Romantik wordt partner van Miles & More

29 juni 2019 | redactie

Romantik Hotels & Restaurants AG gaat vanaf heden samenwerken met Miles & More GmbH. Het toonaangevende Europese frequent flyer en beloningsprogramma van Lufthansa verkrijgt daarmee de aansluiting van meer dan 200 meestal door families geleide tophotels van dit Europese merk.  Ook Brussels Airlines voert dit programma. Romantik verwerft met de toetreding voor zijn leden de toegang tot een bijzonder reislustige en attractieve doelgroep.

“Deze samenwerking moet krachtige verdere impuls geven aan het in de markt zetten van Romantik. De voordelen, die tot nu toe voorbehouden waren aan overwegend keten- en concernhotels, zijn nu ook van kracht voor alle hotels en restaurants van Romantik. Het nieuwe partnerschap betekent een grote stap voorwaarts voor de positionering van onze hotels en restaurants op internationale markten”, zegt Romantik CEO Thomas Edelkamp verheugd. Romantik wil het succesvolle systeem van beloningsmijlen gebruiken om nieuwe cliënten voor het merk aan te trekken. Miles & More deelnemers gaan 500 beloningsmijlen per nacht en één mijl per euro omzet in de restaurant- en spafaciliteiten sparen bij de in negen landen gevestigde Romantik Hotels & Restaurants.

Strategische zet

Ook voor Miles & More is het partnerschap met Romantik een belangrijke stap van strategische betekenis: “Met Romantik vergroten wij ons hotelaanbod in Europa met name voor de privéreiziger. De Romantik-beleving op gebied van Wellness en culinair komen tegemoet aan de verwachtingen van onze veeleisende doelgroep”, zegt Johann-Phillipp Bruns, hoofd Sales & Retail van Miles & More GmbH.

De Romantik Hotels & Restaurants profiteren op verschillende manieren: Miles & More telt wereldwijd 34 miljoen deelnemers. “Wij gaan ervan uit direct na de start de eerste Miles & More deelnemers in de Romantik Hotels & Restaurants te kunnen begroeten”, zegt ook Romantik voorzitter hotelier Ralph Düker.

Teneinde de Miles & More te bereiken, beginnen direct bij aanvang van de samenwerking omvangrijke wervings- en communicatieactiviteiten. Hiermee worden deelnemers aangemoedigd premiemijlen bij Romantik te verzamelen. Gasten krijgen vanaf het begin bij boeking via de Romantik website of direct telefonische of per email of hotelwebsite bij het hotel een creditnota voor de verdiende mijlen.

Bij de communicatie ligt de nadruk op de culinaire kwaliteiten van Romantik Hotels, Welness, activiteiten en beleving. “De Romantik gastvrouwen en -heren bieden iedere dag de Miles & More deelnemers bijzondere aanbiedingen die van een hotelverblijf een belevenis maken”, zegt Thomas Edelkamp. “Het partnerschap met Miles & More zal alle betrokkenen voordeel bieden.”

Op de foto: Romantik CEO Thomas Edelkamp en voorzitter Ralph Düker (rechts)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening
The Hunfeld: On-Utrechts hip Boutiquehotel

On-Utrechts hip boutiquehotel The Hunfeld opent op vrijdag 22 november 2019 zijn deuren aan de prachtige Mariaplaats. Begin deze maand schitterde Utrecht al op de voorpagina van de Engelse Lonely Planet en weten steeds meer binnen- en buitenlandse toeristen het geliefde Utrecht te vinden. Utrech...

Awards Mensen
NH Collection Eindhoven Centre winnaar Brabantse Gastvrijheid Award 2019

Tijdens Das Leisure Ondernemers Festival op 19 november in De Koepel in Breda is de Brabantse Gastvrijheid Award 2019 uitgereikt. In het bijzijn van 400 Brabantse ondernemers uit de vrijetijdssector maakte gedeputeerde Economie, Kennis en Talentontwikkeling Martijn van Gruijthuijsen bekend dat NH Co...

Events Hoteltech
Verslag HotelTech 2019: live-interviews, colleges en keynotes

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG. Op het hoogtepunt had IHMG 14 hotels, maar het bedrijf bleek te snel gegroeid te zijn. Br...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Amsterdam Achtergronden
Rembrandt's Marten en Oopjen hingen jarenlang in het Pulitzer, Amsterdam

De huwelijksportretten van Marten Soolmans en Oopjen Coppit hingen vanaf 1798 jarenlang in het Saxenburg Huis op Keizersgracht 224, tegenwoordig onderdeel van Pulitzer Amsterdam. Op 30 november en 1 december wordt deze sfeer terug gebracht naar het Saxenburg Huis door de verkoopexpositie van meester...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: