Picturebox: de verwisselbare sfeermaker voor een onuitwisbare indruk

4 september 2019 | Redactie

“Waar vroeger je twintig jaar dezelfde uitstraling in je hotel kon hebben, verwacht de huidige markt vernieuwing om de zoveel jaar. Wat nu hip is, is morgen alweer verleden tijd. Met onze verwisselbare sfeermaker de Picturebox kun je in korte tijd zonder breek- of schilderwerk een kamer een hele andere look & feel geven.” Aan het woord zijn Edwin Somer en John Wilkes van Vezzino.

Zet twee buurmannen met ondernemersbloed én ervaring in hospitality en reclame en standbouw bij elkaar. Dan kom je tot een praktische, duurzame en goedkopere oplossing  om een ruimte in een mum van tijd om te toveren tot een eigentijds geheel waar gasten zich meteen welkom en thuis zullen voelen. Edwin: “John en ik geloven erin dat een ruimte sfeer moet hebben. Niet statisch, maar met de mogelijkheid om te wisselen. Net zoals een museum ook een wisselende collectie kan hebben. In plaats van ‘kleine’ beelden maken wij grote full color doeken. Zo is de ‘Picturebox’ ontstaan. In een vast aluminium frame zitten de verwisselbare doeken. Eenvoudig aan te brengen, zonder kostbare verbouwingen.”

Nog net geen ziekenhuis

John vult aan: “Ik was voorheen commercieel verantwoordelijk voor linnenverhuur Blycolin en kwam veel in hotels. Daar zag ik dat de plaatselijke kunstenaar exposeerde met nul raakvlak met het hotel. Mensen hangen iets op om iets aan de muur te hebben hangen. De sector is nog altijd traditioneel. Dat kan niet meer! De gemiddelde hotelgang lijkt nog steeds net geen ziekenhuis. Inrichting krijgt lang niet altijd voldoende de aandacht. En dat terwijl blijkt dat gasten na een jaar wel weer wat anders willen zien.”

In ieder gewenst formaat

Maar hoe werkt de Picturebox dan? Edwin: “Het is een aluminium frame met een peesprofiel waar je een elastisch hoogwaardig bedrukt doek inzet. Het kan in ieder gewenst formaat gemaakt worden. Bijvoorbeeld wandvullend. Qua beeld is eigen fotografie mogelijk, maar wij geven ook advies over ander te gebruiken beeld bijvoorbeeld van stockbureaus. De klant is koning en bepaalt. Wij weten wat beeld doet. De impact is groot.” John: “Ook is verlichting, geluidsdemping of audio mogelijk. Met de Picturebox pas je bijvoorbeeld een kamer, maar ook lobby, zaal of restaurant snel aan. Zo kun je heel eenvoudig een thema aanbrengen of personaliseren. De gast ervaart heel snel het echte welkom thuis-gevoel. Een must volgens allerlei onderzoeken.”

Buiten naar binnen

John vertelt dat Johan Janzen van Resort Citta Romana heel tevreden is. In de huizen van het luxe bungalowpark plaatste Vezzino Pictureboxen in slaapkamer, woonkamer, maar ook in de gang en als bed board. “Het effect is dat buiten naar binnen wordt gehaald. De wandvullende doeken zorgen ervoor dat je bij wijze van spreken zo het duin inloopt. Het gevoel van de zee is nu ook in de huizen aanwezig.” In Best Western Slenaken verzorgde Vezzino voor Tilo Meijer de appartementen van doeken met Limburgse streekafbeeldingen. Met hetzelfde effect. Buiten naar binnen voor een optimale sfeerbeleving. “Dat is wat de gast van nu wil. Die wil tegenwoordig een wow-effect als hij een hotel binnenloopt. Hij wil verwend, verrast en vermaakt worden.” 

Bobsleeteam

“Een hotel in Winterberg ontving drie weken een bobsleeteam. Zij hebben toen foto’s van bobsleeteams in actie gebruikt voor de doeken. Hoe gaaf is dat!” Alles leuk en aardig, maar na die drie weken moet het wel weer allemaal anders. “Dat is echt heel snel geregeld. Dat kunnen wij volledig doen, maar het systeem is zo eenvoudig dat je het zelf of bijvoorbeeld de technische of facilitaire dienst ook prima kan verwisselen. De opslag van de gebruikte (en wasbare!) doeken is heel makkelijk. Wij hebben daar tassen voor, je gooit dus ook niets weg! Dat is ook nog eens heel duurzaam.” Dat is ook meteen het grote verschil met bijvoorbeeld fotobehang. Edwin: “Fotobehang of canvas gebruik je één keer, onze doeken kun je hergebruiken. Mochten ze niet meer nodig zijn, dan kunnen wij er ook bijvoorbeeld tassen van maken.” John: “Nog een voordeel: Als je toch gaat verbouwen, dan hoef je bijvoorbeeld niet meer de muur te stucen of te verven. De Picturebox kan een gehele wand bedekken. Je bespaart dus kosten, en daardoor is onze oplossing ook zeer geschikt bij een renovatie van een hotel.”

Plaatsen zonder overlast

“De Picturebox wordt verlijmd, dus we plaatsen zonder te boren en schroeven en dus zonder overlast voor je gasten. Bovendien gaat dit heel snel. De kamer hoeft niet out-of-order, maar is makkelijk tussen check-ins aan te passen. Wij nemen de zorg uit handen. Desgewenst middels een abonnementsvorm waarin Vezzino een aantal keer per jaar doeken komt verwisselen. Het is geen eenmalige investering. Je kunt de look & feel heel makkelijk veranderen zonder extra kosten.”

Akoestische oplossing

Danny Keppels van EMG Groep (Landgoed de Schinvelder Hoeve, Kasteelhoeve Groothegge en de Rebelle Kerk in Maastricht) zocht een oplossing voor een bekend probleem. “De akoestiek in een grote ruimte. John en Edwin denken echt heel goed mee en kwamen met dé oplossing: De Picturebox met geluidsdemping als scheidingswand. Daarmee bespaar ik ook nog eens enorm veel kosten voor de huur van ‘lelijke’ velours gordijnen. Het is een mobiele oplossing voor het verdelen van een ruimte. Dus ik kan nu aan de ene kant de dineropstelling regelen en aan de andere kant de feestlocatie optuigen. Bovendien ziet het er ook nog eens heel gaaf uit. Vezzino plaatste meer dan 350 m2 Pictureboxen met geluidsdemping, inclusief een verplaatsbare Picturebox met een enorme afbeelding van de Oude Brug in Maastricht."

Vernieuwend totaalconcept

Waarom kunnen hoteliers niet meer om Vezzino heen? “Wij bieden een totaalconcept. Wij bieden verwisselbare sfeermakers én de mogelijkheid van een abonnement. Dat is er nog niet in de hospitality branche!”

Meer weten? Neem contact op met:

John Wilkes: 06-53693754

Edwin Somer: 06-43997651

E-mail: info@vezzino.com

https://www.vezzino.com/picturebox/

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: