Novotel krijgt ISO 14001 certificaat

25 maart 2014 |
Novotel  krijgt  ISO 14001 certificaat<

Alle Novotel- en Suite Novotel-hotels in de Benelux zijn sinds deze maand officieel ISO 14001 gecertificeerd. Dit betekent dat het milieumanagementsysteem van alle 20 Novotel-vestigingen en één
Suite Novotel vestiging bijdraagt aan het minimaliseren van milieu-impact van de bedrijfsvoering. Verder toont het aan dat de hotels doorlopend werken aan de verbetering van hun milieuprestaties.

Kritische gasten
Binnen Accors eigen duurzaamheidsprogramma Planet 21 ging al veel aandacht uit naar het verminderen van water- en energieverbruik en het reduceren van afval. "Het certificaat is een externe erkenning om trots op te zijn," vindt Noortje Groothuizen, Accors Quality & Sustainable Development Manager Benelux. "Vooral nu gasten alsmaar kritischer worden is het belangrijk dat een gestandaardiseerd keurmerk je certificeert. Zo maken wij aan onze gasten kenbaar dat wij continu bezig zijn om onze environmental footprint te minimaliseren."

Duurzame bedrijfsvoering
Groothuizen, verantwoordelijk voor de coördinatie van de certificering, geeft aan wat ISO 14001 voor de hotelketens betekent: "Steeds meer gasten laten zich tegenwoordig in hun hotelkeuze beïnvloeden door zaken als duurzame bedrijfsvoering. Dit zagen we eerder al terug in sectoren zoals food en transport, maar dit is nu ook duidelijk zichtbaar in de hotelsector. Daarnaast dienen wij als sector verantwoordelijkheid te nemen voor onze impact op het milieu. Deze certificering laat, samen met ons Planet 21-programma, duidelijk zien welke concrete stappen Accor neemt op gebied van duurzame bedrijfsvoering. Denk aan het gebruik van ecologische schoonmaakmiddelen en fair trade producten."

Door Redactie:mailto:redactie@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: