Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

22 februari 2019 | David Bakker

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of ontspannen.

Het nieuwe lifestyle loyalty-programma biedt gasten nieuwe niveaus van erkenning, inzicht, aandacht, communicatie en rewards, dankzij toegang tot “ALL of Accor”. Het nieuwe programma opent deuren bij een unieke selectie van ruim 30 iconische hotelmerken en een ongekend breed aanbod bars, restaurants, nachtclubs en unieke “money can’t buy”-belevingen. ALL is beschikbaar via een nieuwe app en een speciale website waarmee leden vanaf hun smartphone toegang hebben tot de wereld van Accor.

De belofte van het nieuwe lifestyle loyalty-programma behelst vier strategische speerpunten:

Een nieuwe Premium-status om onze meest loyale leden te belonen,

Nog meer voordelen onder onze nieuwe versterkte hospitality-strategie,

Wereldwijde verbondenheid om punten te verdienen en te besteden bij een ongekend groot aantal hotelmerken en een nieuwe digitale app die altijd en overal meerwaarde biedt, bij werk, sporten of ontspannen.

Partnerships en ervaringen

Dankzij partnerships reikt ALL verder dan de hotelomgeving en strekt het zich uit tot de alledaagse bezigheden en vrijetijdsbestedingen van onze leden. Uit onderzoek bleek dat onze loyalty-leden het meest hechten aan extra’s op drie voorkeurdomeinen: entertainment, eten & drinken en sport.

Accor annonceert drie belangrijke partnerships die de genoemde domeinen illustreren en versterken.

- We breiden onze samenwerking met AEG uit buiten de omgeving van AccorHotels. Onze loyalty-leden krijgen nu toegang tot 60.000 tickets en privéloges voor evenementen in gerenommeerde theaters en stadions in Latijns-Amerika, Azië en Europa. 
AEG is een van grote mondiale sport- en entertainmentbedrijven. De onderneming bedient jaarlijks meer dan 100 miljoen gasten en inspireert met haar innovatieve concepten atleten, teams, artiesten en fans over de hele wereld.

 - AccorHotels Groep heeft een nieuwe partnership gesloten met IMG, waarmee onze beste leden onder het loyalty-programma toegang krijgen tot culinaire masterclasses en evenementen. Vanaf 2020 kunnen onze leden hun hart ophalen op de beste Taste Festivals in Londen, Parijs, Sao Paulo, Hong Kong en Toronto, terwijl de komende drie jaar tal van nieuwe steden zullen aansluiten. IMG organiseert in meer dan 30 landen activiteiten op het gebied van sport, media, mode en vooral ook eten en drinken, met grensverleggende evenementen.

 - Accor en voetbalclub Paris Saint-Germain hebben een meerjarige wereldwijde samenwerkingsovereenkomst gesloten. ALL, Accor Live Limitless, het nieuwe lifestyle loyalty-platform van Accor, wordt met ingang van het seizoen 2019-2020 Principal Partner en officiële shirtsponsor van de club. De partnership bundelt de kracht en uitstraling van ’s werelds snelst groeiende voetbalclub met die van een mondiaal actieve vernieuwer in de hospitality-sector.

Als illustratie van de ambitie van AccorHotels Groep om in een bredere context interactie aan te gaan met haar gasten en de kwaliteitsuitstraling van haar merken te versterken heeft Accor een nieuwe beeldtaal ontwikkeld, inclusief een nieuw bedrijfslogo. De twee topmerken Accor en ALL zullen gebruik gaan maken van hetzelfde iconische A-monogram. Dit monogram weerspiegelt het excellentie-keurmerk van de groep, waarin de letter A samenvloeit met een gestileerde wilde gans, vanouds het embleem van de groep.

Deze ambitieuze initiatieven hebben tot doel de wereldwijde zichtbaarheid van onze merken en de efficiency van onze distributienetwerken te versterken en onze gasten toegang tot geven tot de voordelen en bijzondere ervaringen van ons unieke loyalty-programma.

Ter ondersteuning van deze initiatieven investeert de Group 225 miljoen euro van de 4,8 miljard euro opbrengsten uit het Booster-project. De onderneming verwacht hiermee op middellange termijn een bruto rendement van 75 miljoen euro per jaar te realiseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
80% Nederlanders wil in toekomst meer schoonmaak van openbare ruimtes

Schoonmakers doen belangrijk werk, juist nu meer dan ooit. Premier Mark Rutte noemde schoonmakers in zijn speeches de afgelopen weken in één adem met verpleegkundigen en artsen als een cruciaal beroep in de coronacrisis. 91 procent van de Nederlanders deelt de mening van Rutte en noemt...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: