Online hotelmarketing verandert

25 november 2015 |
Online hotelmarketing verandert<

De regels van online hotelmarketing veranderen in rap tempo. Breed ingezette, nieuwe technologie heeft het consumentengedrag doen
veranderen gedurende de laatste tien jaar. Wanneer consumenten een aankoop overwegen, hebben zij steeds meer tools voorhanden. Van prijsvergelijking tot onderzoek naar het product. Enerzijds is het voor hotelmarketeers moeilijker om boven te komen drijven, anderzijds weten we meer over de acties die consumenten online doen. Het goed inzetten en analyseren van deze data kan een voorsprong op de concurrent opleveren.

Data is king
Dankzij deze data weten we nu veel meer over de 'path to purchase' van een klant. Er zijn twee dingen grondig veranderd: 1. De path to purchase wordt steeds langer; 2.Booking lead times worden korter.

Sojern bestudeerde de trends en nam in het onderzoek seizoensfluctuaties mee.

The path to purchase
Vanaf de eerste fase (het ori├źnteren op hotels), worden reizigers zich bewust van de vele opties die zij hebben. Van de eerste search tot aan de actuele boeking, spenderen Amerikaanse reizigers gemiddeld 15 procent meer tijd aan de path to purchase bij het boeken van een hotel vergeleken met Europeanen. Bij het boeken van vliegtickets spenderen ze zelfs 25 procent meer tijd.

Meer aanwijzingen voor krimpende lead times
Slechts 2 procent van de hotel searches is voor 3 of minder dagen in de toekomst. Toch is 5 procent van de hotelboekingen een last-minute stay. Bij airlines zie je hetzelfde fenomeen. Er wordt dus meer geboekt dan gezocht voor last-minute.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

The Prince Akatoi in Londen heropent

Het Prince Akatoki in Marylebone, het enige Japanse vijfsterren hotel in Londen, heropent in augustus met een nieuw "Taste of Japan"-pakket om de gasten onder te dompelen in het Japans. gastvrijheid en cultuur. De naam Akatoki komt van een Aziatisch Japans woord voor "dageraad" o...

Horeca & Recht Hotel & Recht
Een vergoeding voor goodwill aan het einde van de huur, hoe zit dat eigenlijk?

Als onderdeel van een huurovereenkomst met betrekking tot hotelruimte onderhandelen partijen regelmatig over de vraag wat er met de (al dan niet door huurder) in het gehuurde aangebrachte voorzieningen zal gebeuren bij het einde van de huur. Een afspraak dat huurder deze voorzieningen (al dan niet o...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Amsterdam
Hotel W meerdere keren beschoten

In de nacht van dinsdag op woensdag is Hotel W in Amsterdam meerdere keren beschoten, zo staat de lezen op de website van Het Parool. Er raakte niemand gewond. Wel zitten er meerdere kogelgaten in de voordeur van het hotel. Om iets voor half vier vannacht kreeg de politie de melding van een schi...

Columns
Column Hans van Spronsen: In je kracht staan

Eén keer een beetje zweverige titel maar wel één die de lading dekt van mijn betoog. Vooral middelgrote en kleinere hotels moeten zich in deze coronatijden hieraan vasthouden. Vertrouwen is een speerpunt in het contact met uw gasten. Hebben zij het vertrouwen dat zij in uw horec...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: