BCD Travel richt zich op virtueel samenwerken

28 april 2016 |

BCD Travel en zijn adviestak Advito hebben met Cisco een overeenkomst ondertekend om het gebruik van virtuele samenwerkingsoplossingen
uit te breiden.

Rendement verhogen
Met deze overeenkomst is zakenreisspecialist BCD Travel naar eigen zeggen koploper in het gebruik van networking- en samenwerkingstechnologieën om het rendement van zakenreisprogramma’s te verhogen. Bedrijven kunnen zo een beter evenwicht tussen werk en privé aanbieden, en hebben daarmee een voordeel op de concurrentie in tijden van een tekort aan geschoold personeel.

Vervanging van reis
"Virtuele samenwerkingsoplossingen kunnen tegenwoordig in veel situaties een reis vervangen", zegt April Bridgeman, senior vice president van BCD Travel en managing director van Advito. "Bedrijven hanteren steeds meer een strategische aanpak om te bepalen welke reizen een toegevoegde waarde hebben en welke meetings beter virtueel plaatsvinden."

Voordelen visuele communicatie
"Behalve het vermijden van reizen heeft virtuele samenwerking nog veel meer voordelen", zegt Andre Smit, die bij Cisco verantwoordelijk is voor de wereldwijde verkoop van samenwerkingsoplossingen. "Communicatie gebeurt voor meer dan 45% visueel. Daarom verbetert regelmatig face-to-face-contact de algemene communicatie. Bij een videogesprek van hoogwaardige kwaliteit voelt het alsof iedereen in dezelfde ruimte zit. Een prima manier dus om relaties te onderhouden. Dat is vooral belangrijk voor thuiswerkers, voor vergaderingen met partners en klanten, en voor communicatie met leveranciers."

Marktanalyse
Deze overeenkomst met Cisco volgt na een marktanalyse, die een sterke groei in samenwerkingstechnologieën aantoont. Uit een enquête van Advito bij 442 travelmanagers in oktober 2015 bleek onder andere dat:

1. 76% werkt voor bedrijven die al videoconferencing gebruiken

2. 24% geavanceerde virtual-reality-systemen gebruikt, zoals telepresence

3. 81% toegang heeft tot videoconferencing of telepresence

Virtuele samenwerking neemt toe
Volgens BCD Travel en Advito zijn er verschillende factoren die ervoor zorgen dat virtuele samenwerking in het bedrijfsleven zal toenemen:

1. Betere prijzen – Prijzen zijn gedaald, en sommige instapproducten zijn zelfs gratis beschikbaar.

2. Meer opties – Er is een ruime keuze aan tools voor verschillende virtuele samenwerkingsbehoeften en in verschillende prijsklasses. Organisaties kunnen kiezen uit een groot aanbod van multifunctionele conferentiesystemen, die draagbaar zijn en veel goedkoper dan virtual-reality-systemen, maar met een veel betere ervaring dan de videoconferencingsystemen van vroeger.

3. Standaard – Videomeetings zijn de nieuwe standaard, dankzij camera‘s op de meeste digitale apparaten en apps zoals FaceTime, Skype en Google Hangouts.

4. Verbeterde gebruikerservaring – De technologie voor audio en video is sterk verbeterd. Medewerkers kunnen de gebruiksvriendelijke systemen zelf bedienen zonder technische hulp van anderen. Door cloud-based overbruggingstechnologie zijn verschillende producten gemakkelijk op elkaar aan te sluiten.

5. Meer telewerkers – Steeds meer medewerkers werken op verschillende locaties, bijvoorbeeld thuis of in andere landen. Virtueel samenwerken maakt teamwork voor hen gemakkelijker.

Strategische keuze
"Naarmate organisaties meer vertrouwd raken met de kosten en voordelen van alle soorten professionele samenwerking, wordt de beslissing over welke oplossing in welke situatie het meest geschikt is een strategische keuze", zei Wendy Prewitt, vice president of global business development van BCD Travel. "Dankzij hun uitgebreide ervaring met het helpen van medewerkers om de juiste boekingskeuzes te maken, zullen travelmanagers een steeds belangrijkere rol spelen in het beheer van virtuele oplossingen. Daarbij hoort ook de integratie met de planning van reizen — medewerkers helpen bij de beslissing: Do I stay or do I go?"

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: