Accor implementeert met succes ALLSAFE in al zijn hotels en resorts

16 oktober 2020 | Thijs Jacobs

Accor heeft vandaag aangekondigd dat het zich blijft inzetten om de horeca te voorzien van de strengste schoonmaaknormen en operationele procedures gericht op de veiligheid van gasten. Na operationele onderbrekingen als gevolg van COVID-19 heeft Accor met succes de meeste van zijn hotels heropend, waarvan 95% de ALLSAFE-protocollen, die ontwikkeld zijn met Bureau Veritas, heeft geïmplementeerd. Tot op heden heeft Accor 65% van deze hotels gecertificeerd met het ALLSAFE-label via een evaluatie- en accreditatieproces. Dit proces is uitgevoerd door een derde partij met professionele auditors zoals Bureau Veritas, SGS, Clifton en Ecolab.

Accor werkt de komende maanden eraan om ook de rest van de hotels onafhankelijk te laten onderzoeken of ze in aanmerking komen voor het ALLSAFE keurmerk. In de Benelux heeft 91% van de Accor hotels hun deuren inmiddels weer geopend voor hotelgasten. In Noord-Europa zijn er op dit moment in totaal 316 hotels gecertificeerd met het ALLSAFE-label en 25 hotels gaan momenteel door het certificeringsproces.

"Bij Accor zijn we dankbaar voor het vertrouwen dat onze gasten in ons hebben om hun gezondheid, veiligheid en welzijn te beschermen. Deze verantwoordelijkheid is onze grootste prioriteit", aldus Chris Cahill, Deputy CEO Hotel Operations. “Gedurende dit moeilijke jaar zijn onze hotelteams de uitdaging aangegaan om hun toch al strenge protocollen te verbeteren en de strengere openbare veiligheidsvoorschriften te volgen en tegelijkertijd de gastvrijheid te waarborgen. Dat is en blijft de kern van wat wij doen en wie wij zijn als hoteliers".

Vakantie in een hotel populair

Onderzoek uitgevoerd door Accor in juni / juli 2020, toont aan dat een vakantie in een hotel behoort tot de top drie van activiteiten behoort die Accor-gasten de komende maanden willen ondernemen, naast naar het strand gaan en thuis vrienden en familie bezoeken. Hoewel de bestedingsintenties van consumenten in de reissector laag blijven in vergelijking met het pre-pandemische niveau, zegt 75% van de consumenten dat ze zich op hun gemak voelen in een hotel waar ze kunnen vertrouwen op hoge normen van hygiëne en professioneel personeel.

 

Het ALLSAFE-label is door Accor ingevoerd om gasten de zekerheid te bieden van een door een derde partij geverifieerde norm voor schoonmaak - en hygiënische eisen. Deze standaarden zijn ontwikkeld met en doorgelicht door Bureau Veritas, een wereldleider op het gebied van operationele testen, inspecties en certificeringen. Reizigers kunnen het ALLSAFE-logo zoeken op de website van het Accor-hotel dat ze boeken. Gasten kunnen erop vertrouwen dat de protocollen voldoen aan de ALLSAFE-norm.

Om de ALLSAFE-certificering te krijgen, moeten hotels voldoen aan een lijst van 16 wereldwijde verplichtingen, die bestaan uit 100 normen in totaal die gezamenlijk zijn ontwikkeld met Bureau Veritas. Sommige van deze verbeterde gezondheids- en preventieprotocollen omvatten een versterkt reinigingsprogramma met frequente desinfectie van alle high-touch gebieden zoals liften en openbare toiletten; grondige reiniging van kamers met schoonmaakproducten en materialen van ziekenhuiskwaliteit, waaronder het reinigen van stoffering, tapijten en beddengoed bij hoge temperaturen.

Aanvullende maatregelen vereisen dat de ALLSAFE-hotels van Accor de juiste  afstandsbeperkingen toepassen in restaurants, bars en openbare ruimtes; temperatuurmeting bij gasten in overeenstemming met lokale eisen; ontsmettingsmatten bij de ingangen van hotels; contactloze betalingsoplossingen en contactloze check-in en check-outs, waar mogelijk.

Medische dienst

Accor heeft ook de unieke stap genomen om een gratis medische dienst in de arm te nemen die beschikbaar is voor al haar gasten. Door een wereldwijde samenwerking met AXA, een wereldleider in verzekeringen, krijgen Accor-gasten die ziek worden of die dringend medische hulp nodig hebben, gratis toegang tot eersteklas medische teleconsultaties. Gasten hebben ook toegang tot AXA's uitgebreide netwerk van tienduizenden medische professionals, waardoor hotels hun gasten kunnen helpen met de meest geschikte medische ondersteuning op basis van hun locatie, specialisatie, taal en andere belangrijke criteria, bij alle 110 bestemmingen waar Accor actief is.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: