Picturebox: de verwisselbare sfeermaker voor een onuitwisbare indruk

4 september 2019 | Redactie

“Waar vroeger je twintig jaar dezelfde uitstraling in je hotel kon hebben, verwacht de huidige markt vernieuwing om de zoveel jaar. Wat nu hip is, is morgen alweer verleden tijd. Met onze verwisselbare sfeermaker de Picturebox kun je in korte tijd zonder breek- of schilderwerk een kamer een hele andere look & feel geven.” Aan het woord zijn Edwin Somer en John Wilkes van Vezzino.

Zet twee buurmannen met ondernemersbloed én ervaring in hospitality en reclame en standbouw bij elkaar. Dan kom je tot een praktische, duurzame en goedkopere oplossing  om een ruimte in een mum van tijd om te toveren tot een eigentijds geheel waar gasten zich meteen welkom en thuis zullen voelen. Edwin: “John en ik geloven erin dat een ruimte sfeer moet hebben. Niet statisch, maar met de mogelijkheid om te wisselen. Net zoals een museum ook een wisselende collectie kan hebben. In plaats van ‘kleine’ beelden maken wij grote full color doeken. Zo is de ‘Picturebox’ ontstaan. In een vast aluminium frame zitten de verwisselbare doeken. Eenvoudig aan te brengen, zonder kostbare verbouwingen.”

Nog net geen ziekenhuis

John vult aan: “Ik was voorheen commercieel verantwoordelijk voor linnenverhuur Blycolin en kwam veel in hotels. Daar zag ik dat de plaatselijke kunstenaar exposeerde met nul raakvlak met het hotel. Mensen hangen iets op om iets aan de muur te hebben hangen. De sector is nog altijd traditioneel. Dat kan niet meer! De gemiddelde hotelgang lijkt nog steeds net geen ziekenhuis. Inrichting krijgt lang niet altijd voldoende de aandacht. En dat terwijl blijkt dat gasten na een jaar wel weer wat anders willen zien.”

In ieder gewenst formaat

Maar hoe werkt de Picturebox dan? Edwin: “Het is een aluminium frame met een peesprofiel waar je een elastisch hoogwaardig bedrukt doek inzet. Het kan in ieder gewenst formaat gemaakt worden. Bijvoorbeeld wandvullend. Qua beeld is eigen fotografie mogelijk, maar wij geven ook advies over ander te gebruiken beeld bijvoorbeeld van stockbureaus. De klant is koning en bepaalt. Wij weten wat beeld doet. De impact is groot.” John: “Ook is verlichting, geluidsdemping of audio mogelijk. Met de Picturebox pas je bijvoorbeeld een kamer, maar ook lobby, zaal of restaurant snel aan. Zo kun je heel eenvoudig een thema aanbrengen of personaliseren. De gast ervaart heel snel het echte welkom thuis-gevoel. Een must volgens allerlei onderzoeken.”

Buiten naar binnen

John vertelt dat Johan Janzen van Resort Citta Romana heel tevreden is. In de huizen van het luxe bungalowpark plaatste Vezzino Pictureboxen in slaapkamer, woonkamer, maar ook in de gang en als bed board. “Het effect is dat buiten naar binnen wordt gehaald. De wandvullende doeken zorgen ervoor dat je bij wijze van spreken zo het duin inloopt. Het gevoel van de zee is nu ook in de huizen aanwezig.” In Best Western Slenaken verzorgde Vezzino voor Tilo Meijer de appartementen van doeken met Limburgse streekafbeeldingen. Met hetzelfde effect. Buiten naar binnen voor een optimale sfeerbeleving. “Dat is wat de gast van nu wil. Die wil tegenwoordig een wow-effect als hij een hotel binnenloopt. Hij wil verwend, verrast en vermaakt worden.” 

Bobsleeteam

“Een hotel in Winterberg ontving drie weken een bobsleeteam. Zij hebben toen foto’s van bobsleeteams in actie gebruikt voor de doeken. Hoe gaaf is dat!” Alles leuk en aardig, maar na die drie weken moet het wel weer allemaal anders. “Dat is echt heel snel geregeld. Dat kunnen wij volledig doen, maar het systeem is zo eenvoudig dat je het zelf of bijvoorbeeld de technische of facilitaire dienst ook prima kan verwisselen. De opslag van de gebruikte (en wasbare!) doeken is heel makkelijk. Wij hebben daar tassen voor, je gooit dus ook niets weg! Dat is ook nog eens heel duurzaam.” Dat is ook meteen het grote verschil met bijvoorbeeld fotobehang. Edwin: “Fotobehang of canvas gebruik je één keer, onze doeken kun je hergebruiken. Mochten ze niet meer nodig zijn, dan kunnen wij er ook bijvoorbeeld tassen van maken.” John: “Nog een voordeel: Als je toch gaat verbouwen, dan hoef je bijvoorbeeld niet meer de muur te stucen of te verven. De Picturebox kan een gehele wand bedekken. Je bespaart dus kosten, en daardoor is onze oplossing ook zeer geschikt bij een renovatie van een hotel.”

Plaatsen zonder overlast

“De Picturebox wordt verlijmd, dus we plaatsen zonder te boren en schroeven en dus zonder overlast voor je gasten. Bovendien gaat dit heel snel. De kamer hoeft niet out-of-order, maar is makkelijk tussen check-ins aan te passen. Wij nemen de zorg uit handen. Desgewenst middels een abonnementsvorm waarin Vezzino een aantal keer per jaar doeken komt verwisselen. Het is geen eenmalige investering. Je kunt de look & feel heel makkelijk veranderen zonder extra kosten.”

Akoestische oplossing

Danny Keppels van EMG Groep (Landgoed de Schinvelder Hoeve, Kasteelhoeve Groothegge en de Rebelle Kerk in Maastricht) zocht een oplossing voor een bekend probleem. “De akoestiek in een grote ruimte. John en Edwin denken echt heel goed mee en kwamen met dé oplossing: De Picturebox met geluidsdemping als scheidingswand. Daarmee bespaar ik ook nog eens enorm veel kosten voor de huur van ‘lelijke’ velours gordijnen. Het is een mobiele oplossing voor het verdelen van een ruimte. Dus ik kan nu aan de ene kant de dineropstelling regelen en aan de andere kant de feestlocatie optuigen. Bovendien ziet het er ook nog eens heel gaaf uit. Vezzino plaatste meer dan 350 m2 Pictureboxen met geluidsdemping, inclusief een verplaatsbare Picturebox met een enorme afbeelding van de Oude Brug in Maastricht."

Vernieuwend totaalconcept

Waarom kunnen hoteliers niet meer om Vezzino heen? “Wij bieden een totaalconcept. Wij bieden verwisselbare sfeermakers én de mogelijkheid van een abonnement. Dat is er nog niet in de hospitality branche!”

Meer weten? Neem contact op met:

John Wilkes: 06-53693754

Edwin Somer: 06-43997651

E-mail: info@vezzino.com

https://www.vezzino.com/picturebox/

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Internationaal
EQUIPHOTEL uitgesteld naar 2022

Gezien de huidige situatie rondom de COVID-19 epidemie, die momenteel op lokaal en mondiaal niveau voortdurend verslechtert, kondigt Reed Expositions France aan dat de 2020-editie van de EQUIPHOTEL, die oorspronkelijk gepland stond van 15 t/m 19 november 2020, is uitgesteld naar 2022. De afgelope...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam geeft 7 suites een complete metamorfose

Hotel Okura Amsterdam heeft 7 suites een complete metamorfose gegeven. Bij de renovatie, die in december 2019 van start ging, is het hele design vernieuwd. Architect Bert Verwey heeft de renovatie van de suites en The Lounge onder zijn hoede genomen. Ruimtelijkheid, comfort en sereniteit vormen de b...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Nieuwe coronamaatregelen: waarom moet de horeca eigenlijk eerder dicht?

Vanaf zondag 18.00 uur zijn de nieuwe coronamaatregelen van kracht gegaan, waarvan de meeste gericht zijn op de horeca. Premier Rutte toonde zich bezorgd over de verspreiding van het virus en vond de maatregelen nodig en logisch: "Hoe later op de avond, hoe moeilijker de anderhalve meter."...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse vakantiegangers verwachten weer te kunnen reizen in 2021  

De coronazomer is voorbij. Na een zomer van thuisblijven, daguitstapjes in eigen land en geklus, verwacht het grootste deel van de Nederlandse vakantiegangers volgende zomer weer normaal te kunnen reizen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl. Meer dan de helft (54%) van de ondervraagden...

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: