Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

22 februari 2019 | David Bakker

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of ontspannen.

Het nieuwe lifestyle loyalty-programma biedt gasten nieuwe niveaus van erkenning, inzicht, aandacht, communicatie en rewards, dankzij toegang tot “ALL of Accor”. Het nieuwe programma opent deuren bij een unieke selectie van ruim 30 iconische hotelmerken en een ongekend breed aanbod bars, restaurants, nachtclubs en unieke “money can’t buy”-belevingen. ALL is beschikbaar via een nieuwe app en een speciale website waarmee leden vanaf hun smartphone toegang hebben tot de wereld van Accor.

De belofte van het nieuwe lifestyle loyalty-programma behelst vier strategische speerpunten:

Een nieuwe Premium-status om onze meest loyale leden te belonen,

Nog meer voordelen onder onze nieuwe versterkte hospitality-strategie,

Wereldwijde verbondenheid om punten te verdienen en te besteden bij een ongekend groot aantal hotelmerken en een nieuwe digitale app die altijd en overal meerwaarde biedt, bij werk, sporten of ontspannen.

Partnerships en ervaringen

Dankzij partnerships reikt ALL verder dan de hotelomgeving en strekt het zich uit tot de alledaagse bezigheden en vrijetijdsbestedingen van onze leden. Uit onderzoek bleek dat onze loyalty-leden het meest hechten aan extra’s op drie voorkeurdomeinen: entertainment, eten & drinken en sport.

Accor annonceert drie belangrijke partnerships die de genoemde domeinen illustreren en versterken.

- We breiden onze samenwerking met AEG uit buiten de omgeving van AccorHotels. Onze loyalty-leden krijgen nu toegang tot 60.000 tickets en privéloges voor evenementen in gerenommeerde theaters en stadions in Latijns-Amerika, Azië en Europa. 
AEG is een van grote mondiale sport- en entertainmentbedrijven. De onderneming bedient jaarlijks meer dan 100 miljoen gasten en inspireert met haar innovatieve concepten atleten, teams, artiesten en fans over de hele wereld.

 - AccorHotels Groep heeft een nieuwe partnership gesloten met IMG, waarmee onze beste leden onder het loyalty-programma toegang krijgen tot culinaire masterclasses en evenementen. Vanaf 2020 kunnen onze leden hun hart ophalen op de beste Taste Festivals in Londen, Parijs, Sao Paulo, Hong Kong en Toronto, terwijl de komende drie jaar tal van nieuwe steden zullen aansluiten. IMG organiseert in meer dan 30 landen activiteiten op het gebied van sport, media, mode en vooral ook eten en drinken, met grensverleggende evenementen.

 - Accor en voetbalclub Paris Saint-Germain hebben een meerjarige wereldwijde samenwerkingsovereenkomst gesloten. ALL, Accor Live Limitless, het nieuwe lifestyle loyalty-platform van Accor, wordt met ingang van het seizoen 2019-2020 Principal Partner en officiële shirtsponsor van de club. De partnership bundelt de kracht en uitstraling van ’s werelds snelst groeiende voetbalclub met die van een mondiaal actieve vernieuwer in de hospitality-sector.

Als illustratie van de ambitie van AccorHotels Groep om in een bredere context interactie aan te gaan met haar gasten en de kwaliteitsuitstraling van haar merken te versterken heeft Accor een nieuwe beeldtaal ontwikkeld, inclusief een nieuw bedrijfslogo. De twee topmerken Accor en ALL zullen gebruik gaan maken van hetzelfde iconische A-monogram. Dit monogram weerspiegelt het excellentie-keurmerk van de groep, waarin de letter A samenvloeit met een gestileerde wilde gans, vanouds het embleem van de groep.

Deze ambitieuze initiatieven hebben tot doel de wereldwijde zichtbaarheid van onze merken en de efficiency van onze distributienetwerken te versterken en onze gasten toegang tot geven tot de voordelen en bijzondere ervaringen van ons unieke loyalty-programma.

Ter ondersteuning van deze initiatieven investeert de Group 225 miljoen euro van de 4,8 miljard euro opbrengsten uit het Booster-project. De onderneming verwacht hiermee op middellange termijn een bruto rendement van 75 miljoen euro per jaar te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: