Romantik wordt partner van Miles & More

29 juni 2019 | redactie

Romantik Hotels & Restaurants AG gaat vanaf heden samenwerken met Miles & More GmbH. Het toonaangevende Europese frequent flyer en beloningsprogramma van Lufthansa verkrijgt daarmee de aansluiting van meer dan 200 meestal door families geleide tophotels van dit Europese merk.  Ook Brussels Airlines voert dit programma. Romantik verwerft met de toetreding voor zijn leden de toegang tot een bijzonder reislustige en attractieve doelgroep.

“Deze samenwerking moet krachtige verdere impuls geven aan het in de markt zetten van Romantik. De voordelen, die tot nu toe voorbehouden waren aan overwegend keten- en concernhotels, zijn nu ook van kracht voor alle hotels en restaurants van Romantik. Het nieuwe partnerschap betekent een grote stap voorwaarts voor de positionering van onze hotels en restaurants op internationale markten”, zegt Romantik CEO Thomas Edelkamp verheugd. Romantik wil het succesvolle systeem van beloningsmijlen gebruiken om nieuwe cliënten voor het merk aan te trekken. Miles & More deelnemers gaan 500 beloningsmijlen per nacht en één mijl per euro omzet in de restaurant- en spafaciliteiten sparen bij de in negen landen gevestigde Romantik Hotels & Restaurants.

Strategische zet

Ook voor Miles & More is het partnerschap met Romantik een belangrijke stap van strategische betekenis: “Met Romantik vergroten wij ons hotelaanbod in Europa met name voor de privéreiziger. De Romantik-beleving op gebied van Wellness en culinair komen tegemoet aan de verwachtingen van onze veeleisende doelgroep”, zegt Johann-Phillipp Bruns, hoofd Sales & Retail van Miles & More GmbH.

De Romantik Hotels & Restaurants profiteren op verschillende manieren: Miles & More telt wereldwijd 34 miljoen deelnemers. “Wij gaan ervan uit direct na de start de eerste Miles & More deelnemers in de Romantik Hotels & Restaurants te kunnen begroeten”, zegt ook Romantik voorzitter hotelier Ralph Düker.

Teneinde de Miles & More te bereiken, beginnen direct bij aanvang van de samenwerking omvangrijke wervings- en communicatieactiviteiten. Hiermee worden deelnemers aangemoedigd premiemijlen bij Romantik te verzamelen. Gasten krijgen vanaf het begin bij boeking via de Romantik website of direct telefonische of per email of hotelwebsite bij het hotel een creditnota voor de verdiende mijlen.

Bij de communicatie ligt de nadruk op de culinaire kwaliteiten van Romantik Hotels, Welness, activiteiten en beleving. “De Romantik gastvrouwen en -heren bieden iedere dag de Miles & More deelnemers bijzondere aanbiedingen die van een hotelverblijf een belevenis maken”, zegt Thomas Edelkamp. “Het partnerschap met Miles & More zal alle betrokkenen voordeel bieden.”

Op de foto: Romantik CEO Thomas Edelkamp en voorzitter Ralph Düker (rechts)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok bij instemming Kamer van kracht; bezorgen mag

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteert het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. Als de Kamer het besluit steunt, wordt de avondklok ingevoerd. De avon ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Park Boswijk zoekt een ondernemende general manager

Park Boswijk ligt in een parkachtige omgeving in midden-Nederland en bestaat uit een wooncomplex met 364 appartementen en ongeveer 500 bewoners. Voor bewoners biedt Park Boswijk tal van voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. Zoals een terras met uitzicht op de parkachtige tuin met twee vijv ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: