Albatros kondigt vernieuwing aan

7 december 2011 |
Albatros kondigt vernieuwing aan<

Afgelopen donderdag was Hospitality Management te gast bij Albatros. De specialist in schoonmaak hield een bijeenkomst in het prachtige Klooster Bethlehem in Haren. Albatros gaat in 2012
namelijk een paar belangrijke wijzigingen en innovaties doorvoeren: een naamsverandering, een eigen opleidingsinstituut en een groter aanbod in service voor hoteliers.

Naamswijziging
De eerste aankondiging op deze middag was die van de op handen staande naamswijziging. Albatros BV gaat voortaan Albatros Hospitality heten. Melanie Dumay, het hoofd van communicatie bij Albatros, legde uit dat de nieuwe naam beter aansluit bij hetgeen Albatros gaat leveren aan de hotelier. Vanaf 2012 wordt Albatros namelijk 'full service leverancier' voor de hotelier.


De aanwezige gasten genoten van de prachtige ambiance

Albatros Facility
Het dienstenpakket van Albatros wordt uitgebreid met onder meer het aanbieden van nachtportiers en receptiemedewerkers, gevelbewassing, het leveren van guest supplies et cetera. Het is duidelijk dat Albatros werk maakt van de hotellerie en hierop hoog inzet. De aanwezige hoteliers waren dan ook lovend over de relatie met het schoonmaakbedrijf. Van schoonmaak tot management; Albatros gooit hoge ogen bij de hotelier.


Melanie Dumay vertelt over de plannen voor 2012

Opleidingen
Abatros verzorgt tevens vanaf 2012 gecertificeerde opleidingen voor kamermeisjes (en -heren) en andere schoonmaakgerelateerde opleidingen. De Albatros Academy is geheel kostenneutraal en kost de klant dus helemaal niets. De organisatie kan nu eenmaal gebruik maken van een aantal subsidies van de overheid. Goed geregeld door Albatros. Bovendien kondigde het bedrijf aan in 2016 de beste werkgever van Nederland te willen zijn. Ambitieus, maar gezien het enthousiasme en de positieve energie van de werknemers van Albatros zeker geen onhaalbare doelstelling.


Het sfeervolle Klooster Bethlehem

Thijs Jacobs


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: