NH Hotel Group presenteert nieuw concept

21 november 2014 |
NH Hotel Group presenteert nieuw concept<

NH Hotel Group heeft haar nieuwe service, High Tech Made Easy, gepresenteerd op de EIBTM-beurs in Barcelona. Het concept bevat
innovatieve en revolutionaire techniekoplossingen die zorgen voor nog effectievere en succesvolle meetings en events. De nieuwe lijn omvat oplossingen die interactieve congrestechnieken combineren met 3D holografische projectie. Het is voor het eerst dat deze technieken permanent beschikbaar worden gesteld in de hotelsector.

Foto: Rufino Pérez Fernández, Chief Commercial Officer bij NH Hotel Group.

250 genodigden in video call
Het High Tech Made Easy concept bevat het nieuwste SMART Room System™ for Microsoft® Lync® online videoconferencing systeem. NH Hotel Group is de eerste en vooralsnog de enige hotelketen die deze technologie aanbiedt. Door deze techniek kunnen tot 250 virtuele genodigden participeren in een video call. Deze genodigden-op-afstand kunnen actief deelnemen door gebruik te maken van hun eigen mobile device en daarmee invloed uitoefenen op zowel de gebruikte content als de vergadering zelf. Het systeem zal in de nabije toekomst operationeel zijn in de grotere, strategische MICE-hotels over de gehele wereld. NH Collection Eurobuilding in Madrid heeft de primeur, hier draait het systeem reeds sinds de heropening van het hotel in oktober 2014.

3D Holographic Telepresence
Een ander onderdeel van het High Tech Made Easy concept is de 3D Holographic Telepresence technologie, dat door NH Hotel Group als eerste permanent beschikbaar is gemaakt. Deze techniek maakt het mogelijk voor gasten en prominenten om echt aanwezig te zijn bij een evenement, ook al is fysieke aanwezigheid onmogelijk. Dankzij 3D-hologrammen laat de organisator afstand verdwijnen en krijgt het evenement bovendien een extra creatieve lading. NH Hotel Group draait momenteel pilots met de techniek in NH Collection Eurobuilding in Madrid en in nhow Berlijn.

Effectievere meetings organiseren
Rufino Pérez Fernández, Chief Commercial Officer bij NH Hotel Group, presenteerde het nieuwe concept: "De nieuwe High Tech Made Easy service brengt de nieuwste technologieën voor videoconferencing en congrestechnieken samen op een manier die onze gasten in staat stelt nog effectievere en productievere meetings en events te organiseren. Door meer interactiviteit en de mogelijkheid om deelnemers op grote afstand te laten participeren in een event alsof ze er écht bij zijn, besparen cliënten bovendien reis- en verblijfkosten."

Meer lezen over NH Hotel Group? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: