Albert Heijn reageert op ophef Hotelactie: van 11 procent commissie is geen sprake

10 maart 2017 | Thijs Jacobs

Er is veel ophef omtrent de Hotelactie van Albert Heijn. Rob Hermans, CEO van Fletcher Hotels, vertelde ons vanmorgen in een exclusief interview dat hij niet weg is van de actie, aangezien hotels 11 procent commissie zouden moeten betalen. En juist die bewering is pertinent onjuist, aldus Menno van der Vlist, perswoordvoerder van Albert Heijn. We hadden Albert Heijn, zoals het hoort, immers gevraagd om een reactie.

11 procent commissie? Dat klopt niet

"Wat meneer Hermans u en andere mediakanalen heeft verteld, is onjuist", aldus Van der Vlist. "Die 11 procent betreft een aanbetaling en gaat volledig naar het hotel toe. Wat voor ons dan de winst is? We willen onze klanten een aantrekkelijke spaaractie bieden en het zorgt bij ons voor 'meer voetjes over de vloer', en dat is mooi meegenomen. De actie is voor zowel de hotelier als voor de consument dus volstrekt helder: 50 procent korting op de tweede overnachting, niets meer en niets minder."

'No way dat ik meedoe'


Volgens de woordvoerder heeft Rob Hermans vanaf het eerste verzoek om deelname aan de Hotelactie geweigerd om deel te nemen: "Ik heb hier een e-mail voor mij van Rob Hermans. Ik lees hem even voor: 'No way dat ik meedoe', staat er te lezen. We zijn met hem niet verder gekomen dan een weigering, dus hij kent geen enkel detail van de Hotelactie en wat hij u en andere journalisten vertelt, berust niet op feiten. Het zijn enkel aannames. Daarnaast zijn er veel hotelketens die wel aan de actie meewerken en het als een goede manier zien om de bezettingsgraad op te krikken. De weigering van Fletcher is een businessoverweging, en dat is prima, maar onjuistheden de wereld inslingeren is niet zo netjes. Je doet mee of niet. Fair enough."

Aandacht gezocht en gevonden

Het zit de perswoordvoerder van Albert Heijn wel een beetje dwars dat Rob Hermans op deze manier aandacht vindt: "Iedere partij mag op zijn eigen manier campagne voeren. Laat ik het voorzichtig formuleren: Fletcher pakt zijn momentum."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: