Bidroom concurrent van grote OTA's

1 februari 2016 |
Bidroom concurrent van grote OTA's<

Met 120.000 actieve gebruikers en een maandelijkse groei van 22%, is het Nederlandse bedrijf Bidroom op weg om de markt voor online
hotelboekingen te veroveren. In tegenstelling tot vele andere boekingssites die klanten laagsteprijsgaranties aanbieden, maakt Bidroom deze belofte naar eigen zeggen echt waar. Het boekingssysteem van Bidroom geeft gebruikers automatisch een korting op de laagste kamerprijs die op andere boekingwebsites wordt aangeboden. De kortingen die boekende klanten ontvangen, lopen van vijf procent tot twintig procent afhankelijk van kamerbeschikbaarheid en locatie.

Account
Om toegang te krijgen tot deze kortingen, moeten gebruikers zich aanmelden op de website met een persoonlijk account. Na het inloggen kunnen gebruikers reserveringen maken bij hotels en een verblijf boeken. Betalingen worden direct gedaan aan het hotel.

Positieve reactie van hotels
Bidroom onderscheidt zichzelf door het lage commissiemodel dat de gast en het hotel goed doet. De gemiddelde commissie voor hotels ligt tussen de 15% en 25%, aldus Bidroom, terwijl Bidroom een commissie rekent van 2%. Daartegenover staat dat hoteliers worden gevraagd om een korting te geven op hun kamerprijzen. Dit zou meer mensen moeten overtuigen om hun hotelkamer met Bidroom te boeken.
Volgens Bidroom-medeoprichter, Michael Ros, is de reactie van hoteliers tot dusver positief: “Hoteliers hebben eindelijk door dat traditionele boekingssites zoals Booking.com en Expedia steeds meer negatieve kanten meebrengen, zoals de hoge commissies. Met Bidroom willen wij de hotellerie wakker schudden en hoteliers kunnen zich vinden in onze missie.”

In gesprek met hotelketens
Ros vertelt dat ze nu in gesprek zijn met 'de grootste hotelketens in de wereld' en dat ruim 9000 hotels zich hebben aangemeld in de afgelopen maanden. Daarnaast worden er maandelijks meer dan 500 nieuwe hotels toegevoegd aan het aanbod op de website. Het grootste aanbod komt uit Groot-Brittanië, Spanje en de Benelux. Een koppeling met channel managers moet nog meer hotels aanmoedigen om met Bidroom samen te werken in de toekomst.
Door samen te werken met ketens en onafhankelijke hotels wil Bidroom het komende jaar nog harder groeien.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Hoezo teveel?

Ongeveer 15.000 kamers waren er in Amsterdam en Schiphol bij elkaar in 1996. Ook toen al werd er geroepen ‘teveel!’ Nu, 22 jaar later, zijn er bijna 3 keer zoveel kamers in dit gebied, zijn er plannen voor nog duizenden kamers, en roepen we nog steeds ‘teveel!’ En dat terwijl...

Opening Internationaal Marriott
Mariott International opent 7000ste hotel in Hong Kong

Marriott International vierde onlangs de opening van zijn zevenduizendste hotel – het St. Regis Hong Kong. Dit schitterende, 27 verdiepingen tellende luxe hotel met butlerservice en meerdere restaurants staat symbool voor Marriotts wereldwijde expansiestrategie met een buitensporige focus op h...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Interview Longread
Zo ga je om met bedrijfskleding in je hotel

Binnen de hotellerie is het dragen van bedrijfskleding zeer gebruikelijk. Het verhoogt de herkenbaarheid van de medewerkers en straalt professionalisme uit. Maar dan moeten de kleding en de uiterlijke verzorging wel helemaal in balans zijn. Anne-Marie van Leggelo is etiquette-expert en legt uit waar...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: