Reactie Fletcher op vermeende oplichterij

7 maart 2013 |
Reactie Fletcher op vermeende oplichterij<

Rob Hermans, directeur bij Fletcher Hotels, geeft uitleg over de aantijgingen jegens het hotelbedrijf die in het AD/Utrechts Nieuwsblad staan. "Tegenover alle bonnen staan altijd voldoende kamers".
In een reactie aan hotelvakblad Hospitality Management laat Hermans weten dat er altijd voldoende kamers beschikbaar zijn voor mensen die een hotelvoucher van Fletcher bij Kruidvat hebben gekocht in de actieperiodes.

Zekerheid
"Men moet weten dat wanneer een prijs heel laag is, dat men minder zelf kan beslissen. De consument moet concessies doen. Als men naar één bepaald hotel wil, dan doet men een concessie ten opzichte van de dag waarop men gaat. Als men op één bepaalde datum wenst te overnachten, dan wordt er een concessie verlangd op het vlak van de hotelkeuze. Met de hotelvoucher is het heel lastig om op één bepaalde dag bij één specifiek hotel te reserveren. Willen mensen geen concessies doen aan plaats en tijd, dan verwijzen we ze naar het reguliere kanaal. Dit staat ook uitgebreid in onze voorwaarden. Het is jammer dat consumenten niet altijd, er zijn er genoeg die het wel doen hoor, de voorwaarden goed lezen", aldus Hermans.

Coulanceperiode
"Met de hotelvoucher van Fletcher gaan 100.000 mensen zonder probleem op pad. Twee procent van hen klaagt. We weten dat er nog duizend bonnen van de laatste actie open staan. We zitten daarom nu in een coulanceperiode. Als mensen geen hotel meer kunnen of willen boeken, dan mogen ze de voucher inleveren, en krijgen ze hun geld terug. Iedereen die een bon heeft, kan naar een van onze hotels. Garandeert."

UPDATE - Fletcher heeft inmiddels contact gezocht met de man en zijn gezin een vakantie aangeboden in één van de hotels op de Waddeneilanden tijdens de aankomende meivakantie.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Hoteltech
Annemarie van Gaal: "Ook de hotellerie kan nieuwe verdienmodellen aanboren"

Toen Wayne Gretzki, de wereldberoemde Canadese ijshockeyer, gevraagd werd naar de reden van zijn succes, antwoordde hij: “Ik skate naar waar de puck heen gaat en niet naar waar hij vandaan komt.” En zo is het. Veel ondernemers en managers borduren nog steeds voort op het verleden, op ...

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Fletcher Opening Hotelketens
Honderdste hotel voor Fletcher

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor ...

Hotelketens
Eden Hotels omarmt Dutch Cuisine

Eden Hotels gaat als eerste hotelketen van Nederland het ontbijt verduurzamen op basis van de uitgangspunten van Dutch Cuisine. Vanochtend tekende Eden Hotels directeur Léon Dijkstra in Hotel Babylon in Den Haag de overeenkomst met Dutch Cuisine. Dit is het eerste hotel van Eden Hotels wa...

Awards Mensen
Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk ni...

Awards Internationaal
Het Schgaguler Hotelwint de Hotel Property Award 2019

De 'Hotel Property Award 2019' ging dit jaar naar het Schgaguler Hotel in Castelrotto/Kastelruth, Zuid-Tirol. De prijs werd uitgereikt op de hotelforum-gala-avond op 9 oktober. Andreas Martin, directeur van hotelforum management GmbH, zei: "Aan de ene kant onderscheidt de prijswinnaar v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: