Bidroom concurrent van grote OTA's

1 februari 2016 |
Bidroom concurrent van grote OTA's<

Met 120.000 actieve gebruikers en een maandelijkse groei van 22%, is het Nederlandse bedrijf Bidroom op weg om de markt voor online
hotelboekingen te veroveren. In tegenstelling tot vele andere boekingssites die klanten laagsteprijsgaranties aanbieden, maakt Bidroom deze belofte naar eigen zeggen echt waar. Het boekingssysteem van Bidroom geeft gebruikers automatisch een korting op de laagste kamerprijs die op andere boekingwebsites wordt aangeboden. De kortingen die boekende klanten ontvangen, lopen van vijf procent tot twintig procent afhankelijk van kamerbeschikbaarheid en locatie.

Account
Om toegang te krijgen tot deze kortingen, moeten gebruikers zich aanmelden op de website met een persoonlijk account. Na het inloggen kunnen gebruikers reserveringen maken bij hotels en een verblijf boeken. Betalingen worden direct gedaan aan het hotel.

Positieve reactie van hotels
Bidroom onderscheidt zichzelf door het lage commissiemodel dat de gast en het hotel goed doet. De gemiddelde commissie voor hotels ligt tussen de 15% en 25%, aldus Bidroom, terwijl Bidroom een commissie rekent van 2%. Daartegenover staat dat hoteliers worden gevraagd om een korting te geven op hun kamerprijzen. Dit zou meer mensen moeten overtuigen om hun hotelkamer met Bidroom te boeken.
Volgens Bidroom-medeoprichter, Michael Ros, is de reactie van hoteliers tot dusver positief: “Hoteliers hebben eindelijk door dat traditionele boekingssites zoals Booking.com en Expedia steeds meer negatieve kanten meebrengen, zoals de hoge commissies. Met Bidroom willen wij de hotellerie wakker schudden en hoteliers kunnen zich vinden in onze missie.”

In gesprek met hotelketens
Ros vertelt dat ze nu in gesprek zijn met 'de grootste hotelketens in de wereld' en dat ruim 9000 hotels zich hebben aangemeld in de afgelopen maanden. Daarnaast worden er maandelijks meer dan 500 nieuwe hotels toegevoegd aan het aanbod op de website. Het grootste aanbod komt uit Groot-Brittanië, Spanje en de Benelux. Een koppeling met channel managers moet nog meer hotels aanmoedigen om met Bidroom samen te werken in de toekomst.
Door samen te werken met ketens en onafhankelijke hotels wil Bidroom het komende jaar nog harder groeien.

Thijs Jacobs

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Accor Personalia
Remco Groenhuijzen zet carrière binnen AccorHotels voort

Vanaf 1 januari 2019 is Remco Groenhuijzen de nieuwe Regional Vice President Mövenpick Nederland. De huidige General Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam zet daarmee de volgende stap in zijn carrière binnen moederbedrijf AccorHotels. Mövenpick Hotels Nederland is een van d...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Achtergronden
Dirk Kuijt ontsteekt verlichting kerstboom Grand Hotel Huis ter Duin

Dirk Kuijt heeft dit jaar de kerstperiode ingeluid met de ontsteking van de verlichting van een van de meest iconische kerstbomen van Nederland voor Grand Hotel Huis ter Duin. De boom heeft een hoogte van ruim 17 meter en kan zich daarmee de hoogste boom binnen de hotellerie in de Benelux noemen. Vi...

Opening Internationaal
Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend

Op 15 november 2018 werd op feestelijke wijze de Grand Opening van het Radisson Blu Hotel, Brugge gevierd. Dit gloednieuwe hotel, dat deel uitmaakt van de site in volle ontwikkeling ‘Nieuw Brugge’, is voorzien van 109 kamers evenals 6 vergaderzalen. Het hotel ligt op wandelafstand van h...

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: