Bilderberg Parkhotel verkozen tot populairste hotel van Rotterdam

Auteur: Thijs Jacobs
3 mei 2017
Bilderberg Parkhotel verkozen tot populairste hotel van Rotterdam

Het befaamde Bilderberg Parkhotel Rotterdam is, na een twee maanden durende online verkiezing van Hotels010.nl, uitgeroepen tot het populairste hotel van Rotterdam.

Duizenden stemmen
Via een online verkiezing op Hotels010.nl konden bezoekers van de website twee maanden lang hun stem uitbrengen op hun favoriete hotel van Rotterdam. Men kon hierbij kiezen uit een lijst van genomineerde hotels.

Gedurende de afgelopen twee maanden zijn er in totaal meer dan 2.000 stemmen uitgebracht. Na een spannende eindstrijd tussen het Bilderberg Parkhotel, Hilton Hotel en het Mainport Hotel trok die eerste uiteindelijk aan het langste eind met 791 stemmen, goed voor 34,21% van het totaal aantal stemmen. De eindstand van de verkiezing ziet er daarmee als volgt uit:

1.  Bilderberg Parkhotel Rotterdam (34,21%)
2.  Hilton (26,21%)
3.  Mainport (22,58%)
4.  Rotterdam Marriott (14,32%)
5.  nhow (0,99%)
6.  ss Rotterdam (0,69%)
7.  CitizenM (0,35%)
8.  NH Atlanta (0,26%)
9.  Stroom (0,22%)
10. Inntel (0,17%)

Serge de Klerk, initiatiefnemer van Hotels010.nl en de verkiezing: “Tot onze verbazing bestond er nog geen specifieke award voor het populairste hotel van Rotterdam. Hotels010.nl is een website die zich uitsluitend richt op de hotels in Rotterdam en daarom past deze verkiezing perfect bij onze website. Bovendien was ik zelf heel benieuwd wat eigenlijk het meest favoriete hotel van Rotterdam zou zijn. Dat was voor ons aanleiding om deze verkiezing in het leven te roepen. Doordat veel genomineerde hotels de verkiezing hebben gepromoot, met name via Facebook, zijn er zoveel stemmen uitgebracht. Daar zijn wij best een beetje trots op.”

Award voor populairste hotel
De winst van Bilderberg Parkhotel in deze verkiezing gaat gepaard met een mooie award van Hotels010.nl die Bilderberg Parkhotel binnenkort persoonlijk overhandigd zal krijgen. Bovendien mag Bilderberg Parkhotel gedurende een jaar deze award gebruiken om bijvoorbeeld op haar website aan te geven dat zij het populairste hotel van Rotterdam is.

Bilderberg is erg verheugd met de award, omdat het een beloning is voor de visie waar zij voor staan. Tony Mastrantuono, Senior Director of SalesAlles draait om beleving en hospitality op persoonlijk niveau waarbij onze gasten centraal staan. Deze award is een mooie erkenning, waaruit blijkt dat de consument die beleving en hospitality ook zo weet te waarderen.

De nieuwe, onafhankelijke award is gebaseerd op stemmen van het publiek. Geen vakjury dus, puur publieksstemmen. “Dat vinden wij het meest objectief. Een stemming waarbij het aantal publieksstemmen telt, zeker omdat het in het dit geval gaat om het populairste hotel.”, aldus Serge de Klerk. “Hotels konden uiteraard wel hun achterban oproepen om te stemmen. Het ene hotel heeft daar veel meer mee gedaan dan het ander. Dat heeft zeker bijgedragen aan het aantal stemmen.”

De verkiezing is met het aantal stemmen en actieve, deelnemende hotels zeer geslaagd. Daarom zal deze verkiezing volgend jaar wederom worden georganiseerd. “Misschien dan wel met een feestelijke avond waarop de officiële winnaar bekend wordt gemaakt. Dat maakt het weer een stukje spannender.”, volgens de Klerk.

Overig nieuws