiseren. Door meer interactiviteit en de mogelijkheid om deelnemers op grote afstand te laten participeren in een event alsof ze er écht bij zijn, besparen cliënten bovendien reis- en verblijfkosten."

Meer lezen over NH Hotel Group? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Dit zijn de aanvullingen op het derde steunpakket corona

De opleving van het coronavirus en de huidige maatregelen hebben flinke gevolgen voor de economie. Het kabinet stelt extra geld beschikbaar voor ondernemers die door de recente maatregelen een onevenredig harde klap hebben gekregen. Zo krijgt de horeca een eenmalige subsidie op aangelegde en nu onbr ...

Opening Den Haag
Park Centraal opent in cultureel centrum van Den Haag

Hospitalitygroep Sircle Collection heeft het 160 jaar oude pand van Park Hotel Den Haag, voorzien van een grondige restyling waarmee het interieur en de identiteit opnieuw zijn vormgegeven tot Park Centraal Den Haag. De renovatie en rebranding van het hotel brengen het culturele erfgoed en bewaarde ...

Columns
Column Jantiene Berg: Mijn hele hebben en houwen op tafel

Het is nu vijf maanden geleden dat mijn compagnon en ik de sleutel van ons urban boutique hotel in Rotterdam inleverden bij de curator. Per direct geen zeggenschap meer, maar nog wel een hoop verplichtingen richting de curator. Een eenzaam proces zonder echt afscheid van je gasten en medewerkers te ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig gemiddeld 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies, dus een gemiddelde op basis van deze rekensom: 2,75 procent van het verlies aan omzet. Dit meldt de NOS op basis ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: