Romantik wordt partner van Miles & More

29 juni 2019 | redactie

Romantik Hotels & Restaurants AG gaat vanaf heden samenwerken met Miles & More GmbH. Het toonaangevende Europese frequent flyer en beloningsprogramma van Lufthansa verkrijgt daarmee de aansluiting van meer dan 200 meestal door families geleide tophotels van dit Europese merk.  Ook Brussels Airlines voert dit programma. Romantik verwerft met de toetreding voor zijn leden de toegang tot een bijzonder reislustige en attractieve doelgroep.

“Deze samenwerking moet krachtige verdere impuls geven aan het in de markt zetten van Romantik. De voordelen, die tot nu toe voorbehouden waren aan overwegend keten- en concernhotels, zijn nu ook van kracht voor alle hotels en restaurants van Romantik. Het nieuwe partnerschap betekent een grote stap voorwaarts voor de positionering van onze hotels en restaurants op internationale markten”, zegt Romantik CEO Thomas Edelkamp verheugd. Romantik wil het succesvolle systeem van beloningsmijlen gebruiken om nieuwe cliënten voor het merk aan te trekken. Miles & More deelnemers gaan 500 beloningsmijlen per nacht en één mijl per euro omzet in de restaurant- en spafaciliteiten sparen bij de in negen landen gevestigde Romantik Hotels & Restaurants.

Strategische zet

Ook voor Miles & More is het partnerschap met Romantik een belangrijke stap van strategische betekenis: “Met Romantik vergroten wij ons hotelaanbod in Europa met name voor de privéreiziger. De Romantik-beleving op gebied van Wellness en culinair komen tegemoet aan de verwachtingen van onze veeleisende doelgroep”, zegt Johann-Phillipp Bruns, hoofd Sales & Retail van Miles & More GmbH.

De Romantik Hotels & Restaurants profiteren op verschillende manieren: Miles & More telt wereldwijd 34 miljoen deelnemers. “Wij gaan ervan uit direct na de start de eerste Miles & More deelnemers in de Romantik Hotels & Restaurants te kunnen begroeten”, zegt ook Romantik voorzitter hotelier Ralph Düker.

Teneinde de Miles & More te bereiken, beginnen direct bij aanvang van de samenwerking omvangrijke wervings- en communicatieactiviteiten. Hiermee worden deelnemers aangemoedigd premiemijlen bij Romantik te verzamelen. Gasten krijgen vanaf het begin bij boeking via de Romantik website of direct telefonische of per email of hotelwebsite bij het hotel een creditnota voor de verdiende mijlen.

Bij de communicatie ligt de nadruk op de culinaire kwaliteiten van Romantik Hotels, Welness, activiteiten en beleving. “De Romantik gastvrouwen en -heren bieden iedere dag de Miles & More deelnemers bijzondere aanbiedingen die van een hotelverblijf een belevenis maken”, zegt Thomas Edelkamp. “Het partnerschap met Miles & More zal alle betrokkenen voordeel bieden.”

Op de foto: Romantik CEO Thomas Edelkamp en voorzitter Ralph Düker (rechts)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

NH Hotels Internationaal
NH Hotels opent haar eerste hotel in Noord-Amerika

Het NH Collection New York Madison Avenue gaat weldra open. In april opent het eerste hotel van NH in de VS, zo lezen we op zakenreis.nl. Het statige gebouw in het hart van Manhattan stamt uit 1920 en weerspiegelt het 'gouden tijdperk van de reclame', zo meldt NH in een verklaring. In Eur...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: