Vernieuwde Hospitality campus in Den Haag

29 februari 2016 |
Vernieuwde Hospitality campus in Den Haag<

De scholen van ROC Mondriaan aan de Koningin Marialaan 9 en de Helenastraat 10 - 12 en 15 in Den Haag zijn geheel vernieuwd en vormen samen
de Mondriaan Hospitality campus. Behalve aan vier scholen biedt de campus ook onderkomen aan een nieuw (onderwijs) totaalconcept: Invitez – The Hague Hospitality Experience Centre. Op maandag 7 maart wordt de campus officieel geopend door burgemeester van Aartsen. De hele daaropvolgende week zijn er diverse activiteiten voor relaties van de scholen.

Open Huis
Op zaterdag 12 maart van 10.00 tot 14.00 uur is er een Open Huis voor familie en vrienden van de studenten en medewerkers maar ook voor buurtbewoners en andere belangstellenden. Er worden tijdens het Open Huis veel activiteiten georganiseerd om de bezoekers de gastvrijheid te laten ervaren. Zo wordt iedereen ontvangen met een heerlijk kopje koffie, zijn er rondleidingen over de campus door de studenten en zijn er vele activiteiten voor kinderen zoals sporten, koken en geschminkt worden. Iedereen is van harte welkom.

Vier scholen
Op de vernieuwde campus zijn vier scholen actief zijn op het gebied van hospitality, met alle vier hun eigen sfeer, hun eigen accent maar ook hun gemeenschappelijkheid in het ontvangen, begeleiden en het verwelkomen van gasten. Studenten van de International Hotel and Management School, maar ook die van Toerisme en Recreatie, van Orde en Veiligheid en van Horeca en Facilitaire Dienstverlening werken hier aan hun kennis, vaardigheden en beroepshouding. De scholen zetten daarbij in op gastvrijheid, betrokkenheid, verbondenheid, betrouwbaarheid en professionaliteit.

Vernieuwd gebouw, nieuw concept, nieuwe naam
De ontwikkelingen in de sector stellen hoge eisen aan de mensen die in de hospitality willen werken en dus ook aan de beroepsopleidingen van ROC Mondriaan. Dit vormt de achtergrond van de totaal vernieuwde onderwijs leeromgeving van de International Hotel and Management School en de School voor Horeca en Facilitaire Dienstverlening én de nieuwe naam: Invitez – The Hague Hospitality Experience Centre. Bij Invitez wordt gastvrijheid onderwezen in de beleving van zowel medewerkers als student maar vooral van de bezoekers van de restaurants en de gasten van het hotel. Tot in de kleine details is het gebouw aan de Koningin Marialaan aangepast om de naam Invitez waar te maken. Een schitterende nieuwe entree, met chique receptie en comfortabele lobby, prachtige state of the art inrichting van restaurants en dito – open – keukens en sterren hotelkamers. Tel daarbij op de ruime vergaderruimtes en goed geoutilleerde theorielokalen en studentenfaciliteiten en de metamorfose is compleet.

Invitez – The Hague Hospitality Experience Centre
De hospitality opleidingen van ROC Mondriaan leiden hun studenten op voor de toekomst. Het nieuwe Invitez biedt daarvoor een ideale leeromgeving. Restaurants Classique en Orchard richten zich vooral op de culinaire beleving terwijl Imagine, Events & Show ook voor theater kan zorgen. The Queens’s Express is de exclusieve bar en het New Mondrian Hotel verenigt kamers van verschillende Accor-merken in zich: Ibis Styles, Ibis Economy, Mercure en Pullman. Terwijl gasten genieten van een lunch, een diner in een van de restaurants of een verblijf in het New Mondrian Hotel, biedt Invitez de studenten tegelijkertijd een authentieke, hoogwaardige leeromgeving.

Belevingskalender
In de openingsweek wordt een nieuwe website gelanceerd waarop de Invitez Belevingskalender te vinden is. Hierin zijn maandelijks vaste en wisselende evenementen te vinden zoals een dinershow, een exclusief diner voor zorgvragers/ouderen, een high tea (met mogelijkheid voor kinderopvang/animatie), een culinaire workshop, een hospitality expert lunchmeeting, een wijnproeverij.

Samenwerking
De leeromgeving Invitez is niet commercieel, maakt geen winst en concurreert niet met de commerciële bedrijven uit de sector. Samenwerking wordt uitgebouwd met tal van (internationale) hotelketens, horecabedrijven en maatschappelijke partners. De faciliteiten in Invitez worden benut voor het gezamenlijk verbeteren van de kwaliteit van de hospitality van Den Haag en omstreken. Met DAPA, the Dutch Academy of Performing Arts wordt samengewerkt in de organisatie van dinershows.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: