Blooming Bergen bant plastic

18 januari 2018 | David Bakker

Elk jaar belandt 8 miljard kilo plastic in de oceanen, waaronder veel plastic waterflesjes. En dat is pet vinden blooming en Dopper. Daarom draait het hotel de kraan dicht voor de plastic single-use fles. Vanaf half januari sluit blooming zich aan bij de internationale P.E.T. FREE beweging van Dopper Foundation en ontvangen alle zakelijke gasten die met een vergaderarrangement in het hotel verblijven een eigen Dopper. Ze tappen daarmee kraanwater bij acht waterpunten in en om het hotel. blooming is het eerste hotel dat op deze manier een vaste samenwerking aangaat met Dopper.

 

Het is uit met de PET voor blooming. "We hebben heel goed water in Nederland. Daar moeten we gebruik van maken", stelt Martijn Lindhout, hotelmanager van blooming. "In 2018 willen we nog zwaarder inzetten op duurzaamheid dan voorheen. Vanaf 1 januari hebben we dan ook een Social Responsibility Advisor in vaste dienst." Mede vanuit die duurzame visie sluit blooming een partnership met Dopper om alle wegwerpflessen voor zakelijke meetings te vervangen voor de duurzame waterflessen van Dopper.

Milieubewust

Op initiatief van algemeen directeur én trouw Doppergebruiker Mike Bosman zet het hotel geen water meer klaar in zalen. De businessgast tapt voortaan kraanwater bij een speciaal tappunt. "Niet alleen verminderen we zo de hoeveelheid plastic die we gebruiken, maar we gaan ook de verspilling van water tegen. Flessen worden vaak niet helemaal leeggedronken en restjes water worden weggegooid. En dan hebben we het nog niet eens over het afwaswater dat nodig is om alle waterglazen weer schoon te maken." Gasten nemen na afloop hun Dopper mee om ook thuis de single-use fles gedag te zeggen.

Dopper

Door samen in zee te gaan willen blooming en Dopper de grote hoeveelheid afval van wegwerpflesjes terugdringen en het drinken van kraanwater promoten. "Het is fantastisch dat blooming zich als eerste hotel heeft aangesloten bij het P.E.T. FREE initiatief van Dopper Foundation. Hiermee zijn zij een voorloper van verandering binnen de sector en tevens een vooruitstrevende werkgever", aldus Femke Holdorp, partnership manager van Dopper. Dopper is een merk met een belangrijke boodschap, die zij graag op allerlei plekken en manieren vertellen. "Samen met gelijkgestemden hebben wij meer slagkracht en kunnen wij nog meer impact maken. De samenwerking met blooming is hierin een heel mooi voorbeeld." Volgens Femke zullen alle gasten en medewerkers van blooming snel merken dat het drinken van mineraalwater in Nederland onnodig is; "het lekkerste water komt gewoon uit te kraan".

Schoon drinkwater

Buiten de vergaderarrangementen om zijn de Doppers ook te koop in de blooming-shop. Elke aankoop reduceert de hoeveelheid plastic in het milieu - hoe meer Doppers er verkocht worden, hoe minder wegwerpflesjes er nodig zijn –  en met elk flesje kan Dopper Foundation weer een stapje verder zetten in hun missie om schoon drinkwater voor iedereen toegankelijk te maken. 5% van de omzet doneert Dopper aan de Dopper Foundation die zich inzet voor kristalhelder water. Van oceaan tot kraan.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Opening
Conscious Hotel heropent op Museumplein

Het eerste hotel van de Amsterdamse hotelketen Conscious Hotels - dat bijna 10 jaar geleden opende – wordt na een uitvoerige verbouwing voorzien van het duurzaamste interieur en design. Conscious Hotel Museum Square, schuin tegenover het Concertgebouw, heropent in het eerste kwartaal van 2019 ...

Hotelbouwplannen Amsterdam Opening
CitizenM opent derde Amsterdamse hotel in april

CitizenM opent in april de derde Amsterdamse vestiging. In 2008 opende citizenM op Schiphol haar eerste hotel. Naast de opening van het derde hotel in onze hoofdstad wordt een groeiversnelling ingezet op internationaal gebied. De nieuwste telg in Amsterdam opent in april bij het Weesperplein. Het...

Interview Longread
Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"

Goh, als dat ook bij de hotelgasten zo gaat, dan kom je hier als gast werkelijk in een gespreid bedje terecht. De allereerste ervaring bij Boutique Hotel Straelman in Nijmegen is er namelijk direct één om niet gauw te vergeten. De deur wordt er eigenhandig geopend door Tanja Seegers, d...

Hotel Achtergronden
Hotel Karsten in Norg heeft nieuwe exploitant

Hotel Karsten in Norg maakt een doorstart. Het is allemaal heel snel gegaan volgens curator Paulien Antons tegenover RTN Noord. Vorige week meldden we nog dat het hotel failliet ging, maar nu is bekend dat er overeenstemming is bereikt met de nieuwe exploitant, Daan Veen. Nieuwe exploitant Vee...

Achtergronden Den Haag
De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners ...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: