Albert Heijn reageert op ophef Hotelactie: van 11 procent commissie is geen sprake

10 maart 2017 | Thijs Jacobs

Er is veel ophef omtrent de Hotelactie van Albert Heijn. Rob Hermans, CEO van Fletcher Hotels, vertelde ons vanmorgen in een exclusief interview dat hij niet weg is van de actie, aangezien hotels 11 procent commissie zouden moeten betalen. En juist die bewering is pertinent onjuist, aldus Menno van der Vlist, perswoordvoerder van Albert Heijn. We hadden Albert Heijn, zoals het hoort, immers gevraagd om een reactie.

11 procent commissie? Dat klopt niet

"Wat meneer Hermans u en andere mediakanalen heeft verteld, is onjuist", aldus Van der Vlist. "Die 11 procent betreft een aanbetaling en gaat volledig naar het hotel toe. Wat voor ons dan de winst is? We willen onze klanten een aantrekkelijke spaaractie bieden en het zorgt bij ons voor 'meer voetjes over de vloer', en dat is mooi meegenomen. De actie is voor zowel de hotelier als voor de consument dus volstrekt helder: 50 procent korting op de tweede overnachting, niets meer en niets minder."

'No way dat ik meedoe'


Volgens de woordvoerder heeft Rob Hermans vanaf het eerste verzoek om deelname aan de Hotelactie geweigerd om deel te nemen: "Ik heb hier een e-mail voor mij van Rob Hermans. Ik lees hem even voor: 'No way dat ik meedoe', staat er te lezen. We zijn met hem niet verder gekomen dan een weigering, dus hij kent geen enkel detail van de Hotelactie en wat hij u en andere journalisten vertelt, berust niet op feiten. Het zijn enkel aannames. Daarnaast zijn er veel hotelketens die wel aan de actie meewerken en het als een goede manier zien om de bezettingsgraad op te krikken. De weigering van Fletcher is een businessoverweging, en dat is prima, maar onjuistheden de wereld inslingeren is niet zo netjes. Je doet mee of niet. Fair enough."

Aandacht gezocht en gevonden

Het zit de perswoordvoerder van Albert Heijn wel een beetje dwars dat Rob Hermans op deze manier aandacht vindt: "Iedere partij mag op zijn eigen manier campagne voeren. Laat ik het voorzichtig formuleren: Fletcher pakt zijn momentum."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: