Radisson Hotel Group betreedt nieuwe Afrikaanse markt

Auteur: Redactie
Internationaal 25 juni 2021
Radisson Hotel Group betreedt nieuwe Afrikaanse markt

Radisson Hotel Group kondigt de ondertekening van Radisson Hotel Djibouti aan. Het hotel markeert de intrede van de groep in het land en brengt haar Oost-Afrikaanse portefeuille op 18 hotels en meer dan 2700 kamers in exploitatie en in ontwikkeling, waardoor haar strategische positie in de regio wordt versterkt. Deze nieuwe ondertekening onderstreept de aanwezigheid van de groep als het hotelbedrijf dat actief is in de meeste landen van het Afrikaanse continent met bijna 100 hotels in exploitatie en in ontwikkeling.

Nieuwbouw

Dit nieuw te bouwen hotel met 144 kamers, waarvan de opening gepland is voor 2024, zal niet alleen bestaan uit moderne standaardkamers en suites, maar zal ook toegankelijke kamers hebben, ontworpen voor rolstoelgebruikers. De eetgelegenheden omvatten lichte snacks in het lobbycafé, internationale en lokale gerechten in het restaurant dat de hele dag open is, en verfrissende drankjes in de sapbar aan het zwembad. Het hotel beschikt over een uitgebreide ruimte voor vergaderingen en evenementen en biedt een verscheidenheid aan veelzijdige zalen, waaronder een balzaal, vijf vergaderzalen, een ruimte voor recepties en pauzezalen. De ontspanningsfaciliteiten omvatten een spa, een fitnessruimte en een buitenzwembad. 

Het Radisson Hotel Djibouti ligt op slechts 15 minuten van de internationale luchthaven van Djibouti, in het hart van de stad, omringd door belangrijke infrastructuren zoals de haven van Djibouti, de vrije zone van Djibouti, het internationale hoofdkantoor, winkelcentra en de kust, en vormt zo de ideale uitvalsbasis voor zaken en ontspanning. 

Erwan Garnier, Senior Director, Development, Africa, Radisson Hotel Group: "We zijn verheugd om onze intrede in Djibouti te markeren met Radisson, momenteel ons snelst groeiende upscale merk in Afrika. Met het bestaande beperkte aanbod van merkhotels, zijn we ervan overtuigd dat Radisson Hotel Djibouti het toonaangevende internationale merkhotel van het land zal worden. Samen met onze partners, Salaam Properties, zijn we er trots op bij te dragen aan de Djibouti Vision 2035 strategie voor economische diversificatie die sterk steunt op de groei van de toeristische sector."

Impuls voor de economie

Fatima Zahra, Manager, Salaam Properties, de eigenaar van het hotel: "We zijn verheugd om bij te dragen aan de groei van de upscale toerisme-industrie van de regio, samen met onze partners, Radisson Hotel Group. We zijn ervan overtuigd dat Radisson Hotel Djibouti de economie van de hoofdstad een impuls zal geven door de honderden banen die zowel direct als indirect worden gecreëerd, een belangrijke prestatie, vooral in deze uitdagende tijden die de wereld momenteel doormaakt. Het hotel is een nieuwe mijlpaal in de succesvolle investeringen van Salaam Properties in de ontluikende toeristische sector van Djibouti. Het land is echt een toonaangevende regionale toeristische en economische hub met een aanzienlijk potentieel om verder te worden onderzocht."

De kracht van Djibouti ligt in zijn strategische ligging aan de zuidelijke ingang van de Rode Zee, die een brug vormt tussen Afrika en het Midden-Oosten. Djibouti is een belangrijke markt in Oost-Afrika vanwege zijn havencomplex, dat wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde ter wereld op het kruispunt van belangrijke internationale scheepvaartroutes die Azië, Afrika en Europa met elkaar verbinden.

Overig nieuws