Best Western neemt Hampshire Groningen over

9 februari 2018 | David Bakker

Best Western breidt uit in Groningen. Het voormalige Hampshire Hotel - Plaza Groningen en het Hampshire Hotel - Groningen Centre sluiten zich per 1 april 2018 aan bij Best Western Hotels & Resorts. De hotels gaan verder onder de namen Best Western Plus Hotel Groningen en Best Western Hotel Groningen Centre. Met de aansluiting bij Best Western behouden de hotels hun eigen identiteit en maken zij gebruik van de naamsbekendheid en het wereldwijde distributienetwerk van Best Western Hotels & Resorts.   


Best Western Plus Hotel Groningen, nu bekend onder de naam Hampshire Hotel - Plaza Groningen, is een full service hotel gelegen op het snijpunt tussen de A7 en de A28 aan de rand van de stad Groningen. De achterzijde van het hotel grenst aan natuurgebied Hoornsemeer. Het hotel beschikt over 121 hotelkamers verdeeld in Standaard, Comfort en Executive Kamers. Het merendeel van de hotelkamers biedt uitzicht op het Hoornsemeer. De komende maanden worden 23 Standaard Kamers gerenoveerd en voorzien van nieuwe bedden, vloerbedekking, gordijnen en volledig nieuwe badkamers.       
Het hotel beschikt over een internationaal restaurant, zalencentrum (elf vergaderzalen) met auditorium, grote (gratis) parkeerplaats (incl. zes oplaadpunten voor elektrische auto’s), gratis Shuttle Service in de weekenden naar het station van Groningen, een ruime tuin en verwarmd binnenzwembad. Het zwembad wordt, net als de Standaard Kamers, de komende weken volledig gerenoveerd.    

De gemeenteraad van Groningen heeft ingestemd met het zogenaamde Meerplan. Na uitvoering van het Meerplan komt het hotel pal aan het meer te liggen. Het meer wordt uitgegraven naar het hotel toe en het hotel wordt voorzien van een nieuw terras. Tussen het meer en het hotel zal een boulevard worden gemaakt. Het Meerplan voorziet bovendien in een tweetal steigers waar bootjes kunnen aanmeren.     


Best Western Hotel Groningen Centre      


Best Western Hotel Groningen Centre, nu Hampshire Hotel - Groningen Centre, ligt binnen de stadsgrachten op slechts tien minuten loopafstand van het Centraal Station en de Grote Markt. Op de Grote Markt zijn talloze gezellige terrassen, cafés en restaurants te vinden. Rondom de markt liggen de winkelstraten en leuke bezienswaardigheden zoals de Prinsentuin, Rijksuniversiteit en de Martinitoren. Tegenover het hotel, gescheiden door slechts één loopbrug over het water, ligt muziekcentrum en theater De Oosterpoort.

 

Het hotel beschikt over 77 comfortabele hotelkamers, waaronder ook luxe kamers. Daarnaast zijn er tevens zes volledig ingerichte appartementen (tegenover het hotel) voor langer verblijf. Best Western Hotel Groningen Centre heeft twee oplaadpunten voor elektrische auto’s en een eigen parkeergarage. Daarnaast beschikt het hotel over vijf representatieve vergaderzalen, een fitnessruimte en sfeervol Grand Café.

Best Western en Best Western Plus

Best Western en Best Western Plus zijn twee van de elf merken die wereldwijd door Best Western Hotels & Resorts worden gevoerd. Best Western hotels staan voor een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding. Prima hotels in het middensegment van de markt in een gastvrije omgeving, met comfortabele kamers en fantastische service. Best Western Plus hotels hebben een up-to-date inrichting en aandacht voor design en bieden uitgebreide faciliteiten. Best Western Plus hotels onderscheiden zich door net dat beetje extra comfort te bieden dat de ervaren reiziger wenst. Gasten sparen in de hotels van alle merken Best Western Rewards punten. In België en Nederland biedt Best Western Hotels & Resorts momenteel 49 hotels, waarvan zes hotels nog in aanbouw zijn en gedurende 2018 en begin 2019 worden geopend.

 

Toevoeging kwalitatief uitstekende hotels op belangrijke bestemmingen

Wytze van den Berg, Managing Director België & Nederland: “We zijn natuurlijk ontzettend verheugd dat we ons alsmaar groeiende kwalitatieve netwerk verder kunnen uitbreiden in een dergelijke mooie en belangrijke stad als Groningen. Met de komst van een nieuw Best Western hotel en een nieuw Best Western Plus hotel kunnen we onze gasten een nog breder aanbod doen. Deze aanvulling sluit naadloos aan op onze visie van het toevoegen van kwalitatief uitstekende hotels op belangrijke bestemmingen.”

Herman van der Poel, General Manager van Best Western Plus Hotel Groningen en Best Western Hotel Groningen Centre: “Kwaliteit en persoonlijke aandacht zijn kernwoorden binnen onze organisatie. Wij blijven ons richten op het faciliteren van een kwalitatief en onvergetelijk verblijf en vanaf heden doen wij dit aanvullend met de ondersteuning van de internationale sales-, marketing-, en distributie inspanningen van Best Western Hotels & Resorts. Wij bereiken door onze aansluiting een nog grotere internationale zakelijke en toeristische doelgroep. Dit sluit aan bij onze groeiambitie.”

 

Over Best Western® Hotels & Resorts

Best Western Hotels & Resorts heeft haar hoofdkantoor in Phoenix, Arizona en bestaat uit meer dan 4.200* hotels in ruim 100 landen wereldwijd. Best Western biedt 11 hotelmerken welke aansluiten bij de wensen en behoeften van gasten en hotelontwikkelaars in ieder segment van de markt: Best Western®, Best Western Plus®, Best Western Premier®, V?b®, GL?®, Executive Residency by Best Western®, BW Premier Collection® en BW Signature CollectionSM by Best Western evenals de recent gelanceerde franchise opties: Sure Hotel® by Best Western, Sure Plus Hotel® by Best Western en Sure Hotel Collection® by Best Western. Al meer dan 70 jaar levert Best Western haar ondernemers wereldwijd support op het gebied van operations, sales en marketing en biedt het online en mobiele reserveringsoplossingen. In 2017 ontving 50 procent van de Best Western hotels wereldwijd het TripAdvisor Certificate of Excellence, heeft Business Travel News® Best Western en Best Western Plus uitgeroepen tot de nummer 1 van alle midscale en upper-midscale hotelmerken en heeft Dynatrace® de Best Western website voor het zevende jaar op rij onderscheiden met een Best of the Web award.

Daarnaast heeft Best Western voor het negende jaar op rij de AAA®/CAA® Lodging Partner of the Year award gewonnen, waarmee de hotelketen door ruim 58 miljoen AAA/CAA leden wordt gewaardeerd voor het bieden van uitzonderlijke service en goede prijs-kwaliteit verhouding. Meer dan 34 miljoen reizigers zijn lid van het prijswinnende (gratis) loyaliteitsprogramma Best Western Rewards®, één van de weinige echt internationale loyaliteitsprogramma’s waarbij punten nooit verlopen. Partnerships met ARC Europe/AAA/CAA en Harley-Davidson® bieden consumenten verrassende interactie met het merk. Dankzij de samenwerking met Google® Street View is Best Western het eerste grote bedrijf in zijn categorie dat een virtual reality-ervaring voor gasten lanceerde, herdefinieerde hoe gasten hotels ervaren en daarmee een standaard zette voor de industrie.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: