Argentijnen spenderen het meest aan hotel

24 maart 2015 |
Argentijnen spenderen het meest aan hotel<

Argentijnse reizigers gaven vorig jaar het meest uit aan een hotelovernachting in het buitenland. Voor een kamer over de grens betaalden zij
gemiddeld €136 per nacht in 2014. Dit blijkt uit de Hotel Price Index van boekingssite Hotels.com. Taiwanezen spendeerden met gemiddeld €98 het minst aan een overnachting buiten de eigen landsgrenzen.

Foto: Buenos Aires

Overnachten in eigen land
Zwitserse en Noorse reizigers zijn de ‘biggest spenders’ op eigen bodem. Gemiddeld hebben zij respectievelijk €154 en €132 per nacht aan een hotelkamer besteed in eigen land. Reizigers uit Thailand overnachten het voordeligst binnen hun eigen landsgrenzen. Zij betaalden gemiddeld slechts €62 voor een hotelovernachting in het binnenland. Nederlandse reizigers betaalden gemiddeld €103 per nacht voor een hotelkamer in het buitenland. In eigen land gaven Nederlanders gemiddeld €92 uit aan een hotelovernachting.

Gemiddelde kamerprijzen betaald door reizigers in het buitenland in 2014

1 Argentinië 136 €
2 Zwitserland 132 €
3 Noorwegen 131 €
4 Verenigde Staten 130 €
5 Brazilië 128 €
6 Verenigd Koninkrijk 126 €
7 Zweden 125 €
8 Japan 125 €
9 Nieuw Zeeland 122 €
10 Australië 122 €
28 NEDERLAND 103 €

Gemiddelde kamerprijzen betaald door reizigers in eigen land in 2014:

1 Zwitserland 154 €
2 Noorwegen 132 €
3 Singapore 128 €
4 Denemarken 126 €
5 Zweden 121 €
6 Australië 119 €
7 Verenigd Koninkrijk 117 €
8 Hong Kong 111 €
9 Zuid-Korea 108 €
10 Finland 106 €
14 NEDERLAND 92 €

Over de Hotel Price Index
De HPI werd gelanceerd in 2004. Het rapport is gebaseerd op boekingen gemaakt via Hotels.com. De vermelde gemiddelde hotelkamerprijzen zijn de daadwerkelijk door gasten uit de eurozone betaalde bedragen per overnachting in hotels wereldwijd.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: