Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

22 februari 2019 | David Bakker

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of ontspannen.

Het nieuwe lifestyle loyalty-programma biedt gasten nieuwe niveaus van erkenning, inzicht, aandacht, communicatie en rewards, dankzij toegang tot “ALL of Accor”. Het nieuwe programma opent deuren bij een unieke selectie van ruim 30 iconische hotelmerken en een ongekend breed aanbod bars, restaurants, nachtclubs en unieke “money can’t buy”-belevingen. ALL is beschikbaar via een nieuwe app en een speciale website waarmee leden vanaf hun smartphone toegang hebben tot de wereld van Accor.

De belofte van het nieuwe lifestyle loyalty-programma behelst vier strategische speerpunten:

Een nieuwe Premium-status om onze meest loyale leden te belonen,

Nog meer voordelen onder onze nieuwe versterkte hospitality-strategie,

Wereldwijde verbondenheid om punten te verdienen en te besteden bij een ongekend groot aantal hotelmerken en een nieuwe digitale app die altijd en overal meerwaarde biedt, bij werk, sporten of ontspannen.

Partnerships en ervaringen

Dankzij partnerships reikt ALL verder dan de hotelomgeving en strekt het zich uit tot de alledaagse bezigheden en vrijetijdsbestedingen van onze leden. Uit onderzoek bleek dat onze loyalty-leden het meest hechten aan extra’s op drie voorkeurdomeinen: entertainment, eten & drinken en sport.

Accor annonceert drie belangrijke partnerships die de genoemde domeinen illustreren en versterken.

- We breiden onze samenwerking met AEG uit buiten de omgeving van AccorHotels. Onze loyalty-leden krijgen nu toegang tot 60.000 tickets en privéloges voor evenementen in gerenommeerde theaters en stadions in Latijns-Amerika, Azië en Europa. 
AEG is een van grote mondiale sport- en entertainmentbedrijven. De onderneming bedient jaarlijks meer dan 100 miljoen gasten en inspireert met haar innovatieve concepten atleten, teams, artiesten en fans over de hele wereld.

 - AccorHotels Groep heeft een nieuwe partnership gesloten met IMG, waarmee onze beste leden onder het loyalty-programma toegang krijgen tot culinaire masterclasses en evenementen. Vanaf 2020 kunnen onze leden hun hart ophalen op de beste Taste Festivals in Londen, Parijs, Sao Paulo, Hong Kong en Toronto, terwijl de komende drie jaar tal van nieuwe steden zullen aansluiten. IMG organiseert in meer dan 30 landen activiteiten op het gebied van sport, media, mode en vooral ook eten en drinken, met grensverleggende evenementen.

 - Accor en voetbalclub Paris Saint-Germain hebben een meerjarige wereldwijde samenwerkingsovereenkomst gesloten. ALL, Accor Live Limitless, het nieuwe lifestyle loyalty-platform van Accor, wordt met ingang van het seizoen 2019-2020 Principal Partner en officiële shirtsponsor van de club. De partnership bundelt de kracht en uitstraling van ’s werelds snelst groeiende voetbalclub met die van een mondiaal actieve vernieuwer in de hospitality-sector.

Als illustratie van de ambitie van AccorHotels Groep om in een bredere context interactie aan te gaan met haar gasten en de kwaliteitsuitstraling van haar merken te versterken heeft Accor een nieuwe beeldtaal ontwikkeld, inclusief een nieuw bedrijfslogo. De twee topmerken Accor en ALL zullen gebruik gaan maken van hetzelfde iconische A-monogram. Dit monogram weerspiegelt het excellentie-keurmerk van de groep, waarin de letter A samenvloeit met een gestileerde wilde gans, vanouds het embleem van de groep.

Deze ambitieuze initiatieven hebben tot doel de wereldwijde zichtbaarheid van onze merken en de efficiency van onze distributienetwerken te versterken en onze gasten toegang tot geven tot de voordelen en bijzondere ervaringen van ons unieke loyalty-programma.

Ter ondersteuning van deze initiatieven investeert de Group 225 miljoen euro van de 4,8 miljard euro opbrengsten uit het Booster-project. De onderneming verwacht hiermee op middellange termijn een bruto rendement van 75 miljoen euro per jaar te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: