Bas Tolmeijer (EHM Group) neemt Hotel Haarhuis over

6 november 2018 | Thijs Jacobs

Hotel Haarhuis, al ruim een eeuw het toonaangevende hotel van Arnhem, is overgenomen door EHM Group. Vandaag draagt Arjen de Vries, die ruim twintig jaar eigenaar was, het stokje over.

Het is een dag met een lach en een traan voor De Vries: “In 1999 kocht ik Hotel Haarhuis en ben ik direct gestart met een ingrijpende renovatie. Samen met de trouwe medewerkers hebben we een prachtig bedrijf gebouwd. Hoogtepunten als de uitbreiding met 42 kamers, mooie gala evenementen en het eeuwfeest, zijn gelardeerd met uitdagingen van de recente economische crisis en de verbouwing van het station. Dat maakt de persoonlijke band met Haarhuis zeer nauw en afscheid nemen zwaar. Ik ben daarom bijzonder blij dat Arnhemmer Bas Tolmeijer met zijn onderneming tekent voor de toekomst van ons mooie hotel!”.

Tolmeijer

Tolmeijer en zijn compagnons verkochten eerder dit jaar hun Apollo Hotels aan een beursfonds. Ze behielden het wellnessresort Thermae 2000 en investeren opnieuw in de opbouw van een hotelportfolio: “Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. En hoe mooi is het dan dat ik, als geboren en getogen inwoner van de stad Arnhem, in mijn eigen achtertuin dit beroemde hotel kan overnemen? Ons plan is om het beleid van Arjen voort te zetten en het product verder te moderniseren”.

De komende jaren zullen de beide Arnhemmers elkaar regelmatig zien, aangezien Arjen de Vries een adviesrol behoudt en ook financieel verbonden blijft aan Hotel Haarhuis.

General Manager

De dagelijkse leiding van het hotel komt in handen van Wouter Dekker. Na zijn studie aan de Hogere Hotelschool Leeuwarden, werkte Wouter voor diverse hotelmerken en was hij als general manager verantwoordelijk voor diverse hotels. In die positie was hij laatstelijk verbonden aan Apollo Hotel Almere. “Ik voel mij vereerd dat ik dit icoon mag gaan bestieren en heb enorm veel zin om met het team de volgende vernieuwingen te realiseren”.

Over Best Western Plus Hotel Haarhuis

Hotel Haarhuis is geopend in 1918 als koffiehuis en is sindsdien geëvolueerd tot een van de meest bekende hotels in oost-Nederland. Het beschikt over 124 kamers en suites, bar en restaurant “Perron 5” en 9 conferentiezalen met een capaciteit tot 440 personen. Het hotel is gelegen in het centrum van Arnhem, pal naast het centraal station.

Over EHM Group

European Hospitality Management Group is in 2018 opgericht door hoteliers Bas Tolmeijer, Willem-Jan van den Dijssel en Francesco Monaco. De onderneming richt zich op het acquireren van en investeren in grootschalige hospitality objecten. Naast Hotel Haarhuis is ook het bekende wellnessresort Thermae 2000 onderdeel van het portfolio. Meer informatie via: www.ehmgroup.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: