Picturebox: de verwisselbare sfeermaker voor een onuitwisbare indruk

4 september 2019 | Redactie

“Waar vroeger je twintig jaar dezelfde uitstraling in je hotel kon hebben, verwacht de huidige markt vernieuwing om de zoveel jaar. Wat nu hip is, is morgen alweer verleden tijd. Met onze verwisselbare sfeermaker de Picturebox kun je in korte tijd zonder breek- of schilderwerk een kamer een hele andere look & feel geven.” Aan het woord zijn Edwin Somer en John Wilkes van Vezzino.

Zet twee buurmannen met ondernemersbloed én ervaring in hospitality en reclame en standbouw bij elkaar. Dan kom je tot een praktische, duurzame en goedkopere oplossing  om een ruimte in een mum van tijd om te toveren tot een eigentijds geheel waar gasten zich meteen welkom en thuis zullen voelen. Edwin: “John en ik geloven erin dat een ruimte sfeer moet hebben. Niet statisch, maar met de mogelijkheid om te wisselen. Net zoals een museum ook een wisselende collectie kan hebben. In plaats van ‘kleine’ beelden maken wij grote full color doeken. Zo is de ‘Picturebox’ ontstaan. In een vast aluminium frame zitten de verwisselbare doeken. Eenvoudig aan te brengen, zonder kostbare verbouwingen.”

Nog net geen ziekenhuis

John vult aan: “Ik was voorheen commercieel verantwoordelijk voor linnenverhuur Blycolin en kwam veel in hotels. Daar zag ik dat de plaatselijke kunstenaar exposeerde met nul raakvlak met het hotel. Mensen hangen iets op om iets aan de muur te hebben hangen. De sector is nog altijd traditioneel. Dat kan niet meer! De gemiddelde hotelgang lijkt nog steeds net geen ziekenhuis. Inrichting krijgt lang niet altijd voldoende de aandacht. En dat terwijl blijkt dat gasten na een jaar wel weer wat anders willen zien.”

In ieder gewenst formaat

Maar hoe werkt de Picturebox dan? Edwin: “Het is een aluminium frame met een peesprofiel waar je een elastisch hoogwaardig bedrukt doek inzet. Het kan in ieder gewenst formaat gemaakt worden. Bijvoorbeeld wandvullend. Qua beeld is eigen fotografie mogelijk, maar wij geven ook advies over ander te gebruiken beeld bijvoorbeeld van stockbureaus. De klant is koning en bepaalt. Wij weten wat beeld doet. De impact is groot.” John: “Ook is verlichting, geluidsdemping of audio mogelijk. Met de Picturebox pas je bijvoorbeeld een kamer, maar ook lobby, zaal of restaurant snel aan. Zo kun je heel eenvoudig een thema aanbrengen of personaliseren. De gast ervaart heel snel het echte welkom thuis-gevoel. Een must volgens allerlei onderzoeken.”

Buiten naar binnen

John vertelt dat Johan Janzen van Resort Citta Romana heel tevreden is. In de huizen van het luxe bungalowpark plaatste Vezzino Pictureboxen in slaapkamer, woonkamer, maar ook in de gang en als bed board. “Het effect is dat buiten naar binnen wordt gehaald. De wandvullende doeken zorgen ervoor dat je bij wijze van spreken zo het duin inloopt. Het gevoel van de zee is nu ook in de huizen aanwezig.” In Best Western Slenaken verzorgde Vezzino voor Tilo Meijer de appartementen van doeken met Limburgse streekafbeeldingen. Met hetzelfde effect. Buiten naar binnen voor een optimale sfeerbeleving. “Dat is wat de gast van nu wil. Die wil tegenwoordig een wow-effect als hij een hotel binnenloopt. Hij wil verwend, verrast en vermaakt worden.” 

Bobsleeteam

“Een hotel in Winterberg ontving drie weken een bobsleeteam. Zij hebben toen foto’s van bobsleeteams in actie gebruikt voor de doeken. Hoe gaaf is dat!” Alles leuk en aardig, maar na die drie weken moet het wel weer allemaal anders. “Dat is echt heel snel geregeld. Dat kunnen wij volledig doen, maar het systeem is zo eenvoudig dat je het zelf of bijvoorbeeld de technische of facilitaire dienst ook prima kan verwisselen. De opslag van de gebruikte (en wasbare!) doeken is heel makkelijk. Wij hebben daar tassen voor, je gooit dus ook niets weg! Dat is ook nog eens heel duurzaam.” Dat is ook meteen het grote verschil met bijvoorbeeld fotobehang. Edwin: “Fotobehang of canvas gebruik je één keer, onze doeken kun je hergebruiken. Mochten ze niet meer nodig zijn, dan kunnen wij er ook bijvoorbeeld tassen van maken.” John: “Nog een voordeel: Als je toch gaat verbouwen, dan hoef je bijvoorbeeld niet meer de muur te stucen of te verven. De Picturebox kan een gehele wand bedekken. Je bespaart dus kosten, en daardoor is onze oplossing ook zeer geschikt bij een renovatie van een hotel.”

Plaatsen zonder overlast

“De Picturebox wordt verlijmd, dus we plaatsen zonder te boren en schroeven en dus zonder overlast voor je gasten. Bovendien gaat dit heel snel. De kamer hoeft niet out-of-order, maar is makkelijk tussen check-ins aan te passen. Wij nemen de zorg uit handen. Desgewenst middels een abonnementsvorm waarin Vezzino een aantal keer per jaar doeken komt verwisselen. Het is geen eenmalige investering. Je kunt de look & feel heel makkelijk veranderen zonder extra kosten.”

Akoestische oplossing

Danny Keppels van EMG Groep (Landgoed de Schinvelder Hoeve, Kasteelhoeve Groothegge en de Rebelle Kerk in Maastricht) zocht een oplossing voor een bekend probleem. “De akoestiek in een grote ruimte. John en Edwin denken echt heel goed mee en kwamen met dé oplossing: De Picturebox met geluidsdemping als scheidingswand. Daarmee bespaar ik ook nog eens enorm veel kosten voor de huur van ‘lelijke’ velours gordijnen. Het is een mobiele oplossing voor het verdelen van een ruimte. Dus ik kan nu aan de ene kant de dineropstelling regelen en aan de andere kant de feestlocatie optuigen. Bovendien ziet het er ook nog eens heel gaaf uit. Vezzino plaatste meer dan 350 m2 Pictureboxen met geluidsdemping, inclusief een verplaatsbare Picturebox met een enorme afbeelding van de Oude Brug in Maastricht."

Vernieuwend totaalconcept

Waarom kunnen hoteliers niet meer om Vezzino heen? “Wij bieden een totaalconcept. Wij bieden verwisselbare sfeermakers én de mogelijkheid van een abonnement. Dat is er nog niet in de hospitality branche!”

Meer weten? Neem contact op met:

John Wilkes: 06-53693754

Edwin Somer: 06-43997651

E-mail: info@vezzino.com

https://www.vezzino.com/picturebox/

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: