AF&BM: Interview met Iris den Dekker

27 oktober 2015 |
AF&BM: Interview met Iris den Dekker<

In oktober barst elk jaar de strijd om de felbegeerde titel ‘F&B Professional of the Year’ van de AF&BM weer los. De afgelopen jaren
zijn uiteenlopende winnaars de revue gepasseerd. Van de klassieke F&B manager tot aan de zelfstandige ondernemer, allemaal winnaars met een reden. Bent u benieuwd wat deze titel de winnaars heeft opgeleverd en hoe ze terugkijken op hun titel? Dat komt goed uit! De winnaars van de afgelopen vijf jaar worden namelijk speciaal voor u op deze site uitgelicht.

Foto: Iris den Dekker werd in 2013 uitgeroepen tot ‘F&B Professional of the Year’

Even voorstellen…
"Mijn naam is Iris den Dekker (36). Toen ik de titel in 2013 won werkte ik bij Hilton Royal Parc Soestduinen als F&B Service Manager. Vanaf november vorig jaar ben ik Booking Office Coördinator bij Stayokay."

Waarom heb je meegedaan?
"Ik werkte in 2013 al bijna 20 jaar met veel plezier in F&B in verschillende functies en bij verschillende bedrijven. In 2010 kwam ik terug in Nederland, na ruim acht jaar in het buitenland te hebben gewoond, en werd ik lid van de AF&BM. Ik vond het direct een leuke en leerzame club van vakgenoten waar ik veel inspiratie uit haalde. Toen ik erop geattendeerd werd dat door de AF&BM de verkiezing werd georganiseerd, leek het mij en mijn team een mooie uitdaging om eraan mee te doen. Uiteindelijk heb ik mijzelf, met mijn team achter mij, opgegeven."

Wat maakte jou uniek ten opzichte van je medefinalisten?
"Mijn werkervaring in het buitenland in combinatie met mijn affiniteit met het thema van die verkiezing; maatschappelijk verantwoord ondernemen. Doordat MVO voor mij een speerpunt is in mijn werk, kon ik me helemaal uitleven op het thema. Niet alleen wat betreft eten en drinken, maar ook wat betreft de inzet die je anderen kunt bieden buiten je werk om.?"

Waarom is de titel bijzonder voor je en wat heeft de titel voor je betekend?
"De titel is voor mij heel bijzonder, omdat ik het als een soort bekroning van mijn carrière tot dusver zie. Het is ook echt een teamprestatie geworden, want mijn voormalige teams in Spanje, de Dominicaanse Republiek en Nederland hebben mij geholpen om de benodigde stemmen te behalen. Daarnaast heeft het managementteam in Soestduinen mij geholpen met de voorbereidingen voor mijn presentatie aan de jury."

Hoe heeft de titel je tot nu toe geholpen in je carrière?
Mede door de titel heb ik binnen Hilton opleidingskansen gekregen om door te groeien naar een leidinggevende functie en heb ik een aantal interessante trainingen mogen volgen. Ik heb mijn netwerk aanzienlijk vergroot, wat natuurlijk ook één van de doelstellingen van de AF&BM is. Daarnaast heb ik deel mogen nemen aan enkele bijzondere evenementen en in voor mij speciale restaurants, zoals Ciel Bleu, mogen eten. ?

Als je andere vakgenoten zou moeten enthousiasmeren om mee te doen, wat zou je dan zeggen?
"De verkiezing zie ik als een supermooie kans om samen met je team te werken aan de exposure van jezelf én van het bedrijf waarvoor je werkt. Daarnaast is het een mooie kans om je professionele netwerk te vergroten. En natuurlijk verdien je ook eeuwige roem!?"

Wilt u een inspirerende collega of iemand uit het dynamische F&B vak opgeven voor de titel van ‘F&B Professional of the Year’? Geef dan via "info@afbm.nl"
Voor meer informatie over de AF&BM F&B professional of the Year award 2016 kunt u kijken op de site.
Julia Bos

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: