Blog Shima Zeroual (9/12)

29 februari 2012
Blog Shima Zeroual (9/12)

%{font-size:14pt}Voortgang% Nog twee maanden heb ik te gaan, voordat mijn onderzoek afgerond moet zijn. En natuurlijk ook mijn competentierapport, waarin ik laat zien dat ik er klaar voor ben om
af te studeren.

*Geen appels met peren vergelijken*
Ik liet in een eerder blog al weten dat Europeanen volgens Amerikaans onderzoek gemiddeld 77 minuten dineren. Ik heb daarbij niet goed gekeken naar het aantal respondenten op dat onderzoek. Deze respondenten zijn studenten van een universiteit in Amerika, 13 daarvan waren afkomstig uit Europa. Dat aantal van 13 studenten levert geen betrouwbare gegevens op, zeker niet als ze uit verschillende delen van Europa komen. Omdat er natuurlijk een groot verschil bestaat tussen de eetgewoontes in verschillende landen. Spanje en Nederland zijn bijvoorbeeld niet te vergelijken met elkaar.

*Respondenten gevraagd!*
Om mijn onderzoek niet te beïnvloeden kan ik helaas nog niks zeggen over de reeds ontvangen respons van de deelnemers aan het onderzoek. Maar ik kan nog wel heel wat respondenten gebruiken. Daarom zou ik graag aan u willen vragen of u "mijn vragenlijst":http://www.thesistools.com/web/?id=243352 zou willen invullen, het duurt slechts 5 minuten.

*Interview met Borreltijd Catering*
Genoeg over mijn onderzoek, ik heb het genoegen gehad om Jade en Fleur van BorreltijdCatering te mogen interviewen. In mijn "vorige blog":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/flexibele-catering-en-sturing-duur-maaltijd/ liet ik zien wat andere studenten van de NHTV doen om af te studeren. Jade en Fleur hebben eerst een minor ondernemerschap gevolgd en zijn daarna begonnen met hun eigen bedrijf.

*"Wat is er veranderd in de afgelopen paar maanden?"*
Zoals in het vorige blog aangegeven was, waren we druk bezig met de website. Deze is inmiddels online en is te bewonderen op www.borreltijdcatering.nl. We zijn ontzettend blij met het eindresultaat en de leuke reacties die hierop gekomen zijn! De website ziet er fris en gezellig uit. Daarnaast is deze gekoppeld aan twitter("@borreltijdbreda":https://twitter.com/#!/BorreltijdBreda) en facebook("borreltijd-catering":http://www.facebook.com/pages/borreltijd-catering/100775520014075). We zijn nu verder nog druk bezig met de backoffice, de samenstelling van diverse pakketten en de verkoopprijzen hiervan.

*"Hebben jullie al aanvragen binnen?"*
We hebben al wat aanvragen binnen gekregen en zijn er heel blij mee. We zijn wel nog bezig om een kloppende offerte te maken. Doordat de exacte prijzen nog niet bekend zijn, is dat nog best lastig.

*"Wat doen jullie voor promotie?"*
Uiteraard is er de website en zijn er visitekaartjes. Wij bezoeken netwerkborrels om te vertellen over ons concept. We hebben nu een heel leuk verhaal dat we graag aan potentiële klanten vertellen. Jade gaat namelijk samen met een reisgenoot een culinaire trip naar Spanje en Italië maken! Het plan is om met een auto twee maanden lang met een tentje door deze landen te reizen op zoek naar de authentieke keuken van Spanje en Italië. Door niet toeristische dorpjes en hun eettentjes te bezoeken kunnen we hopelijk een nog diepere kijk krijgen op de keuken van lokale restaurants. Tijdens onze reis willen wij bloggen over onze bevindingen, en mooie foto’s en filmpjes over het eten in de verschillende streken en landen met onze potentiële klanten delen. Voordat wij medio september vertrekken, willen wij veel volgers creëren via onze website/facebook. Hier wordt namelijk ons blog aan gekoppeld. Wij hopen ons enthousiasme over te brengen op onze potentiële klanten en zouden graag willen dat zij ons inhuren wanneer we terugkomen. Het gaat om meer dan een smakelijk hapje of een goede wijn, want we kunnen dan ook vertellen over de origine van de keukens en het leven in Italië en Spanje.

*"En, eindelijk afgestudeerd?"*
Jade is in december afgestudeerd. Helaas is het competentie rapport van Fleur niet goedgekeurd. Inmiddels heeft zij het opnieuw ingeleverd. Wanneer de beoordeling positief uitvalt, kan zij in maart afstuderen door middel van een assessment gesprek.

*"Hoe ziet de toekomst van Borreltijd Catering eruit?"*
Borreltijd ziet de concurrentie op de markt. Vooral van gevestigde bedrijven met gevestigde namen die beschikken over veel middelen, vast personeel en dergelijke. Als beginnend bedrijf moeten wij op zoek naar samenwerking met goede partners. Het zou fijn zijn als we producten in grote aantallen kunnen kopen, waardoor we de hapjes per stuk goedkoper kunnen aanbieden.

Heeft u nog tips voor Borreltijd Catering of interesse in een samenwerking? Dan verwijs ik u graag door naar "Borreltijdcatering.nl":http://www.borreltijdcatering.nl. En de culinaire trip van BorreltijdCatering kunt u volgen op haar "Facebook-pagina":http://www.facebook.com/pages/borreltijd-catering/100775520014075

Tot de volgende keer, tot het volgende blog! En vergeet niet mee te doen aan mijn "onderzoeksenquête":http://www.thesistools.com/web/?id=243352.

Groeten,

~Shima Zeroual~

Wilt u reageren? Stuur dan uw reactie naar de "redactie van Hospitality Management":mailto:redactie@uitgeverijps.nl?SUBJECT=Mijn%20reactie%20op%20blog%20Shima%20Zeroual. De contactgegevens van Shima Zeroual zijn bij ons bekend.

Overig nieuws