Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

27 mei 2020 | Thijs Jacobs

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pandemie. De SiteMinder World Hotel Index heeft deze maand een versnelling van de week-op-week groei van hotelboekingen onthuld - van 12,87% van het niveau van 2019 op 5 mei, naar 15,32% een week later en dan naar 19,39% op 19 mei - als bewijs dat als het gaat om de mogelijkheid om weer te reizen, veel consumenten zo snel mogelijk zullen handelen.

Een van de belangrijkste bevindingen is dat het boekingsdynamiek in zowel Nederland als Noorwegen voor het eerst dit jaar is toegenomen tot respectievelijk 20,64% en 23,24% ten opzichte van het niveau van 2019. De twee landen voegen zich nu bij Duitsland (25,76%) en overtreffen daarmee het wereldgemiddelde van continentaal Europa.

Andere belangrijke bevindingen van de SiteMinder World Hotel Index van de afgelopen week zijn onder andere:


- De grootste piek in de hotelreserveringen komt uit Nieuw-Zeeland, waar winkels, restaurants en winkelcentra voor het eerst sinds een lockdown eerder dit jaar zijn heropend. Landelijk gezien is de groei van het aantal hotelboekingen bijna verdubbeld, van 21,99% naar 40,40% van het niveau van 2019, en het traject ziet er sterk uit.

- In het Verenigd Koninkrijk naderen de hotelboekingen in Bournemouth snel het wereldwijde gemiddelde, op 15,54% van het niveau van 2019, misschien gedreven door burgers die op zoek zijn naar een strandbestemming in de zomer.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: