trivago Awards 2018: De best beoordeelde hotels in Nederland

14 november 2017 | Thijs Jacobs

trivago, een toonaangevende, wereldwijde hotelmetasearch, kondigt de Nederlandse trivago Awards 2018 aan. De jaarlijkse Awards zijn gebaseerd op meer dan 175 miljoen geaggregeerde hotelbeoordelingen, waaruit blijkt welke hotels in Nederland het best gewaardeerd worden door hun gasten.

 

“Als onafhankelijke bron van hotelinformatie beschikken we over data gebaseerd op 175 miljoen gastbeoordelingen. Zo zijn we in staat om de best beoordeelde hotels te identificeren die een exceptionele ervaring bieden aan hun gasten“, aldus Johannes Thomas, Managing Director bij trivago N.V. “De trivago Awards geven ons de kans om de hardwerkende hoteliers achter deze uitstekende hotels te erkennen en belonen. Dat doen we wederom met genoegen dit jaar.“

Dit jaar ontvangen de best beoordeelde hotels in de volgende categorieën een Award: 5-sterrenhotels, 4-sterrenhotels, 3-sterrenhotels, Alternatieve accommodaties, Meeste waar voor je geld en Hotelketens. In de laatste drie categorieën zijn in Nederland nog niet eerder trivago Awards uitgereikt.

Welke 5, 4 en 3-sterrenhotels waarderen hotelgasten het meest?

Andaz Amsterdam Prinsengracht, mag zich wederom de winnaar noemen in deze categorie. Digital Marketing Manager, Arzu Harvey Ozcan,  geeft aan het altijd fantastisch te vinden om te lezen dat gasten zich thuis voelen in het hotel. “Ons bekroonde hotel ontwerp, uitgevoerd door Marcel Wanders, helpt ons om een prachtige ervaring te creëren, maar het oprecht contact maken met onze gasten maakt het echte verschil.“

Ook Waldorf Astoria in Amsterdam en Librije’s in Zwolle ontvangen veel lovende woorden van gasten en eindigen daarmee op een tweede en derde plaats in deze categorie.

The Toren

Hotel The Toren bevond zich vorig jaar eveneens onder de winnaars in de categorie best beoordeelde 4-sterrenhotels. Een bevestiging op hun werk, zo ziet General Manager Ellen van Wittmarschen deze Award: “ Ons team excelleert in het luisterend vermogen en de kunst om op behoeften te anticiperen, met als doel onze gasten een onvergetelijke ervaring te leveren. We bedanken onze gasten hartelijk voor de feedback en kijken ernaar uit om ze weer te verwelkomen.“

Mary K

Het best beoordeelde hotel in de categorie 3-sterrenhotels is dit jaar nieuwkomer Mary K in Utrecht, een hotel waar kunst en comfort samenkomen. Eigenaresse Marijke Koks van dit boetiek hotel: “Ik vind het echt geweldig dat onze gasten hun beoordeling geven, hier kunnen we altijd van leren. Deze trivago Award is een kroon op ons werk die we aankomend jaar zeker weer proberen te realiseren!“ Het hotel verstoot hiermee de winnaar van vorig jaar in deze categorie - Residenz Stadslogement in Den Haag - naar de tweede positie.


De best beoordeelde Alternatieve accommodaties in Nederland

Het Breitner House in Amsterdam wint dit jaar de trivago Award in de categorie best beoordeelde Alternative accommodatie. De bed & breakfast ontleent zijn naam aan de impressionist George Breitner die in de 19e eeuw als een van de vele kunstenaars zijn dagen doorbracht in het huis. Nu maakt deze kunstzinnige accommodatie, gerunt door actrice en eigenaresse Camilla  Bouvy-Braaksma, vooral indruk op haar gasten. Zij is de gasten die de moeite hebben genomen een beoordeling te schrijven  “ongelooflijk dankbaar, want het verkrijgen van deze trivago Award is absoluut een kroon op ons streven om onze gasten een unieke, eigenzinnige en fantastische ervaring te laten beleven.“

Waar krijgen gasten het meeste waar voor hun geld?

Wie op zoek is naar een hotel waar bovenal de prijs-kwaliteitverhouding in orde is, komt in Beesel uit, bij het Limburgse Chambre d'hôtes. Eigenaar Leon van Neer schrijft de Award toe aan de huiselijke sfeer van zijn biologische bed & breakfast: “Alle gasten eten gezamenlijk aan een tafel, zowel voor het ontbijt als tijdens het diner. Door de kleinschaligheid kunnen we een optimale service bieden.“


Het Vijfde Seizoen in het Friese Bantega en B&B Antonius in Arnhem bemachtigen de tweede en derde plaats in deze categorie. De top tien Meeste waar voor je geld bestaat overigens bijna geheel uit accommodaties buiten de Randstad, met Kamer01 in Amsterdam - op plaats zes - als uitzondering. Ook daar zijn gasten dus heel tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding, blijkt uit de beoordelingen.

De best gewaardeerde hotels binnen de meest populaire hotelketens

Fletcher Hotels en Van der Valk ontvangen dit jaar eveneens een trivago Award voor meest populaire hotelketen onder Nederlandse hotelgasten. Het hotel dat het meest indruk heeft gemaakt door het brede aanbod van voorzieningen en het hoge serviceniveau binnen deze ketens zijn Fletcher Hotel-Restaurant de Wageningsche Berg en Van der Valk Hotel Middelburg

Volgens Hotelmanager Jan Lenstra van Fletcher Hotel-Restaurant de Wageningsche Berg zou de trivago Award wel eens te danken kunnen zijn aan de verbeterde faciliteiten in het hotel. “Het hotel heeft sinds kort de beschikking over een splinternieuwe Wellness. Daarnaast hebben we er samen hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat iedere gast zich helemaal thuis voelt.”

Van der Valk Hotel Middelburg dankt de Award vooral aan haar personeel, aldus Sales & Marketing medewerker, Inge de Kreek: “Onze gastvrije medewerkers staan iedere dag voor onze gasten klaar mét een glimlach en persoonlijke benadering.“

Voor meer gedetailleerde informatie over de categorieën, bezoek het trivago Hotel Manager blog. http://hotelmanager-blog.trivago.com/trivago-Awards-2018-2/

 

Over de data

De data voor de 3, 4 en 5- sterrenhotels, Alternatieve accommodaties en Meeste waar voor je geld is afkomstig van de trivago Rating Index (tRI), die wereldwijd 175 miljoen hotelbeoordelingen aggregeert. Deze index is gebaseerd op een algoritme dat dagelijks geupdate wordt om een helder, transparent en onpartijdige score te geven aan elke accommodatie. De winnaars in de categorie Hotelketens zijn eveneens gebaseerd op de tRI, waarvoor eerst gekeken is welke hotelketens in Nederland het meest populair zijn onder reizigers.

Enkel hotels die meer dan 20 beoordelingen hebben ontvangen en voldoende beschikbaarheid hebben, komen in aanmerking voor de trivago Awards.

 

Over trivago Hotel Manager

trivago geeft nieuwe invulling aan de manier waarop hoteliers in contact komen met reizigers online – via trivago Hotel Manager. Met 55 gelokaliseerde websites beschikbaar in 33 verschillende talen is trivago een toonaangevende, wereldwijde hotel metasearch voor reizigers over de hele wereld. Sinds 31 oktober 2017 maken meer dan 310.000 hoteliers over de hele wereld gebruik van dit metasearch marketing platform om een uniek hotelprofiel te creëren. Hiermee geven ze de ranking van het hotelprofiel een boost en genereren ze eveneens meer directe boekingen op hun eigen website. trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in tien verschillende talen voor hoteliers in 21 landen.Meer weten of uw gratis account creëren en uw hotelprofiel claimen, bezoek trivago.nl /hotelmanager

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: