Accor implementeert met succes ALLSAFE in al zijn hotels en resorts

16 oktober 2020 | Thijs Jacobs

Accor heeft vandaag aangekondigd dat het zich blijft inzetten om de horeca te voorzien van de strengste schoonmaaknormen en operationele procedures gericht op de veiligheid van gasten. Na operationele onderbrekingen als gevolg van COVID-19 heeft Accor met succes de meeste van zijn hotels heropend, waarvan 95% de ALLSAFE-protocollen, die ontwikkeld zijn met Bureau Veritas, heeft geïmplementeerd. Tot op heden heeft Accor 65% van deze hotels gecertificeerd met het ALLSAFE-label via een evaluatie- en accreditatieproces. Dit proces is uitgevoerd door een derde partij met professionele auditors zoals Bureau Veritas, SGS, Clifton en Ecolab.

Accor werkt de komende maanden eraan om ook de rest van de hotels onafhankelijk te laten onderzoeken of ze in aanmerking komen voor het ALLSAFE keurmerk. In de Benelux heeft 91% van de Accor hotels hun deuren inmiddels weer geopend voor hotelgasten. In Noord-Europa zijn er op dit moment in totaal 316 hotels gecertificeerd met het ALLSAFE-label en 25 hotels gaan momenteel door het certificeringsproces.

"Bij Accor zijn we dankbaar voor het vertrouwen dat onze gasten in ons hebben om hun gezondheid, veiligheid en welzijn te beschermen. Deze verantwoordelijkheid is onze grootste prioriteit", aldus Chris Cahill, Deputy CEO Hotel Operations. “Gedurende dit moeilijke jaar zijn onze hotelteams de uitdaging aangegaan om hun toch al strenge protocollen te verbeteren en de strengere openbare veiligheidsvoorschriften te volgen en tegelijkertijd de gastvrijheid te waarborgen. Dat is en blijft de kern van wat wij doen en wie wij zijn als hoteliers".

Vakantie in een hotel populair

Onderzoek uitgevoerd door Accor in juni / juli 2020, toont aan dat een vakantie in een hotel behoort tot de top drie van activiteiten behoort die Accor-gasten de komende maanden willen ondernemen, naast naar het strand gaan en thuis vrienden en familie bezoeken. Hoewel de bestedingsintenties van consumenten in de reissector laag blijven in vergelijking met het pre-pandemische niveau, zegt 75% van de consumenten dat ze zich op hun gemak voelen in een hotel waar ze kunnen vertrouwen op hoge normen van hygiëne en professioneel personeel.

 

Het ALLSAFE-label is door Accor ingevoerd om gasten de zekerheid te bieden van een door een derde partij geverifieerde norm voor schoonmaak - en hygiënische eisen. Deze standaarden zijn ontwikkeld met en doorgelicht door Bureau Veritas, een wereldleider op het gebied van operationele testen, inspecties en certificeringen. Reizigers kunnen het ALLSAFE-logo zoeken op de website van het Accor-hotel dat ze boeken. Gasten kunnen erop vertrouwen dat de protocollen voldoen aan de ALLSAFE-norm.

Om de ALLSAFE-certificering te krijgen, moeten hotels voldoen aan een lijst van 16 wereldwijde verplichtingen, die bestaan uit 100 normen in totaal die gezamenlijk zijn ontwikkeld met Bureau Veritas. Sommige van deze verbeterde gezondheids- en preventieprotocollen omvatten een versterkt reinigingsprogramma met frequente desinfectie van alle high-touch gebieden zoals liften en openbare toiletten; grondige reiniging van kamers met schoonmaakproducten en materialen van ziekenhuiskwaliteit, waaronder het reinigen van stoffering, tapijten en beddengoed bij hoge temperaturen.

Aanvullende maatregelen vereisen dat de ALLSAFE-hotels van Accor de juiste  afstandsbeperkingen toepassen in restaurants, bars en openbare ruimtes; temperatuurmeting bij gasten in overeenstemming met lokale eisen; ontsmettingsmatten bij de ingangen van hotels; contactloze betalingsoplossingen en contactloze check-in en check-outs, waar mogelijk.

Medische dienst

Accor heeft ook de unieke stap genomen om een gratis medische dienst in de arm te nemen die beschikbaar is voor al haar gasten. Door een wereldwijde samenwerking met AXA, een wereldleider in verzekeringen, krijgen Accor-gasten die ziek worden of die dringend medische hulp nodig hebben, gratis toegang tot eersteklas medische teleconsultaties. Gasten hebben ook toegang tot AXA's uitgebreide netwerk van tienduizenden medische professionals, waardoor hotels hun gasten kunnen helpen met de meest geschikte medische ondersteuning op basis van hun locatie, specialisatie, taal en andere belangrijke criteria, bij alle 110 bestemmingen waar Accor actief is.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: