Romantik wordt partner van Miles & More

29 juni 2019 | redactie

Romantik Hotels & Restaurants AG gaat vanaf heden samenwerken met Miles & More GmbH. Het toonaangevende Europese frequent flyer en beloningsprogramma van Lufthansa verkrijgt daarmee de aansluiting van meer dan 200 meestal door families geleide tophotels van dit Europese merk.  Ook Brussels Airlines voert dit programma. Romantik verwerft met de toetreding voor zijn leden de toegang tot een bijzonder reislustige en attractieve doelgroep.

“Deze samenwerking moet krachtige verdere impuls geven aan het in de markt zetten van Romantik. De voordelen, die tot nu toe voorbehouden waren aan overwegend keten- en concernhotels, zijn nu ook van kracht voor alle hotels en restaurants van Romantik. Het nieuwe partnerschap betekent een grote stap voorwaarts voor de positionering van onze hotels en restaurants op internationale markten”, zegt Romantik CEO Thomas Edelkamp verheugd. Romantik wil het succesvolle systeem van beloningsmijlen gebruiken om nieuwe cliënten voor het merk aan te trekken. Miles & More deelnemers gaan 500 beloningsmijlen per nacht en één mijl per euro omzet in de restaurant- en spafaciliteiten sparen bij de in negen landen gevestigde Romantik Hotels & Restaurants.

Strategische zet

Ook voor Miles & More is het partnerschap met Romantik een belangrijke stap van strategische betekenis: “Met Romantik vergroten wij ons hotelaanbod in Europa met name voor de privéreiziger. De Romantik-beleving op gebied van Wellness en culinair komen tegemoet aan de verwachtingen van onze veeleisende doelgroep”, zegt Johann-Phillipp Bruns, hoofd Sales & Retail van Miles & More GmbH.

De Romantik Hotels & Restaurants profiteren op verschillende manieren: Miles & More telt wereldwijd 34 miljoen deelnemers. “Wij gaan ervan uit direct na de start de eerste Miles & More deelnemers in de Romantik Hotels & Restaurants te kunnen begroeten”, zegt ook Romantik voorzitter hotelier Ralph Düker.

Teneinde de Miles & More te bereiken, beginnen direct bij aanvang van de samenwerking omvangrijke wervings- en communicatieactiviteiten. Hiermee worden deelnemers aangemoedigd premiemijlen bij Romantik te verzamelen. Gasten krijgen vanaf het begin bij boeking via de Romantik website of direct telefonische of per email of hotelwebsite bij het hotel een creditnota voor de verdiende mijlen.

Bij de communicatie ligt de nadruk op de culinaire kwaliteiten van Romantik Hotels, Welness, activiteiten en beleving. “De Romantik gastvrouwen en -heren bieden iedere dag de Miles & More deelnemers bijzondere aanbiedingen die van een hotelverblijf een belevenis maken”, zegt Thomas Edelkamp. “Het partnerschap met Miles & More zal alle betrokkenen voordeel bieden.”

Op de foto: Romantik CEO Thomas Edelkamp en voorzitter Ralph Düker (rechts)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: ''Gelukkig hebben wij long-stay appartementen''

Loppersum. De Groningse plaats staat bekend als epicentrum van de aardbevingen, veroorzaakt door de gaswinning door de NAM. Tegelijkertijd is het een oase van rust, een plek waar je ruimte vindt en veilig kunt vertoeven. Cees de Vries, eigenaar van Hotel Spoorzicht & Spa, neemt ons mee door zijn ...

Tech Branded Content
Netflix streamen kan nu ook op de hotelkamer

Het Van der Valk Hotel in Vianen heeft een primeur te pakken. In dit hotel kunnen de hotelgasten, op dit moment op 12 kamers, alle content vanaf hun eigen device streamen naar de hotel-tv. Dit is nieuw, want met name Netflix kon in hotels tot op heden niet zomaar gestreamd worden. Thuis kan vrijw ...

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Rijksmonument Prinshendrikhof wordt uniek Hotel Palazzo aan het water

Rijksmonument Prinshendrikhof in Haarlem krijgt zo goed als zeker een nieuwe bestemming. Het grote pand aan de Prins Hendrikstraat, met de natuurstenen gevel en risalto, voorzien van Toscaanse halfzuilen en fronton, wordt als het aan Cobraspen ligt omgetoverd tot Hotel Palazzo. Het meest bijzondere ...

Hotelketens
Palace Hotel neemt afscheid van de Radisson Hotel Group

Per 1 januari 2021 maakt het Palace Hotel uit Noordwijk aan Zee geen deel meer uit van de Radisson Hotel Group. Sinds 2014 was het hotel op basis van een franschisecontract aangesloten bij het merk Radisson Blu. Afgelopen zomer is de keuze gemaakt om als zelfstandig hotel verder te gaan. Andr&eac ...

Longread
De GM-AM-relatie in brand-managed hotels

Het afgelopen jaar werden op de Hoge Hotelschool in Breda twee scripties geschreven, vanuit verschillend perspectief, maar over hetzelfde onderwerp: wat zijn ‘best practices’ voor het creëren en in stand houden van een vruchtbare werkrelatie tussen asset managers (verder: AM’s ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: