Romantik wordt partner van Miles & More

29 juni 2019 | redactie

Romantik Hotels & Restaurants AG gaat vanaf heden samenwerken met Miles & More GmbH. Het toonaangevende Europese frequent flyer en beloningsprogramma van Lufthansa verkrijgt daarmee de aansluiting van meer dan 200 meestal door families geleide tophotels van dit Europese merk.  Ook Brussels Airlines voert dit programma. Romantik verwerft met de toetreding voor zijn leden de toegang tot een bijzonder reislustige en attractieve doelgroep.

“Deze samenwerking moet krachtige verdere impuls geven aan het in de markt zetten van Romantik. De voordelen, die tot nu toe voorbehouden waren aan overwegend keten- en concernhotels, zijn nu ook van kracht voor alle hotels en restaurants van Romantik. Het nieuwe partnerschap betekent een grote stap voorwaarts voor de positionering van onze hotels en restaurants op internationale markten”, zegt Romantik CEO Thomas Edelkamp verheugd. Romantik wil het succesvolle systeem van beloningsmijlen gebruiken om nieuwe cliënten voor het merk aan te trekken. Miles & More deelnemers gaan 500 beloningsmijlen per nacht en één mijl per euro omzet in de restaurant- en spafaciliteiten sparen bij de in negen landen gevestigde Romantik Hotels & Restaurants.

Strategische zet

Ook voor Miles & More is het partnerschap met Romantik een belangrijke stap van strategische betekenis: “Met Romantik vergroten wij ons hotelaanbod in Europa met name voor de privéreiziger. De Romantik-beleving op gebied van Wellness en culinair komen tegemoet aan de verwachtingen van onze veeleisende doelgroep”, zegt Johann-Phillipp Bruns, hoofd Sales & Retail van Miles & More GmbH.

De Romantik Hotels & Restaurants profiteren op verschillende manieren: Miles & More telt wereldwijd 34 miljoen deelnemers. “Wij gaan ervan uit direct na de start de eerste Miles & More deelnemers in de Romantik Hotels & Restaurants te kunnen begroeten”, zegt ook Romantik voorzitter hotelier Ralph Düker.

Teneinde de Miles & More te bereiken, beginnen direct bij aanvang van de samenwerking omvangrijke wervings- en communicatieactiviteiten. Hiermee worden deelnemers aangemoedigd premiemijlen bij Romantik te verzamelen. Gasten krijgen vanaf het begin bij boeking via de Romantik website of direct telefonische of per email of hotelwebsite bij het hotel een creditnota voor de verdiende mijlen.

Bij de communicatie ligt de nadruk op de culinaire kwaliteiten van Romantik Hotels, Welness, activiteiten en beleving. “De Romantik gastvrouwen en -heren bieden iedere dag de Miles & More deelnemers bijzondere aanbiedingen die van een hotelverblijf een belevenis maken”, zegt Thomas Edelkamp. “Het partnerschap met Miles & More zal alle betrokkenen voordeel bieden.”

Op de foto: Romantik CEO Thomas Edelkamp en voorzitter Ralph Düker (rechts)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan het definitieve programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik. De eerste namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en aut...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan...

Duurzaamheid
Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling...

Opening Internationaal
Nieuw JA Lake View Hotel Opent in het grootste experience resort van Dubai

Het JA Lake View Hotel, dat op 22 september opent, is het derde unieke pand in het 1 miljoen vierkante meter grote JA The Resort in Jebel Ali, Dubai. Het JA Lake View Hotel is een uniek gebouw met panoramisch uitzicht over de golfbaan en de Arabische zee en wordt omschreven als een 'design-gedre...

Advertorial
Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische...

Achtergronden
Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: