AF&BM: Interview met Iris den Dekker

27 oktober 2015 |
AF&BM: Interview met Iris den Dekker<

In oktober barst elk jaar de strijd om de felbegeerde titel ‘F&B Professional of the Year’ van de AF&BM weer los. De afgelopen jaren
zijn uiteenlopende winnaars de revue gepasseerd. Van de klassieke F&B manager tot aan de zelfstandige ondernemer, allemaal winnaars met een reden. Bent u benieuwd wat deze titel de winnaars heeft opgeleverd en hoe ze terugkijken op hun titel? Dat komt goed uit! De winnaars van de afgelopen vijf jaar worden namelijk speciaal voor u op deze site uitgelicht.

Foto: Iris den Dekker werd in 2013 uitgeroepen tot ‘F&B Professional of the Year’

Even voorstellen…
"Mijn naam is Iris den Dekker (36). Toen ik de titel in 2013 won werkte ik bij Hilton Royal Parc Soestduinen als F&B Service Manager. Vanaf november vorig jaar ben ik Booking Office Coördinator bij Stayokay."

Waarom heb je meegedaan?
"Ik werkte in 2013 al bijna 20 jaar met veel plezier in F&B in verschillende functies en bij verschillende bedrijven. In 2010 kwam ik terug in Nederland, na ruim acht jaar in het buitenland te hebben gewoond, en werd ik lid van de AF&BM. Ik vond het direct een leuke en leerzame club van vakgenoten waar ik veel inspiratie uit haalde. Toen ik erop geattendeerd werd dat door de AF&BM de verkiezing werd georganiseerd, leek het mij en mijn team een mooie uitdaging om eraan mee te doen. Uiteindelijk heb ik mijzelf, met mijn team achter mij, opgegeven."

Wat maakte jou uniek ten opzichte van je medefinalisten?
"Mijn werkervaring in het buitenland in combinatie met mijn affiniteit met het thema van die verkiezing; maatschappelijk verantwoord ondernemen. Doordat MVO voor mij een speerpunt is in mijn werk, kon ik me helemaal uitleven op het thema. Niet alleen wat betreft eten en drinken, maar ook wat betreft de inzet die je anderen kunt bieden buiten je werk om.?"

Waarom is de titel bijzonder voor je en wat heeft de titel voor je betekend?
"De titel is voor mij heel bijzonder, omdat ik het als een soort bekroning van mijn carrière tot dusver zie. Het is ook echt een teamprestatie geworden, want mijn voormalige teams in Spanje, de Dominicaanse Republiek en Nederland hebben mij geholpen om de benodigde stemmen te behalen. Daarnaast heeft het managementteam in Soestduinen mij geholpen met de voorbereidingen voor mijn presentatie aan de jury."

Hoe heeft de titel je tot nu toe geholpen in je carrière?
Mede door de titel heb ik binnen Hilton opleidingskansen gekregen om door te groeien naar een leidinggevende functie en heb ik een aantal interessante trainingen mogen volgen. Ik heb mijn netwerk aanzienlijk vergroot, wat natuurlijk ook één van de doelstellingen van de AF&BM is. Daarnaast heb ik deel mogen nemen aan enkele bijzondere evenementen en in voor mij speciale restaurants, zoals Ciel Bleu, mogen eten. ?

Als je andere vakgenoten zou moeten enthousiasmeren om mee te doen, wat zou je dan zeggen?
"De verkiezing zie ik als een supermooie kans om samen met je team te werken aan de exposure van jezelf én van het bedrijf waarvoor je werkt. Daarnaast is het een mooie kans om je professionele netwerk te vergroten. En natuurlijk verdien je ook eeuwige roem!?"

Wilt u een inspirerende collega of iemand uit het dynamische F&B vak opgeven voor de titel van ‘F&B Professional of the Year’? Geef dan via "info@afbm.nl"
Voor meer informatie over de AF&BM F&B professional of the Year award 2016 kunt u kijken op de site.
Julia Bos

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening
Charme Hotels breidt uit met Hotel Karsten in Norg

Grand Café Hotel Karsten in Norg ligt in de kop van Drenthe, te midden van prachtige fiets- en wandelroutes. Vanuit het hotel heeft u een prachtig uitzicht op de Kerkbrink en de 13e-eeuwse Romaanse kerk. In het hotel vindt u een ruime, gezellige lounge met een imposante openhaard en een sf...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: