Bijna 1,5 miljoen Nederlanders op herfstvakantie

13 oktober 2016 | Thijs Jacobs

NBTC Holland Marketing verwacht dat er dit jaar bijna 1,5 miljoen Nederlanders op herfstvakantie gaan. Dat is een stijging van drie à vier procent vergeleken met vorig jaar. Dit jaar brengen ruim 750.000 Nederlanders de herfstvakantie door in eigen land. Circa 700.000 Nederlanders gaan naar het buitenland voor een (korte) vakantie.

Bungalow favoriet

De herfstvakantie is een populaire periode om op vakantie te gaan. De meeste Nederlanders brengen de herfstvakantie door in eigen land. Met name de (luxere) bungalows zijn populair als verblijf. Ruim veertig procent van de binnenlandse vakanties wordt daarin doorgebracht. Wandelen en fietsen zijn traditiegetrouw de meest ondernomen activiteiten tijdens de herfstvakantie. Daarnaast is ook een bezoek aan een museum of attractiepark populair.

Veel Duitsers vieren herfstvakantie in Nederland

De eerste week van de herfstvakantie is het drukst. Met name omdat de meeste Nederlanders dan vakantie hebben maar ook brengen veel Duitsers de herfstvakantie in Nederland door. Voor de eerste week van de herfstvakantie waren er veel vroegboekingen. De nu nog beschikbare bungalows worden gevuld door lastminuteboekingen.

Buurlanden

Zo’n 700.000 Nederlanders gaan naar het buitenland tijdens de herfstvakantie. De buurlanden België, Duitsland en Frankrijk zijn het meest in trek.

Spreiding

De herfstvakantie vindt gespreid plaats; de regio’s Noord en Midden hebben vakantie van 15 tot en met 23 oktober, de regio Zuid van 22 oktober tot en met 30 oktober. Door deze verdeling zullen de meeste Nederlanders in de eerste week op een binnen- of buitenlandse vakantie gaan. In Duitsland heeft de grootste regio (Noordrijn-Westfalen) herfstvakantie van 10 tot en met 21 oktober. In België is de herfstvakantie van 31 oktober tot en met 6 november.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: