Omroep MAX brengt serie over Amstel Hotel

18 oktober 2016 | Thijs Jacobs

Vanaf 22 oktober geeft MAX u elke zaterdag om 22.05 uur op NPO 1 een letterlijk ‘kijkje in de keuken’ van het oudste grand hotel van Nederland: het Amstel Hotel. In Vier seizoenen aan de Amstel volgt MAX de werknemers een jaar lang op alle belangrijke momenten in een unieke documentairereeks.

Koningen, presidenten, filmsterren en rocklegendes kiezen al 150 jaar voor een verblijf in het Amstel Hotel. De gasten verwachten de hoogste kwaliteit en beste service tijdens hun verblijf. Om dit mogelijk te maken staan er 365 dagen per jaar 180 mensen klaar om van het verblijf een onvergetelijke ervaring te maken. In Vier seizoenen aan de Amstel vertellen onder anderen de directeur, conciërges, chef, hoofd reserveringen en vaste gasten over het werken en verblijven in een vijfsterrenmonument. 

Aflevering 1 – zaterdag 22 oktober om 22.05 uur op NPO 1
Het is een drukke dag in het Amstel Hotel. Vandaag checken er gasten van 54 kamers uit én komen er nieuwe gasten voor 39 kamers aan, er moet dus hard gewerkt worden om alle kamers tijdig schoon te krijgen. Elisabeth Torn, van de afdeling housekeeping, loopt nog een keer alle kamers na. Ze kijkt niet meer op van wat ze soms in kamers aantreft. Ondertussen krijgt conciërge Peter Moos een bijzonder verzoek van een gast en laat General Manager Anita Bos de duurste kamer van het Amstel Hotel zien.

Foto: MAX/Jasper van Bladel

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: