Airbnb for Work verdrievoudigd binnen een jaar

9 augustus 2018 | David Bakker

Airbnb is al jaren een concurrent op de leisuremarkt, maar lijkt nu ook een grote speler te worden op de zakelijke markt. in 2017 verdrievoudigde het aantal zakelijke boekingen op het platform Airbnb for Work, ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt Zakenreis.nl. 

Het Amerikaanse bedrijf zegt dat van het totaal aantal overnachtingen van 100 miljoen in 2017, vijftien procent zakelijk was. Het platform begon een aantal jaar geleden met Airbnb Business, dat dit jaar een facelift kreeg en met de naam Airbnb for Work verder ging.

Airbnb for Work timmert flink aan de weg. 700.000 bedrijven wereldwijd boeken regelmatig een accomodatie via het platform, laat Airbnb weten. Airbnb speelt in op de behoefte van de huidige zakenman; wifi garantie, beschikbare werkruimte, 24-uurs check-in en vergaderzalen op locatie.

De tijd dat Airbnb alleen de kleine bedrijven en zzp'ers trok, lijkt voorbij. Veertig procent van alle boekingen komt van grote corporates, twintig uit middenbedrijven en nog eens veertig procent is afkomstig van kleinere bedrijven en zelfstandigen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: