Blycolin haalt ruim 30.000 euro op tijdens Alpe d’HuZes

Auteur: Redactie
Branded Content 14 juni 2022
Blycolin haalt ruim 30.000 euro op tijdens Alpe d’HuZes

Sinds 2012 sponsort Blycolin, linnenleverancier aan de hospitality branche, de organisatie Alpe d’HuZes met linnen. Pallets bedlakens, handdoeken en keukendoeken. Ook heeft het bedrijf in de loop der jaren diverse teams financieel gesponsord. Maar… nog nooit hebben ze als team Blycolin meegedaan.

Marc van Boekholt van Blycolin was direct enthousiast over het idee en gaf ons de mogelijkheid, support en sponsoring om team Blycolin op te richten. Door corona werd het evenement twee jaar uitgesteld, echter het team bleef trainen.

Op 2 juni om half 4 stonden ze daar, als team Blycolin, aan de voet van de Alpe d’Huez en gingen ze omhoog om daarmee een nóg grotere bijdrage te leveren aan het doel om niemand meer te hoeven verliezen aan kanker!

Bij Blycolin zijn in de afgelopen 12 jaar drie collega’s overleden aan kanker. Onlangs nog werd bij een collega kanker geconstateerd. Iedereen in het bedrijf kent in de naaste omgeving mensen met de ziekte kanker of is mensen verloren die hem/haar lief is. Zo is in 2019 al het idee geboren om als team in te schrijven voor de Alpe d’HuZes. Samenwerken met een team van collega’s om samen die berg te verslaan en een groot bedrag op te halen. Het doel te behalen en samenwerken, ook samen met onze partners en relaties, en met elkaar een bedrag van minimaal € 20.000,- op te halen. Samenwerken is een belangrijke waarde binnen de organisatie en alleen door een samenwerking van heel veel mensen kan er een groter doel worden behaald.

A life change experience

Alpe d’HuZes is een uniek sportief evenement waarbij zoveel mogelijk geld wordt ingezameld voor onderzoek naar kanker en naar verbetering van de kwaliteit van leven voor mensen met kanker. Op één dag beklimmen 5000 deelnemers fietsend, hardlopend, of wandelend maximaal zes keer de Alpe d’Huez, onder het motto ‘opgeven is geen optie’. De koersdag is altijd op de eerste donderdag van juni en maakt deel uit van een hele koersweek, waar een heel jaar lang naartoe wordt gewerkt. Een bijzondere week vol saamhorigheid, waarin kanker voor iedereen bespreekbaar wordt gemaakt. 

100% donaties naar kankeronderzoek: elke gedoneerde euro aan het Alpe d'HuZes/KWF-fonds komt direct en voor 100% ten goede aan kankeronderzoek. Dankzij de sponsoren en vrijwilligers kan dit evenement georganiseerd worden. Alpe d’HuZes heeft geen overheadkosten, personeel of een eigen kantoor. Alleen uit de inschrijfgelden worden organisatiekosten betaald. Alle andere benodigdheden worden gratis aan Alpe d’HuZes verstrekt! 

Kankerpatient centraal: Bij alles wat ze doen houden ze het belang van de kankerpatiënt voor ogen. Vanaf 2006 is al ruim 173 miljoen euro opgehaald voor kwalitatief hoogwaardig, relevant en baanbrekend kankeronderzoek, altijd in het belang van de patiënt.

100% vrijwilligers: de gehele organisatie wordt gerund door professionals die zich als vrijwilliger inzetten. Van logistiek, catering, medisch tot communicatie en bestuur. Zo kunnen alle donaties volledig naar het Alpe d’HuZes/KWF-fonds.

Terugkijkend een week om nooit te vergeten! Wat eind 2019 begon is nu een fantastische herinnering. Als team heeft Blycolin een mooie prestatie geleverd met Albert Huiting, Desiree Horsten, Nicolet Keetelaar en Jacqueline Mommer van Blycolin, aangevuld met Bert Strijkert en Gerrit Sneller, twee vrienden van Albert. Als team zijn ze 18 keer omhoog geklommen, hebben ze 378 bochten genomen en ruim 19000 hoogtemeters gemaakt.

Team Blycolin heeft totaal € 31.755,00 euro opgehaald voor KWF, onderzoek naar Kanker! Blycolin wil alle sponsoren en supporters bedanken. Zonder al deze support was het niet gelukt.

Overig nieuws