Online hotelmarketing verandert

25 november 2015 |
Online hotelmarketing verandert<

De regels van online hotelmarketing veranderen in rap tempo. Breed ingezette, nieuwe technologie heeft het consumentengedrag doen
veranderen gedurende de laatste tien jaar. Wanneer consumenten een aankoop overwegen, hebben zij steeds meer tools voorhanden. Van prijsvergelijking tot onderzoek naar het product. Enerzijds is het voor hotelmarketeers moeilijker om boven te komen drijven, anderzijds weten we meer over de acties die consumenten online doen. Het goed inzetten en analyseren van deze data kan een voorsprong op de concurrent opleveren.

Data is king
Dankzij deze data weten we nu veel meer over de 'path to purchase' van een klant. Er zijn twee dingen grondig veranderd: 1. De path to purchase wordt steeds langer; 2.Booking lead times worden korter.

Sojern bestudeerde de trends en nam in het onderzoek seizoensfluctuaties mee.

The path to purchase
Vanaf de eerste fase (het ori├źnteren op hotels), worden reizigers zich bewust van de vele opties die zij hebben. Van de eerste search tot aan de actuele boeking, spenderen Amerikaanse reizigers gemiddeld 15 procent meer tijd aan de path to purchase bij het boeken van een hotel vergeleken met Europeanen. Bij het boeken van vliegtickets spenderen ze zelfs 25 procent meer tijd.

Meer aanwijzingen voor krimpende lead times
Slechts 2 procent van de hotel searches is voor 3 of minder dagen in de toekomst. Toch is 5 procent van de hotelboekingen een last-minute stay. Bij airlines zie je hetzelfde fenomeen. Er wordt dus meer geboekt dan gezocht voor last-minute.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Advertorial
Travel Suit Collection by NCF

Na een succesvolle entree van de Corporate Identity Concept Collectie hebben wij met de introductie van de Corporate Travel Suit Collectie het programma-aanbod bij Nieuwenhuis Corporate Fashion aanzienlijk uitgebreid. Met behoud van uniek ontwikkelde pasvormen vanuit onze bestaande concepten kara...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: