Accor implementeert met succes ALLSAFE in al zijn hotels en resorts

16 oktober 2020 | Thijs Jacobs

Accor heeft vandaag aangekondigd dat het zich blijft inzetten om de horeca te voorzien van de strengste schoonmaaknormen en operationele procedures gericht op de veiligheid van gasten. Na operationele onderbrekingen als gevolg van COVID-19 heeft Accor met succes de meeste van zijn hotels heropend, waarvan 95% de ALLSAFE-protocollen, die ontwikkeld zijn met Bureau Veritas, heeft geïmplementeerd. Tot op heden heeft Accor 65% van deze hotels gecertificeerd met het ALLSAFE-label via een evaluatie- en accreditatieproces. Dit proces is uitgevoerd door een derde partij met professionele auditors zoals Bureau Veritas, SGS, Clifton en Ecolab.

Accor werkt de komende maanden eraan om ook de rest van de hotels onafhankelijk te laten onderzoeken of ze in aanmerking komen voor het ALLSAFE keurmerk. In de Benelux heeft 91% van de Accor hotels hun deuren inmiddels weer geopend voor hotelgasten. In Noord-Europa zijn er op dit moment in totaal 316 hotels gecertificeerd met het ALLSAFE-label en 25 hotels gaan momenteel door het certificeringsproces.

"Bij Accor zijn we dankbaar voor het vertrouwen dat onze gasten in ons hebben om hun gezondheid, veiligheid en welzijn te beschermen. Deze verantwoordelijkheid is onze grootste prioriteit", aldus Chris Cahill, Deputy CEO Hotel Operations. “Gedurende dit moeilijke jaar zijn onze hotelteams de uitdaging aangegaan om hun toch al strenge protocollen te verbeteren en de strengere openbare veiligheidsvoorschriften te volgen en tegelijkertijd de gastvrijheid te waarborgen. Dat is en blijft de kern van wat wij doen en wie wij zijn als hoteliers".

Vakantie in een hotel populair

Onderzoek uitgevoerd door Accor in juni / juli 2020, toont aan dat een vakantie in een hotel behoort tot de top drie van activiteiten behoort die Accor-gasten de komende maanden willen ondernemen, naast naar het strand gaan en thuis vrienden en familie bezoeken. Hoewel de bestedingsintenties van consumenten in de reissector laag blijven in vergelijking met het pre-pandemische niveau, zegt 75% van de consumenten dat ze zich op hun gemak voelen in een hotel waar ze kunnen vertrouwen op hoge normen van hygiëne en professioneel personeel.

 

Het ALLSAFE-label is door Accor ingevoerd om gasten de zekerheid te bieden van een door een derde partij geverifieerde norm voor schoonmaak - en hygiënische eisen. Deze standaarden zijn ontwikkeld met en doorgelicht door Bureau Veritas, een wereldleider op het gebied van operationele testen, inspecties en certificeringen. Reizigers kunnen het ALLSAFE-logo zoeken op de website van het Accor-hotel dat ze boeken. Gasten kunnen erop vertrouwen dat de protocollen voldoen aan de ALLSAFE-norm.

Om de ALLSAFE-certificering te krijgen, moeten hotels voldoen aan een lijst van 16 wereldwijde verplichtingen, die bestaan uit 100 normen in totaal die gezamenlijk zijn ontwikkeld met Bureau Veritas. Sommige van deze verbeterde gezondheids- en preventieprotocollen omvatten een versterkt reinigingsprogramma met frequente desinfectie van alle high-touch gebieden zoals liften en openbare toiletten; grondige reiniging van kamers met schoonmaakproducten en materialen van ziekenhuiskwaliteit, waaronder het reinigen van stoffering, tapijten en beddengoed bij hoge temperaturen.

Aanvullende maatregelen vereisen dat de ALLSAFE-hotels van Accor de juiste  afstandsbeperkingen toepassen in restaurants, bars en openbare ruimtes; temperatuurmeting bij gasten in overeenstemming met lokale eisen; ontsmettingsmatten bij de ingangen van hotels; contactloze betalingsoplossingen en contactloze check-in en check-outs, waar mogelijk.

Medische dienst

Accor heeft ook de unieke stap genomen om een gratis medische dienst in de arm te nemen die beschikbaar is voor al haar gasten. Door een wereldwijde samenwerking met AXA, een wereldleider in verzekeringen, krijgen Accor-gasten die ziek worden of die dringend medische hulp nodig hebben, gratis toegang tot eersteklas medische teleconsultaties. Gasten hebben ook toegang tot AXA's uitgebreide netwerk van tienduizenden medische professionals, waardoor hotels hun gasten kunnen helpen met de meest geschikte medische ondersteuning op basis van hun locatie, specialisatie, taal en andere belangrijke criteria, bij alle 110 bestemmingen waar Accor actief is.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: