AF&BM: Interview met Iris den Dekker

27 oktober 2015 |
AF&BM: Interview met Iris den Dekker<

In oktober barst elk jaar de strijd om de felbegeerde titel ‘F&B Professional of the Year’ van de AF&BM weer los. De afgelopen jaren
zijn uiteenlopende winnaars de revue gepasseerd. Van de klassieke F&B manager tot aan de zelfstandige ondernemer, allemaal winnaars met een reden. Bent u benieuwd wat deze titel de winnaars heeft opgeleverd en hoe ze terugkijken op hun titel? Dat komt goed uit! De winnaars van de afgelopen vijf jaar worden namelijk speciaal voor u op deze site uitgelicht.

Foto: Iris den Dekker werd in 2013 uitgeroepen tot ‘F&B Professional of the Year’

Even voorstellen…
"Mijn naam is Iris den Dekker (36). Toen ik de titel in 2013 won werkte ik bij Hilton Royal Parc Soestduinen als F&B Service Manager. Vanaf november vorig jaar ben ik Booking Office Coördinator bij Stayokay."

Waarom heb je meegedaan?
"Ik werkte in 2013 al bijna 20 jaar met veel plezier in F&B in verschillende functies en bij verschillende bedrijven. In 2010 kwam ik terug in Nederland, na ruim acht jaar in het buitenland te hebben gewoond, en werd ik lid van de AF&BM. Ik vond het direct een leuke en leerzame club van vakgenoten waar ik veel inspiratie uit haalde. Toen ik erop geattendeerd werd dat door de AF&BM de verkiezing werd georganiseerd, leek het mij en mijn team een mooie uitdaging om eraan mee te doen. Uiteindelijk heb ik mijzelf, met mijn team achter mij, opgegeven."

Wat maakte jou uniek ten opzichte van je medefinalisten?
"Mijn werkervaring in het buitenland in combinatie met mijn affiniteit met het thema van die verkiezing; maatschappelijk verantwoord ondernemen. Doordat MVO voor mij een speerpunt is in mijn werk, kon ik me helemaal uitleven op het thema. Niet alleen wat betreft eten en drinken, maar ook wat betreft de inzet die je anderen kunt bieden buiten je werk om.?"

Waarom is de titel bijzonder voor je en wat heeft de titel voor je betekend?
"De titel is voor mij heel bijzonder, omdat ik het als een soort bekroning van mijn carrière tot dusver zie. Het is ook echt een teamprestatie geworden, want mijn voormalige teams in Spanje, de Dominicaanse Republiek en Nederland hebben mij geholpen om de benodigde stemmen te behalen. Daarnaast heeft het managementteam in Soestduinen mij geholpen met de voorbereidingen voor mijn presentatie aan de jury."

Hoe heeft de titel je tot nu toe geholpen in je carrière?
Mede door de titel heb ik binnen Hilton opleidingskansen gekregen om door te groeien naar een leidinggevende functie en heb ik een aantal interessante trainingen mogen volgen. Ik heb mijn netwerk aanzienlijk vergroot, wat natuurlijk ook één van de doelstellingen van de AF&BM is. Daarnaast heb ik deel mogen nemen aan enkele bijzondere evenementen en in voor mij speciale restaurants, zoals Ciel Bleu, mogen eten. ?

Als je andere vakgenoten zou moeten enthousiasmeren om mee te doen, wat zou je dan zeggen?
"De verkiezing zie ik als een supermooie kans om samen met je team te werken aan de exposure van jezelf én van het bedrijf waarvoor je werkt. Daarnaast is het een mooie kans om je professionele netwerk te vergroten. En natuurlijk verdien je ook eeuwige roem!?"

Wilt u een inspirerende collega of iemand uit het dynamische F&B vak opgeven voor de titel van ‘F&B Professional of the Year’? Geef dan via "info@afbm.nl"
Voor meer informatie over de AF&BM F&B professional of the Year award 2016 kunt u kijken op de site.
Julia Bos

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Mensen
Radisson Blu Palace Hotel vraagt hotelgasten te gaan strandjutten

In de strandhoogseizoen maanden in Noordwijk aan Zee heeft het Radisson Blu Palace Hotel een actie bedacht om hotelgasten te vragen om te helpen bij het schoonhouden van het strand. Het hotel vraagt gasten, wanneer ze een strandwandeling gaan maken, om een papierentasje mee te nemen en onderweg a...

Opening
Hotel Beijer: het eerste boutique antique hotel

In het geweld van de openingen van nieuwe hotels van grote ketens die hun weg naar Utrecht hebben gevonden, is de opening van Hotel Beijers bijzonder te noemen. Door de combinatie van boutique met antique is Hotel Beijers uniek voor Utrecht en misschien zelfs wel voor heel Nederland. Bij Hotel Beije...

Personalia
Jolijn Zeeuwen nieuwe General Manager Hilton Rotterdam

Hilton Rotterdam heeft Jolijn Zeeuwen aangesteld als de nieuwe General Manager. Ze neemt de functie over van Karin van den Berg, die naar Duitsland verhuisde om de rol van Area General Manager West & Zuid Duitsland te vervullen. Jolijn studeerde aan de Hotelschool in Den Haag en begon haar Hilto...

Opening Hotelketens
Accor herpositioneert zich in Noord-Europa, 2000 kamers erbij

Accor’s groei in Noord-Europa wordt bevestigd met de aankondiging van 15 nieuwe contracten in de eerste helft van 2019; waarvan zeven in het Verenigd Koninkrijk, vijf in België, twee in Denemarken en één in Nederland. De nieuwe overeenkomsten voegen zo meer dan 2000 kamers a...

Wet- en regelgeving Longread
Outsourcing (deel 2): Juridische aandachtspunten bij uitbesteding

Uitbesteding (of outsourcing) heeft geen eenduidige definitie in de markt, maar je zou het in algemene termen kunnen omschrijven als een transactie waarbij een leverancier functies gaat vervullen die een bedrijf eerder intern vervulde. Met andere woorden, bij een uitbesteding belegt de uitbestedende...

Opening Hotelketens
Carlton Hotel Collection opent zijn twaalfde hotel in de Schotse hoofdstad

Carlton Hotel Collection heeft er een mooie aanwinst bij; Market Street hotel opende onlangs in het centrum van Edinburgh. Op deze Unesco World Heritage locatie, ‘the Old Town’ van Edinburgh, gaat het hotel op in de historische skyline van de stad en is de inspiratie van de omgeving voel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: