Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

22 februari 2019 | David Bakker

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of ontspannen.

Het nieuwe lifestyle loyalty-programma biedt gasten nieuwe niveaus van erkenning, inzicht, aandacht, communicatie en rewards, dankzij toegang tot “ALL of Accor”. Het nieuwe programma opent deuren bij een unieke selectie van ruim 30 iconische hotelmerken en een ongekend breed aanbod bars, restaurants, nachtclubs en unieke “money can’t buy”-belevingen. ALL is beschikbaar via een nieuwe app en een speciale website waarmee leden vanaf hun smartphone toegang hebben tot de wereld van Accor.

De belofte van het nieuwe lifestyle loyalty-programma behelst vier strategische speerpunten:

Een nieuwe Premium-status om onze meest loyale leden te belonen,

Nog meer voordelen onder onze nieuwe versterkte hospitality-strategie,

Wereldwijde verbondenheid om punten te verdienen en te besteden bij een ongekend groot aantal hotelmerken en een nieuwe digitale app die altijd en overal meerwaarde biedt, bij werk, sporten of ontspannen.

Partnerships en ervaringen

Dankzij partnerships reikt ALL verder dan de hotelomgeving en strekt het zich uit tot de alledaagse bezigheden en vrijetijdsbestedingen van onze leden. Uit onderzoek bleek dat onze loyalty-leden het meest hechten aan extra’s op drie voorkeurdomeinen: entertainment, eten & drinken en sport.

Accor annonceert drie belangrijke partnerships die de genoemde domeinen illustreren en versterken.

- We breiden onze samenwerking met AEG uit buiten de omgeving van AccorHotels. Onze loyalty-leden krijgen nu toegang tot 60.000 tickets en privéloges voor evenementen in gerenommeerde theaters en stadions in Latijns-Amerika, Azië en Europa. 
AEG is een van grote mondiale sport- en entertainmentbedrijven. De onderneming bedient jaarlijks meer dan 100 miljoen gasten en inspireert met haar innovatieve concepten atleten, teams, artiesten en fans over de hele wereld.

 - AccorHotels Groep heeft een nieuwe partnership gesloten met IMG, waarmee onze beste leden onder het loyalty-programma toegang krijgen tot culinaire masterclasses en evenementen. Vanaf 2020 kunnen onze leden hun hart ophalen op de beste Taste Festivals in Londen, Parijs, Sao Paulo, Hong Kong en Toronto, terwijl de komende drie jaar tal van nieuwe steden zullen aansluiten. IMG organiseert in meer dan 30 landen activiteiten op het gebied van sport, media, mode en vooral ook eten en drinken, met grensverleggende evenementen.

 - Accor en voetbalclub Paris Saint-Germain hebben een meerjarige wereldwijde samenwerkingsovereenkomst gesloten. ALL, Accor Live Limitless, het nieuwe lifestyle loyalty-platform van Accor, wordt met ingang van het seizoen 2019-2020 Principal Partner en officiële shirtsponsor van de club. De partnership bundelt de kracht en uitstraling van ’s werelds snelst groeiende voetbalclub met die van een mondiaal actieve vernieuwer in de hospitality-sector.

Als illustratie van de ambitie van AccorHotels Groep om in een bredere context interactie aan te gaan met haar gasten en de kwaliteitsuitstraling van haar merken te versterken heeft Accor een nieuwe beeldtaal ontwikkeld, inclusief een nieuw bedrijfslogo. De twee topmerken Accor en ALL zullen gebruik gaan maken van hetzelfde iconische A-monogram. Dit monogram weerspiegelt het excellentie-keurmerk van de groep, waarin de letter A samenvloeit met een gestileerde wilde gans, vanouds het embleem van de groep.

Deze ambitieuze initiatieven hebben tot doel de wereldwijde zichtbaarheid van onze merken en de efficiency van onze distributienetwerken te versterken en onze gasten toegang tot geven tot de voordelen en bijzondere ervaringen van ons unieke loyalty-programma.

Ter ondersteuning van deze initiatieven investeert de Group 225 miljoen euro van de 4,8 miljard euro opbrengsten uit het Booster-project. De onderneming verwacht hiermee op middellange termijn een bruto rendement van 75 miljoen euro per jaar te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Interview Longread
Interview: moeders en dochters in familiehotels

Familiehotels. Je zou ze bijna vergeten tussen al het geweld van de aankondigingen die de grote hotelketens doen. De ene keten introduceert een nieuw merk, terwijl een andere keten zich gaat richten op ‘long stay’ of het aanbieden van werkplekken. Tegelijkertijd zijn familiehotels de dri ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Columns
Leiderschap in onmogelijke tijden

Het is 05.30 uur. Ik zit te werken in een stil huis. Ik kan niet slapen, in mijn brein borrelt iets en dat moet eruit. Buiten is het nog donker, al zie ik de dag wel al voorzichtig duwen. Het zwart van de nacht wordt langzaam maar zeker donkerblauw en dat blauw wordt steeds lichter. Een merel fluit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: