Online hotelmarketing verandert

25 november 2015 |
Online hotelmarketing verandert<

De regels van online hotelmarketing veranderen in rap tempo. Breed ingezette, nieuwe technologie heeft het consumentengedrag doen
veranderen gedurende de laatste tien jaar. Wanneer consumenten een aankoop overwegen, hebben zij steeds meer tools voorhanden. Van prijsvergelijking tot onderzoek naar het product. Enerzijds is het voor hotelmarketeers moeilijker om boven te komen drijven, anderzijds weten we meer over de acties die consumenten online doen. Het goed inzetten en analyseren van deze data kan een voorsprong op de concurrent opleveren.

Data is king
Dankzij deze data weten we nu veel meer over de 'path to purchase' van een klant. Er zijn twee dingen grondig veranderd: 1. De path to purchase wordt steeds langer; 2.Booking lead times worden korter.

Sojern bestudeerde de trends en nam in het onderzoek seizoensfluctuaties mee.

The path to purchase
Vanaf de eerste fase (het ori├źnteren op hotels), worden reizigers zich bewust van de vele opties die zij hebben. Van de eerste search tot aan de actuele boeking, spenderen Amerikaanse reizigers gemiddeld 15 procent meer tijd aan de path to purchase bij het boeken van een hotel vergeleken met Europeanen. Bij het boeken van vliegtickets spenderen ze zelfs 25 procent meer tijd.

Meer aanwijzingen voor krimpende lead times
Slechts 2 procent van de hotel searches is voor 3 of minder dagen in de toekomst. Toch is 5 procent van de hotelboekingen een last-minute stay. Bij airlines zie je hetzelfde fenomeen. Er wordt dus meer geboekt dan gezocht voor last-minute.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: