Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: U vraagt, wij draaien!

4 december 2017 | Thijs Jacobs

Zes maanden geleden opende ik de deuren van Theaterhotel Venlo. Ik heb er uitgebreid over geschreven in mijn blogs. Een half jaar geleden alweer! Tjonge!

Of het goed gaat met het hotel, daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Waar ik wel bij stil wil staan is het gegeven dat een groot gedeelte van de succesfactor te danken is aan het afzweren van de standaard protocollen in de hotelleriewereld, onder andere de arrangementen. Dat is simpelweg niet meer van deze tijd. Of ben ik de enige die dit zo ervaart?

"Is afzweren nou niet een beetje overdreven?"

Misschien wel. Ik zie mijn rol als hotelier echter steeds meer veranderen van een organisator in een facilitator, waarbij maatwerk geen containerbegrip is, maar bittere ernst. Maatwerk bieden aan mijn gasten en rekening houden met continu andere wensen en eisen. That’s the spirit en naar mijn idee op het gebied van arrangementen de sleutel tot succes in deze formule. 

"Maar dan krijg je toch de meest aparte wensen?"

Yep! Wat wil mijn gast of wat wil de groep bezoekers die het Theaterhotel bezoeken? Dat wil ik weten, want dan kan ik het regelen. Faciliteren met een mooi woord en dat houdt in dat ik inderdaad met grote regelmaat voor verrassingen kom te staan omdat het principe van U vraagt, wij draaien aardig wat creativiteit vergt.

"Mooi hoor, die dagelijkse uitdagingen! Klinkt allemaal erg romantisch, maar die krijg je toch niet alleen van de grond?"

Daar sla je de spijker op de kop! Nee, daarvoor moet ik innig samenwerken met ondernemers die ook geloven in het feit dat samenwerking nieuwe kansen en mogelijkheden biedt om perfect in te kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen. Mijn hotel is sterk door samenwerking met lokale en regionale bedrijven en organisaties die mijn gasten net dat extra’s kunnen en willen bieden. Voor alles openstaan en nooit nee verkopen. Nee, dat staat niet in ons woordenboek.

"Jij hebt gemakkelijk praten met Theater De Maaspoort als directe partner!"

Natuurlijk denken jullie in eerste instantie aan Theater De Maaspoort als mijn intieme samenwerkingspartner en die gedachte is ook logisch en die band is ook zeer sterk. Maar geloof me, ik heb de afgelopen maanden getracht om met zowel musea, winkels, bedrijven, verenigingen en met organisaties van vele evenementen in de regio samen te werken om het mijn gasten naar de zin te maken, dat ik steeds meer de neiging heb om van de daken te schreeuwen dat je een modern hotel helemaal niet meer succesvol kunt runnen zonder externe samenwerking. Daarbij besef ik vanaf het eerste moment dat dit van twee kanten een hoge gunningsfactor vereist. Jazeker. Je moet samenwerken door er van twee kanten beter van te worden. Nou, eigenlijk van drie, want de gast moet natuurlijk de uiteindelijke profiteur zijn. In de juiste betekenis van het woord dan!

"Volgens mij ben jij een beetje naïef. Ik wil best eens met jou sparren hierover!"

Het geheim van succesvol ondernemen zit echt in de kracht van samenwerken met lokale ondernemers. Dat is geen bijzaak, maar hoofdzaak. Ben ik anders, omdat ik dagelijks op zoek ga naar nieuwe uitdagingen voor mijn hotelgasten? Is het absurd dat ik dagelijks met creatieve ondernemers samen zit? Is het vreemd dat ik deze enthousiastelingen actief stuur om korte lijnen te onderhouden met mijn gasten om zo activiteiten op maat te organiseren? Vertel eens, collega-hoteliers! Ben ik maf en loop ik te hard van stapel? Komt dit jeugdig enthousiasme mij een keer duur te staan? Of gaan er ook ogen open en zeggen jullie:  “Verrek zeg, die Gijs uit Venlo is zo gek nog niet!”

Kom het mij vertellen in het Theaterhotel. Jullie zijn van harte welkom en dat is een welgemeende uitnodiging. En als jullie dan komen, laat maar horen of er nog specifieke wensen zijn. Ik regel het voor jullie. Samen met mijn netwerk….uiteraard.

Hoe dan ook, mijn deuren staan altijd open voor jullie. Om samen van gedachten te wisselen. Om samen te sparren. Om van elkaar te leren. Om samen te werken aan samenwerking. Of op andere gebieden!

Of is dat naïef?

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Accor Personalia
Remco Groenhuijzen zet carrière binnen AccorHotels voort

Vanaf 1 januari 2019 is Remco Groenhuijzen de nieuwe Regional Vice President Mövenpick Nederland. De huidige General Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam zet daarmee de volgende stap in zijn carrière binnen moederbedrijf AccorHotels. Mövenpick Hotels Nederland is een van d...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Achtergronden
Dirk Kuijt ontsteekt verlichting kerstboom Grand Hotel Huis ter Duin

Dirk Kuijt heeft dit jaar de kerstperiode ingeluid met de ontsteking van de verlichting van een van de meest iconische kerstbomen van Nederland voor Grand Hotel Huis ter Duin. De boom heeft een hoogte van ruim 17 meter en kan zich daarmee de hoogste boom binnen de hotellerie in de Benelux noemen. Vi...

Opening Internationaal
Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend

Op 15 november 2018 werd op feestelijke wijze de Grand Opening van het Radisson Blu Hotel, Brugge gevierd. Dit gloednieuwe hotel, dat deel uitmaakt van de site in volle ontwikkeling ‘Nieuw Brugge’, is voorzien van 109 kamers evenals 6 vergaderzalen. Het hotel ligt op wandelafstand van h...

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: