Bidroom concurrent van grote OTA's

1 februari 2016 |
Bidroom concurrent van grote OTA's<

Met 120.000 actieve gebruikers en een maandelijkse groei van 22%, is het Nederlandse bedrijf Bidroom op weg om de markt voor online
hotelboekingen te veroveren. In tegenstelling tot vele andere boekingssites die klanten laagsteprijsgaranties aanbieden, maakt Bidroom deze belofte naar eigen zeggen echt waar. Het boekingssysteem van Bidroom geeft gebruikers automatisch een korting op de laagste kamerprijs die op andere boekingwebsites wordt aangeboden. De kortingen die boekende klanten ontvangen, lopen van vijf procent tot twintig procent afhankelijk van kamerbeschikbaarheid en locatie.

Account
Om toegang te krijgen tot deze kortingen, moeten gebruikers zich aanmelden op de website met een persoonlijk account. Na het inloggen kunnen gebruikers reserveringen maken bij hotels en een verblijf boeken. Betalingen worden direct gedaan aan het hotel.

Positieve reactie van hotels
Bidroom onderscheidt zichzelf door het lage commissiemodel dat de gast en het hotel goed doet. De gemiddelde commissie voor hotels ligt tussen de 15% en 25%, aldus Bidroom, terwijl Bidroom een commissie rekent van 2%. Daartegenover staat dat hoteliers worden gevraagd om een korting te geven op hun kamerprijzen. Dit zou meer mensen moeten overtuigen om hun hotelkamer met Bidroom te boeken.
Volgens Bidroom-medeoprichter, Michael Ros, is de reactie van hoteliers tot dusver positief: “Hoteliers hebben eindelijk door dat traditionele boekingssites zoals Booking.com en Expedia steeds meer negatieve kanten meebrengen, zoals de hoge commissies. Met Bidroom willen wij de hotellerie wakker schudden en hoteliers kunnen zich vinden in onze missie.”

In gesprek met hotelketens
Ros vertelt dat ze nu in gesprek zijn met 'de grootste hotelketens in de wereld' en dat ruim 9000 hotels zich hebben aangemeld in de afgelopen maanden. Daarnaast worden er maandelijks meer dan 500 nieuwe hotels toegevoegd aan het aanbod op de website. Het grootste aanbod komt uit Groot-Brittanië, Spanje en de Benelux. Een koppeling met channel managers moet nog meer hotels aanmoedigen om met Bidroom samen te werken in de toekomst.
Door samen te werken met ketens en onafhankelijke hotels wil Bidroom het komende jaar nog harder groeien.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: