Vondel Hotels kondigt de verkoop van Hotel Vondel aan

11 april 2019 | Yonne van Geene

Per vandaag gaat de exploitatie van zowel Hotel Vondel als bijbehorend Restaurant JOOST volledig over naar Catalonia Hotels & Resorts. Het hotel zal verder gaan onder de naam Catalonia Hotel Vondel Amsterdam. Het pand zal eigendom blijven van Deka Immobilien. Colliers International Hotels heeft namens Vondel Hotels de transactie begeleid.

Hotel Vondel was het eerste hotel van Vondel Hotels. Na 16 jaar met veel passie Hotel Vondel in de collectie te hebben gehad, heeft eigenaar Arjen van den Hof nu de weloverwogen beslissing genomen om Hotel Vondel en Restaurant JOOST met veel vertrouwen over te dragen aan Catalonia Hotels & Resorts.

Overname

Catalonia Hotels & Resorts neemt ook alle personeelsleden over die bij Hotel Vondel in dienst zijn. De bestaande contracten en de daarbij behorende rechten en plichten worden gehonoreerd. Het personeel is inmiddels op de hoogte gesteld van de overname. Ook alle reeds gemaakte reserveringen worden overgedragen en geaccepteerd. Daarbij worden alle contractuele afspraken met partners en leveranciers overgenomen.

Arjen van den Hof: ‘’Deze strategische beslissing zal meer vrijheid geven voor Vondel Hotels om nieuwe toekomstige projecten op te starten.”

Over Vondel Hotels

Vondel Hotels is een unieke collectie hotels, short stay appartementen en restaurants. In deze collectie is de hand van hotelier en eigenaar Arjen van den Hof altijd zichtbaar. Zijn werkwijze is even eenvoudig als fenomenaal. Hij versmelt krachtig interior design met een zelfgekozen collectie hedendaagse kunst, waarbij de historische karakteristieken van de panden zorgvuldig behouden blijven. Voeg daar de perfecte service door toegewijd personeel aan toe en het succes van dit exclusieve collectief is verklaard. Vondel Hotels is als een tweede thuis voor zowel zakelijke als leisure gasten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: