Albatros kondigt vernieuwing aan

7 december 2011 |
Albatros kondigt vernieuwing aan<

Afgelopen donderdag was Hospitality Management te gast bij Albatros. De specialist in schoonmaak hield een bijeenkomst in het prachtige Klooster Bethlehem in Haren. Albatros gaat in 2012
namelijk een paar belangrijke wijzigingen en innovaties doorvoeren: een naamsverandering, een eigen opleidingsinstituut en een groter aanbod in service voor hoteliers.

Naamswijziging
De eerste aankondiging op deze middag was die van de op handen staande naamswijziging. Albatros BV gaat voortaan Albatros Hospitality heten. Melanie Dumay, het hoofd van communicatie bij Albatros, legde uit dat de nieuwe naam beter aansluit bij hetgeen Albatros gaat leveren aan de hotelier. Vanaf 2012 wordt Albatros namelijk 'full service leverancier' voor de hotelier.


De aanwezige gasten genoten van de prachtige ambiance

Albatros Facility
Het dienstenpakket van Albatros wordt uitgebreid met onder meer het aanbieden van nachtportiers en receptiemedewerkers, gevelbewassing, het leveren van guest supplies et cetera. Het is duidelijk dat Albatros werk maakt van de hotellerie en hierop hoog inzet. De aanwezige hoteliers waren dan ook lovend over de relatie met het schoonmaakbedrijf. Van schoonmaak tot management; Albatros gooit hoge ogen bij de hotelier.


Melanie Dumay vertelt over de plannen voor 2012

Opleidingen
Abatros verzorgt tevens vanaf 2012 gecertificeerde opleidingen voor kamermeisjes (en -heren) en andere schoonmaakgerelateerde opleidingen. De Albatros Academy is geheel kostenneutraal en kost de klant dus helemaal niets. De organisatie kan nu eenmaal gebruik maken van een aantal subsidies van de overheid. Goed geregeld door Albatros. Bovendien kondigde het bedrijf aan in 2016 de beste werkgever van Nederland te willen zijn. Ambitieus, maar gezien het enthousiasme en de positieve energie van de werknemers van Albatros zeker geen onhaalbare doelstelling.


Het sfeervolle Klooster Bethlehem

Thijs Jacobs


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
“De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Interview Coronacrisis
Oproep: “Leveranciers, denk alsjeblieft mee met ons”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit negende hoofdstuk b...

Interview Coronacrisis
"Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: