Bewering Albert Heijn over 11 procent commissie hotelactie onjuist

17 maart 2017 | Roy Spijker
Bewering Albert Heijn over 11 procent commissie hotelactie onjuist

In tegenstelling tot wat Albert Heijn zegt, zien hotels die meedoen aan de hotelactie van Albert Heijn niks terug van de 11 procent commissie. Het bedrag dat de consument betaalt, gaat naar InLoyalty, het bedrijf dat de hotelactie voor Albert Heijn organiseert. Dat blijkt uit de algemene voorwaarden die Hospitality Management heeft gekregen van Rob Hermans van Fletcher.

"Deze algemene voorwaarden heb ik van een hotel gekregen die meedoet aan de actie," zegt Rob Hermans. "Ik vind het vervelend dat Albert Heijn tegen jullie en het AD heeft gezegd dat die 11 procent naar het hotel gaat, terwijl dat gewoon niet waar is."

In de algemene voorwaarden staat het volgende: 

‘Op het moment van boeking, int InLoyalty een boeking borgsom van 11% ten behoeve van het hotel van de klant. De borgsom van de boeking van 11% beveiligt en garandeert de boeking voor de gast.’

‘Als betaling aan InLoyalty voor diensten geleverd door InLoyalty aan het hotel, heeft InLoyalty het recht om de borgsom van de boeking van 11% te behouden als commissie voor het optreden in naam van het hotel.’’

'Hoteloorlog'
Vorige week lanceerde Fletcher een tegenactie op de hotelactie van Albert Heijn. In een interview vertelde Rob Hermans toen: "De actie dupeert hoteliers. Hoteliers worden door Albert Heijn verplicht om de laagste prijs aan te bieden; dit wordt gecheckt aan de hand van de geadverteerde prijzen op Booking.com. Op die laagste prijs moeten de hotels dan nog bijna 36 procent korting geven. Dat is de optelsom van de tweede nacht 50 procent korting en 11 procent commissie, die afgedragen moet worden aan de supermarktketen."

Albert Heijn reageerde door te stellen dat dit niet klopt. In een reactie lieten zij het volgende weten: "Wat meneer Hermans u en andere mediakanalen heeft verteld, is onjuist", aldus Van der Vlist. "Die 11 procent betreft een aanbetaling en gaat volledig naar het hotel toe."

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: De waarde van het hotel

Wereldwijd wordt veel nagedacht en geredeneerd over wat de coronacrisis voor invloed heeft op de waarde van vastgoed. Binnen Horwath HTL focussen we ons uiteraard op de waarde van hotels. Hotels vallen in de buitencategorie van exploitatiegebonden vastgoed; anders dan een kantoor maakt het een onlos ...

Toerisme
Helft binnenlandse vakantiegangers wil voor eind 2020 weer op vakantie in eigen land 

Van de mensen die dit jaar op vakantie gingen in eigen land, wil ruim de helft nog eens gaan voor het einde van 2020. Dat blijkt uit onderzoek van BungalowSpecials onder 1.151 personen. Van de ondervraagden is 71% sinds maart al op vakantie geweest in eigen land. Van deze groep zegt ruim de hel ...

Interview Longread
Stand van zaken: hoteliers uiten hun zorgen

Na een bewogen en bevlogen zomer is de angst voor een tweede golf werkelijkheid. Tafelheer Sander Allegro (QL Hotels) bespreekt de stand van zaken binnen de hotellerie met Marijke Schreiner (Stayokay) Marco Lemmers (Conscious Hotels), Bastiaan Klomp (Thermae 2000) en Erwin Rozendal (Villa Beukenhof) ...

Booking.com OTA's Internationaal
Booking.com vreest 'monopolielijstje' Brussel

Glenn Fogel, CEO van Booking.com, vreest dat zijn bedrijf op een speciaal 'monopolielijstje' van de Europese Commissie komt te staan. Ambtenaren in Brussel werken aan de criteria om tot die lijst te komen. Brussel wil de twintig grootste techbedrijven ter wereld op de lijst hebben. De Europe ...

Personeel
FNV Horeca: afbouw steunmaatregelen leidt tot vertrek vakkrachten uit horecasector

De gisteren verstuurde Kamerbrief over de aanvullingen op het steun- en herstelpakket, alsmede het persmoment van het Kabinet van gisteravond zorgen voor grote onrust in de horecasector. FNV Horeca vindt het onvoorstelbaar dat het Kabinet gisteravond aangeeft dat er nog te weinig resultaten zijn om ...

Branded Content
Auping presenteert nieuw bed: Auping Noa

Auping lanceerde op 1 oktober 2020 Auping Noa, een nieuw bed ontworpen door de Deense designer en architect Eva Harlou. Met dit bed voegt Auping een nieuw ontwerp toe aan een lange rij van iconische ontwerpen. Geheel volgens de Scandinavische ontwerptraditie heeft Eva Harlou met Auping Noa een bed o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: